Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020

Erlend Hjelvik (Hjelvik, ex-Kvelertak) στο Metal View: Νιώθω μουσικά σαν να χρωματίζω με νέα μολύβια τα τοπία μου

Ο Erlened Hjelvik ποτέ δεν έκρυψε τον εξωστρεφή του χαρακτήρα, ούτε τις ποικίλες μουσικές του ορέξεις, κυρίως μέσα από τη δουλειά του στους Kvelertak μέχρι πριν δύο χρόνια, καθώς και στους πιο "μαύρους" underground metallers, Djevel. Ο Νορβηγός, έπειτα από ένα ολιγόχρονο διάλειμμα επιστρέφει εμφανώς ανανεωμένος με πιο βαριές κατευθύνσεις στο νέο του προσωπικό, ομώνυμο σχήμα. Στο Metal View αποκλειστικά μίλησε ο ίδιος για την ιδέα από πίσω, το ολοκαίνουριο ντεμπούτο, "Welcome To Hel" καθώς και πράγματα γύρω από τον σκληρό ήχο όλος ενθουσιασμό, ενώ η βόρεια προσωπικότητα του γέμισε με αγάπη από το ελληνικό κοινό όλα αυτά τα χρόνια.



 -Αρχικά πώς προέκυψε η δημιουργία των Hjelvik;

Ας πούμε πως ήταν μια φαντασίωση στο πίσω μέρος του μυαλού μου να φτιάξω κάτι εξ ολοκλήρου μόνος μου εδώ και κάποια χρόνια. Μου στροβίλιζε το μυαλό αλλά δεν ήξερα αρχικά πως να το κάνω και με τι τρόπο. Λίγους μήνες μετά την αποχώρησή μου από τους Kvelertak κι αφότου χαλάρωσα λίγο από τις υποχρεώσεις μου, πήρα τον χρόνο μου άκουγα πολλή μουσική κι έπειτα ξεκίνησα να γράφω τα πρώτα κομμάτια και να βρίσκω την έμπνευση για τον εαυτό μου. Κάπου στο 2019 κι έχοντας γράψει ήδη το "Kveldulv'' και το 'North Tsar" συνειδητοποίησα πως μπορώ να γράψω ένα ολόκληρο άλμπουμ.

-Μιας και πάντα ήσουν μουσικά ενεργός, σου έλειψε να είσαι στα πράγματα αυτά τα δύο χρόνια μετά την αποχώρησή σου από τους Kvelertak και μέχρι τη δημιουργία της σόλο μπάντας σου;

Και ναι και όχι χαχα. Υπήρξαν πολλά πράγματα και διαδικασίες που δε μου έλειψαν στη μουσική αλλά κι άλλα που μου έλειψαν όπως το να παίζω live εφόσον είναι και αυτό που με κάνει να διασκεδάζω περισσότερο αφότου βγάζω νέα μουσική. Από εκεί και πέρα ήταν καλό που είχα λίγο χρόνο ελεύθερο και μου έδωσε ώθηση να βγω να ξαναπαίξω. Πέρασαν δυόμιση χρόνια περίπου, οπότε ήταν θέμα χρόνου να βγω πάλι έξω.

-Ήταν δύσκολη εμπειρία να παρουσιάσεις μια νέα μπάντα και ένα νέο άλμπουμ εν μέσω πανδημίας;


Ναι, το άλμπουμ είχε μια μικρή καθυστέρηση λόγω του κορονοϊού και μέχρι να υπογράψουμε το συμβόλαιο με τη Nuclear Blast όλα πήραν λίγο παραπάνω χρόνο για αυτό πήγαμε την κυκλοφορία για τις 20 Νοεμβρίου. Γενικά η κατάσταση της πανδημίας επικρατεί και τα κάνει όλα λίγο πιο δύσκολα, αλλά είμαστε εδώ, ψάχνουμε να βρούμε την άκρη στο τούνελ και ελπίζουμε να περιοδεύσουμε του χρόνου ώστε να προωθήσουμε το άλμπουμ, αν και με ένα κενό από την ημέρα κυκλοφορίας του. Ας πούμε πως το καλό με την κατάσταση είναι πως όλοι βρίσκονται σπίτια τους και μπορούν να ακούσουν μουσική για να χαλαρώσουν και να ξεφύγουν. Φέτος η χρονιά έχει πάρα πολλές metal κυκλοφορίες και αρκετό χρόνο για ανακαλύψεις σε νέα πράγματα.

-Σχετικά με τον τίτλο του δίσκου, "Welcome To Hel" θα μπορούσε να είναι και ένας μοντέρνος φόρος τιμής στους Venom με ένα δικό σου πρίσμα;

Ναι, ο ένας είναι αυτός μιας και οι Venom αποτελούν βασική μου επιρροή στον ήχο, άλλος ένας είναι για να καλωσορίσουμε τον κόσμο στη μπάντα και τη μουσική μας ενώ ετυμολογικά και το όνομά μου και της μπάντας σημαίνει το πέρασμα στη Hel, τον Κάτω Κόσμο. Ήταν ο κατάλληλος τίτλος για τόσους διαφορετικούς λόγους με πολλά μηνύματα και νοήματα. Προϊδεάζει κατάλληλα τον ακροατή για τον ήχο, το ύφος και τον χαρακτήρα μου.

-Επίσης είναι η πρώτη φορά που τραγουδάς στα Αγγλικά αφού και οι Kvelertak και οι Djevel είχαν Νορβηγικούς στίχους. Πώς αποφάσισες για αυτή την στροφή και πως νιώθεις που πρώτη φορά δεν τραγουδάς στη γλώσσα σου;

Νιώθω πολύ καλά και πλέον πολύ πιο άνετα για να κάνω κάτι τέτοιο. Πριν δύο χρόνια παντρεύτηκα, η γυναίκα μου είναι από την Αμερική, οπότε μιλάω πολύ περισσότερο αγγλικά, έχω προσαρμοστεί καλύτερα στη γλώσσα και θα μπορούσα πλέον να το κάνω μιας και μέχρι τώρα ένιωθα καλύτερα που δεν τραγουδούσα στα Αγγλικά χαχα. Είναι μια χρήσιμη και πολύ ευχάριστη αλλαγή ώστε να δοκιμάζω και νέα μονοπάτια τραγουδώντας και γράφοντας σε αυτή τη γλώσσα, ας πούμε ότι με φρεσκάρει. Γενικά ο δίσκος είναι σαν να χρωματίζω με νέα μολύβια τα τοπία μου. Τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά βλέπω τα πράγματα από νέες γωνίες συνδυάζοντας με σύγχρονο τρόπο στοιχεία της Σκανδιναβικής κουλτούρας, της μυθολογίας και της παράδοσης. Έγραφα 12 χρόνια αποκλειστικά στα Νορβηγικά, πλέον ο κόσμος θα καταλαβαίνει ευκολότερα και όσα λέω χαχα. 

-Με το νέο σου άλμπουμ, θεωρείς να επηρεάστηκες παρόλα αυτά, από την πολύχρονη πορεία σου με τους Kvelertak;

Ναι, συγκεκριμένα το "Glory Of Hel" και τα βασικά του riffs υπήρχαν ήδη από τότε που ήμουν στους Kvelertak αλλά από τότε που έφυγα αποφάσισα να τα δουλέψω στα δεδομένα της νέας μου μπάντας. Είναι ίσως από τα πιο χαρακτηριστικά κομμάτια που συνδυάζει έντονα αυτό που λες. Παντού θα βρεις στοιχεία που παραπέμπουν στην περίοδό μου εκεί, και είναι απόλυτα φυσικό από τη στιγμή που ξεκίνησα τους Kvelertak και φτιάξαμε τον δικό μας ήχο, που κατά κόρον ήμουν υπεύθυνος, οπότε δεν είναι περίεργο να με επηρεάσει λίγο ή πολύ.

-Βέβαια η κατεύθυνση του δίσκου είναι πιο ανοιχτή τονίζοντας εντονότερα 80s heavy metal επιρροές με το Νορβηγικό black των 90s. Ήθελες κάπως να φρεσκάρεις και να μιξάρεις πράγματα, όπως βιώματα ή επιρροές;

Υπήρχε γενικά αυτό στη σκέψη μου γιατί ήθελα να κυκλοφορήσω μια μουσική που ήθελα με τον τρόπο και το βάρος που ήθελα. Όλον αυτόν τον καιρό πέρασαν όλες οι επιρροές μου και όσα μου αρέσουν να ακούω, φιλτραρίστηκαν, μου έδωσαν την ώθηση για να βρω την έμπνευση οπότε κάπως έτσι έγινε η όλη ροή. Το ντεμπούτο μου είναι σίγουρα αποτέλεσμα όλων των μουσικών που αγαπώ, και που ανέφερες, καθώς και η δική μου ερμηνεία πίσω από αυτές. 

-Θα ήθελα να σε ρωτήσω μέσα σε όλα αυτά τα πεδία, πως προέκυψαν οι συνεργασίες με τον Matt από τους High On Fire και τον Mike από τους Slough Feg;

Η συνεργασία με τον Matt ήταν κάτι πολύ εύκολο αφού είμαστε καιρό φίλοι και έχουμε περιοδεύσει και μαζί με τους High On Fire, στην Αμερική όταν ήμουν στους Kvelertak. Ηχογράφησα τον δίσκο στο Portland, εκεί που ζει ο Matt δηλαδή, και τον ρώτησα αν θα ήθελε να συμμετάσχει σε ένα κομμάτι που ταίριαζε στο ύφος του και του άρεσε σαν ιδέα. Αρχικά στο"Glory Of Hel" θα έβαζε μόνο ένα σόλο αυτοσχεδιασμού, αλλά τελικά αποφασίσαμε να κάνουμε παρέα και κάποια φωνητικά. Ήταν πολύ cool που συνεργαστηκαμε μαζί και επίσημα στο studio κι έκανε τέλεια δουλειά. Με τον Mike η συνεργασία προέκυψε από τον τεχνικό του δίσκου, τον Justin Phelps ο οποίος ήταν μπασίστας των Slough Feg κι εγώ οπαδός της μπάντας εδώ και χρόνια. Ήταν δική του ιδέα να κάνει κάτι ανάλογο, σόλο και φωνητικά και το "Necromance" ήταν το κατάλληλο κομμάτι για αυτόν μιας και ήταν απόλυτα θεατρικό και με δόσεις Iron Maiden, οπότε του ταίριαζε τέλεια. Ήταν μαζί μας για δύο μέρες στο στούντιο και είχα την ευκαιρία να τον δω πως δουλεύει και να βάζει τα δικά του στοιχεία και τις μελωδίες μέσα. 

-Επίσης σχετικά με το line up, βλέπω πως τα μέλη είναι από διαφορετικές χώρες. Πόσο εύκολη είναι η συνεργασία, ειδικά λόγω αυτής της περιόδου;

Αρχικά δεν υπήρχε σχέδιο να υπάρχουν κανονικά μέλη, οπότε ήρθε στην πορεία αυτό. Η διαδικασία της δουλειά μας ήταν ομαλή και εύκολη, και κάθε φορά αποδεικνύεται πως μόνο το ίντερνετ ανήκει στο μέλλον χαχα, και λειτουργήσαμε αναλόγως. Όταν έγραψα εξ ολοκλήρου τα demos ξεκίνησα να τα στέλνω στα υπόλοιπα παιδιά, αρχικά στον κιθαρίστα μας τον Rob κι έπειτα στους υπόλοιπους. Όλα βγήκαν εύκολα και έτσι θέλουμε να πορευτούμε. Η αλήθεια είναι πως ήταν η πιο εύκολη διαδικασία παραγωγής που έχω κάνει ποτέ, και συνεχίζουμε έτσι δυνατά.

-Σχετικά με το video clip του "Glory Of Hel" παρατηρώ μία κουκουβάγια που τη σφάζουν και τη θάβουν μαζί σου, ενώ είσαι στο 'νεκρικό πλοίο". Αυτό λειτούργησε σαν συμβολισμός με το τέλος σου από τους Kvelertak ή είναι απλώς κάποιο παλιό Σκανδιναβικό έθιμο;

Έχεις δίκιο, και είναι συνδυασμός και των δύο. Έτσι μου ήρθε η ιδέα. Στην αρχαία Σκανδιναβική παράδοση ήταν σύνηθες να θάβουν τους νεκρούς τους μαζί με τα αγαπημένα του ζώα, έναν σκύλο ή ένα άλογο για παράδειγμα. Η κουκουβάγια είναι σύμβολο των Kvelertak και με αυτόν τον τρόπο ήθελα να δείξω πως ένα κομμάτι του εαυτού μου έφυγε και έκλεισε ένα κεφάλαιο. Έπειτα αναγεννιέμαι και έτσι ανοίγει το κεφάλαιο των Hjelvik. Ήταν ένας ωραίος τρόπος να συμβολίσω και να εξιστορήσω την πορεία μου στο πλευρό των Θεών μέσω αυτού του video.

-Συνεχίζοντας με αυτό το video clip, είναι ένα animation στο οποίο πρωταγωνιστείς. Ήσουν ποτέ fans comics ή cartoon σαν το Belzebubs και το Metalocalypse κι έχεις φανταστεί ποτέ τον εαυτό σου ως χαρακτήρα τους;

Χαχα, παρακολουθούσα τις δύο πρώτες σεζόν του Metalocalypse αλλά ποτέ δεν ήμουν μεγάλος φαν. Προτιμώ τα κλασικά animation ή τις "metal" σειρές και ταινίες σαν αυτές των Lord Of The Rings ή του Game Of Thrones, που ξέρεις βγάζουν αυτό το έπος από μέσα τους, χαχα. Δεν ήμουν γενικά ποτέ σχετικός στο χιούμορ των κλασικών metal σειρών, αλλά σε όλους θα άρεσε να γίνουν χαρακτήρες χαχα. Με είχα φανταστεί σαν χαρακτήρα cartoon και εδώ είναι ένας ωραίος και ευφάνταστος τρόπος να εξιστορήσεις ένα κομμάτι, είναι από τα πιο cool πράγματα. Γενικά νομίζω σε κάθε metal καλλιτέχνη θα άρεσε η ιδέα να γίνει cartoon με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.

-Στη Νορβηγία μέχρι σήμερα βλέπω μπάντες να βγαίνουν συνεχώς κυρίως στον ακραίο ήχο. Θεωρείς πως κατά κάποιον τρόπο το black metal έχει γίνει μέρος της κουλτούρας και της επιρροής στις Νορβηγικές μπάντες;

Σίγουρα οι ακραίες μπάντες το έχουν στο αίμα τους, αλλά γενικότερα βλέπω μια κατεύθυνση από τη νέα metal γενιά να προσπαθήσει να βγάλει όλη αυτή την ωμότητα και το pure στοιχείο των 80s, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη σκηνή. Aκόμα και σε  black μπάντες υπάρχει αυτό, όπως οι Inculter, που παίζει ο άλλος ο κιθαρίστας μας μέσα, ο Remi. ή σε πιο κλασικούς ήχους οι Βlack Viper. Υπάρχει σιγουρα μια στροφή στο παρελθόν και όλη αυτή η καθαρότητα εκείνων των εποχών. Δεν είμαι ο καλύτερος παρατηρητής, αλλά αυτό που βλέπω στη Νορβηγία είναι πως όλοι κοιτούν τις ρίζες του ήχου...αυτή είναι η "μόδα" τώρα.

-Πίσω στα των Hjelvik, υπάρχουν σχεδιασμένα live για το 2021 μέχρι στιγμής;

Μέχρι στιγμής έχουμε ανακοινώσει τη συμμετοχή μας στο Tons of Rock του Όσλο, που είναι και το μόνο-σχεδόν-σίγουρο φεστιβάλ μέχρι στιγμής, αλλά γενικά είναι πολύ δύσκολο να ανακοινώσουμε με βεβαιότητα πράγματα μιας και όλα είναι τελείως αβέβαια, και μέρα με τη μέρα από παντού στρέφεται η προσοχή για το εμβόλιο. Έχουμε γενικά ιδέες για ολόκληρη περιοδεία και υπάρχει πλάνο Α, Β ή Γ για όλα αυτά αφού δε ξέρουμε την εξέλιξη των πραγμάτων. Από εκεί και πέρα θέλουμε να στρέψουμε την προσοχή μας στις πρόβες πριν βγούμε στον δρόμο και να μαζευόμαστε όλοι μαζί να παίζουμε. Σύντομα θα ξεκινήσουν κάποιες πιο επίσημες ανακοινώσεις.

-Σε ευχαριστώ για τη συνέντευξη Erlend, ο επίλογος είναι δικός σου,,,

Ευχαριστώ και εγώ. Χαίρομαι που ήδη ξεκίνησε κόσμος να στηρίζει το νέο μου εγχείρημα, τόσο νέοι φανς όσο και κόσμος που ήξερε τη δουλειά μου με τους Djevel ή τους Kvelertak. Το εκτιμώ απεριόριστα, και καλό είναι όλοι να στηρίζουμε τις νέες μπάντες. Ελπίζω σύντομα να καταφέρω να επισκεφτώ ξανά την Ελλάδα.

Γιάννης Χαρτζανιώτης



Δεν υπάρχουν σχόλια: