Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020

Sodom στο Metal View: Ζούμε σε έναν κόσμο που ξεφεύγει από τον έλεγχο

Οι Sodom είναι αγαπητοί στο ελληνικό κοινό εδώ και πολλές δεκαετίες, ενώ δεν είναι τυχαία η θέση τους στο πάνθεον του Ευρωπαϊκού thrash ήχου. Έπειτα από μια τετραετία, και δύο μικρά ΕΡ, ο Νοέμβρης τους ανήκει, κυκλοφορώντας το νέο ολοκληρωμένο άλμπουμ τους, "Genesis XIX". To 16o τους πόνημα καταφέρνει να σηματοδοτήσει μια νέα αρχή αλλά με παραδοσιακό, παλιομοδίτικο χαρακτήρα. Για όλα αυτά, τις δυσκολίες του κόσμου και της πανδημίας, καθώς κι αφήνοντας αιχμές για την αποχώρηση του προηγούμενου line-up, ο θρυλικός Tom Angelripper, καταθέτει στο Metal View.

-Πρώτα απ 'όλα θα ήθελα να σε ρωτήσω, πώς νιώθεις που επιτέλους κυκλοφορείς ξανά άλμπουμ μετά από τέσσερα χρόνια;

Αισθάνομαι υπέροχα. Η κυκλοφορία ενός άλμπουμ είναι πάντα κάτι ιδιαίτερο. Αλλά έπρεπε να εμβαθύνουμε και να χειριστούμε καλά το εσωτερικό μας και τις ταραχές, μετά το 2016. Μετά από δύο EP και πολλές συναυλίες, ήρθε επιτέλους  η ώρα…

-Το νέο άλμπουμ σας ονομάζεται "Genesis XIX" σαν το ομώνυμο τραγούδι από το προηγούμενο EP σας. Θέλατε αυτόν τον τίτλο από την αρχή;

Ναι, μου άρεσε πάντα ο τίτλος, γι 'αυτό τον ανακοίνωσα έμμεσα στο EP πριν γραφτούν ολοκληρωτικά τα τραγούδια αυτού του άλμπουμ.

- Επίσης, το ίδιο τραγούδι ακούγεται πλέον πιο ογκώδες και βαρύ. Κάνατε αλλαγές σε αυτό;

Ω ναι, είναι μια εντελώς διαφορετική παραγωγή σε όλα του. Ηχογραφήσαμε τα τραγούδια στο μικρό μας στούντιο με αυτή την προσέγγιση, αλλά αργότερα βρήκα την ιδέα να τα μιξάρω σε ένα μεγάλο και επαγγελματικό στούντιο με αναλογικό ήχο. Όμως, τα περισσότερα στούντιο στην περιοχή μας έχουν φύγει, κι έχει απομείνει μόνο το Woodhouse του Siggi.  Ο Siggi ενδιαφερόταν πολύ για μια συνεργασία με τους Sodom. Ηχογραφήσαμε επίσης τα φωνητικά μαζί του, γιατί έχει καλύτερο εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας και επαγγελματικά μικρόφωνα για ηχογράφηση.

- Αυτό το άλμπουμ νομίζω ότι σας έκανε να "επιστρέψετε στις ρίζες σας", με πολλά κλασικά ακραία στοιχεία και πανκ επιρροές. Ήταν ο στόχος σας;

Κάνουμε τα πάντα σύμφωνα με το κλασικό παλιομοδίτικο στυλ. Συναντιόμαστε στο προβάδικο μας, ξεκινάμε να τζαμάρουμε και μετά από παίξιμο και μερικές μπύρες, έχουν βγει οι πρώτες μας ιδέες. Τις περισσότερες φορές ξεκινά με ένα riff κιθάρας και όλοι προσθέτουν τις ιδέες τους. Στη συνέχεια, μαζεύω τα πάντα ξανά για να προσαρμόσω τα φωνητικά μου, τον τίτλο και τους στίχους. Υπάρχουν όμως και πρόβες όπου γυρίζουμε σπίτι χωρίς να έχουμε πετύχει τίποτα. κι απλώς δε μπορούμε να ξεπεράσουμε ο,τι έχουμε κάνει. Και οι δύο κιθαρίστες είναι φοβεροί συνθέτες αλλά με διαφορετικές απόψεις. Ο Frank είναι επίσης πολύ επηρεασμένος από κιθαρίστες από τη δεκαετία του '60 και του '70, ενώ ο Yorck ενδιαφέρεται περισσότερο για τις σύγχρονες μπάντες. Βέβαια όλα αυτά τα διαφορετικά τραγούδια κάνουν το νέο άλμπουμ τόσο πολυδιάστατο.

- Πιστεύεις ότι η επιστροφή του Blackfire και η καλλιτεχνική σας σχέση μετά από πολλά χρόνια, σε έκανε να θυμάσαι τις παλιές μέρες στα νέα τραγούδια;

Σίγουρα. Ο Frank είναι ωραίος τύπος και χαίρομαι που τον έχω ξανά πίσω στη μπαντα. Μετά τη διάλυση με τους Bernemann και Makka ήρθα σε επαφή μαζί του για να μπει στο συγκρότημα. Ήξερα ότι έχει το δικό του σόλο project και επίσης έπαιζε με τους Assassin. Μου είπε, ότι δεν ήταν τόσο απασχολημένοι εκείνη τη στιγμή και θα μπορούσε να αφιερώσει αρκετό χρόνο για να συμμετάσχει στους Sodom για επερχόμενες πρόβες και ζωντανές εμφανίσεις. Αυτό ήταν καταπληκτικό και έμοιασε ως μεγάλη ευκαιρία για να επιστρέψει στα διεθνή metal δρώμενα. Ω ναι, και οι δύο κιθαρίστες είναι σοβαροί. Ήρθα με την ιδέα να φέρω δεύτερο κιθαρίστα όταν ο Bernemann ήταν ακόμα στο συγκρότημα. Φαίνεται όμως ότι δεν ενδιαφέρθηκε πολύ και σκέφτηκα ότι δεν δέχεται ποτέ δεύτερο κιθαρίστα στο πλευρό του. Αργότερα, ξεκινήσαμε τις πρόβες με τον Frank για πρώτη φορά μετά την αποχώρησή του από το συγκρότημα. Και τώρα τραγούδια όπως το "Nuclear Winter", "Sodomy & Lust" και "Christ Passion" ακούστηκαν τόσο εκπληκτικά και αυθεντικά. Ήμουν τόσο έκπληκτος που ο ήχος της κιθάρας είναι ακριβώς ο ίδιος όπως στo "Persecution Mania" ή το "Agent Orange". Τώρα, μπορούμε να αναπαραγάγουμε τα τραγούδια με πρωτότυπο τρόπο κατά τη διάρκεια των ζωντανών εμφανίσεων.

-Σε μια προηγούμενη συνέντευξη μας, μου είπες ότι αυτό το άλμπουμ θα είναι το πιο σημαντικό για την καριέρα σου. Πιστεύεις ότι το καταφέρατε;

Σιγουρα εννοείται. Μετά από μια τόσο μεγάλη αλλαγή στο line-up, πολλοί άνθρωποι παρακολουθούν προσεκτικά πώς συνεχίζονται τα πράγματα και πως λειτουργούμε. Γι 'αυτό το άλμπουμ είναι τόσο σημαντικό. Θέλουμε να κερδίσουμε τους παλιούς, χαμένους οπαδούς και νομίζω ότι πετύχαμε.

-Μετά από πολλά χρόνια έχετε και πάλι ένα τραγούδι στα γερμανικά, το "Nicht Mehr Mein Land". Πώς αποφασίσατε για αυτό. Είναι μια δήλωση κατά της γερμανικής πολιτικής ή κάτι παρόμοιο;

Δεν είναι εύκολο να το εξηγήσω. Προσπαθώ να χειριστώ τα καθημερινά νέα με λυρικό τρόπο. Η πραγματική ζωή είναι η μεγαλύτερη έμπνευση μου και αυτό θα είναι επίσης μεγάλο μέρος του επόμενου άλμπουμ. Ζούμε σε έναν κόσμο που ξεφεύγει από τον έλεγχο. Αυτό με κάνει άρρωστο. Ποιον μπορούμε να εμπιστευτούμε; Όλα τα λόγια της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας αποσυντέθηκαν αναπάντεχα, οπότε φοβάμαι πραγματικά για το μέλλον μας… πώς θα φαίνεται ο κόσμος σε 20 ή 30 χρόνια, όταν θα μεγαλώνουν τα παιδιά και τα εγγόνια μας; Δεν μπορώ να αλλάξω όλα τα πράγματα, γιατί δεν είμαι πολιτικός παράγοντας. Αλλά έχω την ευκαιρία να κραυγάζω την οργή μου στη σκηνή ... είναι σαν θεραπεία για μένα και με κρατά να επιβιώσω. Επίσης, η κρίση του κορονοϊού έβγαλε επιτέλους στην επιφάνεια κοινωνικά λάθη που αποκαλύπτουν τα πολιτικά σφάλματα των τελευταίων δεκαετιών. Ελπίζω ότι ο κόσμος αλλάζει για το καλό μας.

- Σχετικά με το πρώτο σας single "Sodom And Gomorrah", θα ήθελα να σε ρωτήσω πώς έγινε αυτό, μιας και έχετε τραγούδια όπως "SODOM" και "Gomorrah" και ένα άλμπουμ με το όνομα "Sodom".

Αυτός ο τίτλος περιέχει όλα τα κλασικά trademarks των Sodom. Στη δεκαετία του '80, μερικά τραγούδια αποδόθηκαν πολύ διαφορετικά. Οι δομές των τραγουδιών ήταν πιο περίπλοκες και προσαρμοσμένες ακριβώς στον τραγουδιστή. Αμέτρητα αριστουργήματα που αγαπάμε μέχρι σήμερα, όπως και μερικά δικά μας κομμάτια από παλιά,  δηλώνοντας πιο πολυδιάστατα. Πολλές μπάντες συνήθιζαν να ηχογραφούν και να αλλάζουν τα κομμάτια στα προβάδικά τους, πράγμα το οποίο, παρεμπιπτόντως, εξακολουθούμε να το κάνουμε μερικές φορές ακόμα. Στιχουργικά το τραγούδι περιγράφει με έναν λεπτομερή τρόπο τις παλιές πόλεις των Σόδομων και Γόμορρων. Του καλού Θεού δεν του άρεσε καθόλου και άφησε τον θυμό του να πέσει στις πόλεις με τη μορφή φωτιάς και θειαφιού...

-Κάτι που θα ήθελα να αναφέρω επίσης, είναι ότι βλέπω τα νέα μέλη να επικεντρώνονται πολύ στον "δικό' σας ήχο, και εκτός από τον Yorck που έχετε δουλέψει σε δύο EP πριν, ο Toni έκανε πολύ καλή δουλειά στα ντραμς. Ήταν δύσκολο για αυτούς να ταιριάξουν τόσο γρήγορα στο στυλ σας;

Όχι, αυτοί οι τύποι αγαπούσαν τους Sodom προτού να μπουν και να παίξουμε μαζί. Ο Yorck είναι ένας τεράστιος συλλέκτης και πραγματικός μεταλλάς εώς το κόκαλο. Είναι εμπνευσμένος από τόσα πολλά συγκροτήματα γύρω από το black, death, thrash και crust. Είναι πάντα σημαντικό για αυτόν να γράφει νέα τραγούδια, αλλά να διατηρεί το παλιό πνεύμα Sodom. Ο Toni είναι ένας υπέροχος και τεχνικά τέλειος ντράμερ. Και φυσικά είναι επίσης οπαδός των Sodom. Όταν μπήκε στο συγκρότημα μου είπε ότι αγαπά τόσο πολύ τον Chris Witchhunter και ότι τον μελετούσε αναζητώντας όλα τα βίντεο για τον ίδιον που βρήκε στο Youtube.

-Η πανδημία δημιούργησε προβλήματα για εσάς και για την προώθηση του άλμπουμ; Έχετε συζητήσει ποτέ για μια εκπομπή ζωντανής ροής;

Με τιποτα. Δεν είναι δουλειά μας. Μια metal εμφάνιση αποκτά ζωντάνια επίσης από ένα ενθουσιώδες κοινό. Αυτό δεν είναι δυνατό με μια ψηφιακή μεταφορά. Πρέπει να περιμένουμε και να είμαστε υπομονετικοί έως ότου τα πράγματα επανέλθουν στο φυσιολογικό. Αλλά σίγουρα μας λείπει η σκηνή, αλλά και οι πιστοί θαυμαστές μας…

-Σε ευχαριστώ για αυτή τη συνέντευξη, τα τελευταία λόγια είναι δικά σου ...

Ευχαριστώ για την υποστήριξή σας όλες τις δεκαετίες. Μείνετε ασφαλής. Ελπίζουμε να σας δούμε σύντομα. Δικός σας, Tom.

Γιάννης Χαρτζανιώτης

ENGLISH VERSION

 -First of all I would like to ask you, how do you feel finally that you released a new album after four years?

I feel great. Releasing an album is always something special. But we made very intensive use of the turbulent years after 2016. After two EPs and many concerts, the time has come…

-The new album is called Genesis XIX like the song from your previous EP. Did you want this title from the beginning?

Yes, I've always liked the title, that's why I announced it on the EP before the songs from that album were written.

-Also the same song now sounds more massive and heavy. Did you take any changes on it?

Oh yes, it’s a completely different production. We recorded the songs in our small studio, but later I came up with the idea to mix it in a big and professional studio on an analogue desk. But the most studios in our area are gone, just Siggi`s woodhouse studio is left. Siggi was very interested in cooperation with Sodom. We also recorded the vocals with Siggi, cause he have better high end equipment and professional microphones for vocal recording.

-This album I think that made you "back to the roots", with many classic extreme elements and punk influences. Was it your goal?

We still do everything according to old fathers' custom. We meet in the rehearsal room, start a jam session, have a few beers and it sprays out for us too. Most of the time it starts with a guitar riff and everyone adds their ideas. Then I arrange everything again to adapt the title for my vocal parts and to match the dimensions of the text. But there are also rehearsals where we go home without having achieved anything; you just can't get over the knee. Both guitarists are great songwriters but with different points of view. Frank is also very influenced by guitarists from the 60s and 70s, Yorck is also interested in modern bands. But these different songs make the new album so colorful

-Do you think that Blackfire's return and your artistic relationship after many years, made you remember the old days on the new songs?

Frank is a cool guy and I am glad to have him back in business. After the split with Bernemann and Makka I got in touch with him to join the band. I knew that he have his own solo project and also playing with Assassin. He told me, that they are not so busy at the time and he will spend enough time to join the Sodom for upcoming rehearsal sessions and live shows. That was amazing and it seems like a big chance for him to return into the international metal scene. Oh yes, both guitarists are serious songwriters. I came up with the idea to recruit a second axeman when Bernemann was still in the band. But he seems not very interested and I thought that he never accepts a second guitarist by his side.  Later, we started rehearsing sessions with Frank for the first time after he left the band. And now songs like Nuclear winter, Sodomy & Lust, and Christ passion sounded so amazing and authentic. I was so astonished that the guitar sound is exactly the same like on persecution mania or Agent Orange album. Now, we are able to reproduce the songs in an original way during the live sets.

-In a previous interview of ours, you told me that this album will be the most important for your career. Do you believe that you accomplished it?

Sure, of course. After such a massive line-up change, a lot of people are looking closely at how things continue. That's why the album is so important. We want to win back lost fans and I think we succeeded.

-After many years you have again a song in german, the "Nicht Mehr Mein Land". How did you decide on it. Is it a statement against german politics or sth?

It`s not easy to explain. I try to handle the daily news in a lyrical way.  Real live is the biggest inspiration and that will also be a big part of the next album. We are living in a world that is getting out of control. That makes me sick. Whom we can trust? All the words of freedom and independence decayed unheard, so I am really scared about our future…how will the world look in 20 or 30 years, when our kiddies and grandchilds growing up?? I cannot change all the things, because I am not political active. But have the chance to scream my rage out on stage…that`s like a therapy for me and keeps me to survive. Also the corona crises discovered social wrongs and expose the political mistakes of the last decades. Hope the world changes for the better.

-About your first single "Sodom And Gomorrah", I would like to ask you how did become this,  just because you have songs like "SODOM" and "Gomorrah" and an album called "Sodom".

This title contains all Sodom typical trademarks. In the 80s, songs were sometimes arranged very differently. The song structures were more complex and tailored exactly to the singer. Countless masterpieces (including many titles written by ourselves) that we love so much to this day served as knitting patterns. You can hear that the bands used to work out their songs together in the rehearsal room, which, by the way, we still do. Lyrically the song describes a very delicate scenery from the old cities of S&G. The good Lord didn't like that at all and so he let his anger rain down on the cities in the form of fire and brimstone ...

-Something that I'd like to mention too, is that I see the new members focused very much on your sound, and except Yorck that you worked on two EPs before, Toni made a very good work on drums. Was it difficult for them to fit so fast on your style?

No, these guys love Sodom before they joined me. Yorck is a huge metal collector and a real and authentic metal head. He is inspired by so many black/death-thrash and crust bands. It is always important to him writing new songs but keeping the old-time Sodom spirit. Toni is a wonderful and technically perfect drummer. But he also is a Sodom fan. When he joined the band he told me that he loves Chris witchhunters drumming so much and that he studied him by searching all videos about Chris that he found on Youtube.

-The pandemic created any problems for you and for the promotion of the album? Have you ever discussed for a livestream show?

No way. This is not my job. A metal show also lives from an enthusiastic audience. This is not possible with a digital transfer. We have to wait and be patient until things go back to normal. But we miss the stage, and also our loyal fans…

-Thank you for this interview, the last words are yours...

Thanx for your support all over the decades. Stay safe. We`ll hope to see you soon.Yours truly, Tom.

John Hartzaniotis


Δεν υπάρχουν σχόλια: