Ένα από τα πιο ανερχόμενα συγκροτήματα της Αυστραλίας, είναι οι Ne Obliviscaris. Ένα extreme metal κράμα, με πολλές progressive και κλασικές επιρροές, φέτος επέστρεψε δυναμικά με το τρίτο του έργο "Urn". Για το μαγευτικό τους, απόκοσμο πόνημα, το Metal View επικοινώνησε με τον βιολιστή και τραγουδιστή των Αυστραλών metallers, Tim Charles, ο οποίος αναφέρθηκε επίσης και στις επιρροές, τα βιώματα αλλά και τα πλάνα του για το άμεσο μέλλον.
-Πρώτα απ'όλα πως αισθάνεστε για τη νέα σας δουλειά; Προσωπικά θεωρώ πως είναι η πιο ώριμη σας δουλειά.
Προσωπικά είναι ότι καλύτερο έχω αισθανθεί για κάποιο άλμπουμ μας. Φαίνεται πως έχουμε πάρει αρκετά μαθήματα από τα δύο πρώτα μας άλμπουμ και από τόσα live που έχουμε παίξει σε όλο τον κόσμο. Μας αρέσει να μαθαίνουμε και να βελτιωνόμαστε μέσω της δουλειάς μας, και ο Mark Lewis που ασχολήθηκε με τη μίξη και το mastering, δημιούργησε ένα δίσκο που ακούγεται όπως πάντα θέλαμε. Βαρύ, σκοτεινό, αγριεμένο αλλά εξίσου όμορφο, progressive με ανοιχτές βλέψεις.
-Πως αποφασίσατε να διαλέξετε το "Urn" (τεφροδόχος) σαν τίτλο; Υπάρχει κάποια σχέση με το θάνατο;
Όλα τα κομμάτια του άλμπουμ, αγγίζουν το θάνατο με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
-Το βιολί αποτελεί βασικό όργανο για τη μουσική σας. Πόσο δύσκολο είναι να συνδυάσεις τις μελωδίες του βιολιού, με το extreme metal;
Είναι σίγουρα κάτι που κατάφερα με την πάροδο του χρόνου. Όταν μπήκα στη μπάντα το 2003 ήμουν πιο πολύ επηρρεασμένος από το κλασικό και το folk ήχο, κάτι που είναι πιο σύνηθες να ακούει στο βιολί ο κόσμος, παρά σε metal. Παρ'όλα αυτά, σιγά σιγά απομακρύνθηκα από αυτό το ύφος ώστε να αναπτύξω το δικό μου στυλ παιξίματος, ώστε να χρησιμοποιύμε το βιολί πιο συχνά αντί για guitar leads. Αυτό δημιουργικά μου άνοιξε νέες πόρτες, καθώς δε χρειαζόταν να παίζω μόνο όμορφες μελωδίες, αλλά να shred-άρω στο βιολί και να δουλέψω σαν σολίστας. Κάτι που όντως δούλεψε! Πλέον είναι κάτι σαν δεύτερη φύση μου.
-Γενικά έχετε κλασικές επιρροές;
Δε θεωρώ πως σαν μπάντα έχουμε επηρρεαστεί από την κλασσική μουσική ως προς τα ακούσματα των τραγουδιών, αλλά καθώς συνθέτω μουσική, έχω επηρρεαστεί από αυτόν τον τρόπο σκέψης και γραφής. Μάθαινα κλασικό βιολί από τα 6 μου και παίζω πάνω από 20 χρόνια. Έχω μελετήσει κλασική σύνθεση και στο Πανεπιστήμιο, οπότε έχω μια ευρεία αντίληψη αυτής της μουσικής, αλλά χρησιμοποιώ αυτή τη δεξιότητα θέλοντας να δημιουργήσω κάτι τελείως διαφορετικό.
-Το "Urn" είναι concept album;
O Χen συνήθως έρχεται με μια βασική ιδέα του άλμπουμ, αλλά σιγά σιγά το γενικεύει, οπότε δεν αποτελεί πλήρως κάποιο concept.
-Βλέπω πως τα κομμάτια σας "Libera" και "Urn" χωρίζονται σε μέρη. Αποτελούν κάτι σαν κεφάλαια για το άλμπουμ;
Ακριβώς, μερικές φορές όταν γράφουμε μουσική νιώθουμε πως τελειώνουμε με ένα κεφάλαιο και ξεκινάμε με ένα άλλο. Αυτό προσπαθούμε να περάσουμε και με τους τίτλους και τους στίχους μας. Το δεύτερο μέρος του "Libera" για παράδειγμα είναι σαν επίλογος ή σαν μια ουρά που αντανακλά πάνω του, ότι είχε προηγηθεί στο πρώτο μέρος. Θέλουμε ο κόσμος, έτσι να το αγγίξει, σαν ένα δικό του προσωπικό κομμάτι που το χωρίζουν δύο μέρη, με το ανάλογο τέλος του καθενός. Με το "Urn" από την άλλη, αισθανθήκαμε πως έχουμε αλλάξει κατεύθυνση σε σημαντικό βαθμό, όπου η προσέγγιση μας αντανακλάται και στον τίτλο.
-Παρατηρώ και μέσω των κομματιών σας, αλλά και μέσω του ονόματος, μια αγάπη προς τα Λατινικά, σωστά;
Ο Xen έχει σίγουρα πάθος με τις γλώσσες. Του αρέσει να εξερευνεί διάφορες χρήσεις των λέξεων και το νόημα τους περισσότερο από το να τις χρησιμοποιεί. Αισθάνομαι τυχερός που έχουμε κάποιον σαν αυτόν στη μπάντα, που δίνει τόση έμφαση στο θέμα των στίχων σίνοντας στο συγκρότημα ένα άλλο νόημα και να δώσει στους fans κάτι ιδιαίτερο μέσω του κάθε μας δίσκου.
-Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον; Να περιμένουμε και κάποια περιοδεία στην Ευρώπη;
Σκέψου πως γράφω αυτή τη συνέντευξη στο αεροπλάνο, ταξιδεύοντας προς το Λος άντζελες, για το tour μας στις ΗΠΑ. Έπειτα, το Φεβρουάριο θα κάνουμε μια περιοδεία στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία κι ελπίζουμε σύντομα να επιστρέψουμε για συναυλίες στην Ευρώπη!-Ευχαριστώ για τη συνέντευξη Tim. Στείλε ενα μήνυμα στους fans σας..
Ένα μεγάλο ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τη στήριξη. Το νέο μας άλμπουμ έχει ήδη κυκλοφορήσει, κι αν θέλετε να μας υποστηρίξετε και άλλο, μπορείτε να γραφτείτε στο Patreon μας: www.patreon.com/neobliviscaris
- First of all, how do you feel for
your new work? I think that is your most mature work so far.
Personally,
it’s definitely the best I’ve ever felt about one of our albums.
It feels like all the lessons we learned from the first two, when
combined with a couple hundred shows around the world learning and
improving at our craft, and the addition of Mark Lewis mixing and
mastering, has finally created an album that sounds how I’ve always
wanted us to sound. Heavy, dark, intense, but also beautiful
progressive and forward thinking.
- How you decided to have the title
"Urn"? Is there any relation with death?
All
of the songs on the album do touch on the concept of death in one way
or another.
- Violin is a main instrument for
your music. How difficult is it to combine melodic violin parts with
extreme metal?
It is definitely a skill that I
developed over time. When I first joined the band back in 2003 my
approach was much more influenced by classical and folk violin
playing, which is probably more what people are used to hearing on
the rare occasion they hear a violin in a metal band. But slowly I
moved away from that to develop more my own style of playing that
utilises the violin more like a lead guitar. This opened up new doors
for me creatively as it meant that I didn’t need to always look for
opportunities to play pretty melodies, I could also shred and wail
like a metal guitarist when I felt the moment worked for it. Now, it
just feels like second nature.
- Did you influence by classical
music?
I don’t feel there is a lot of
classical influence in our albums and our songwriting in the way it
sounds, but there is definitely influence in regards to the way I
think about music and composing. I studied classical violin from when
I was 6 years old for over 20 years and studies classical composition
at University so I have a broad understanding of classical music but
use those skills to create something a bit different I think.
- Urn is a concept album?
Xen
does kind of like coming up with concepts to base an album around
even though he strays a bit shy of it becoming a fully fledged
“concept album”.
- I see some parts on your songs
"Libera" and "Urn". Is it something like,
chapters of the album?
Sometimes when we compose music
it feels like we are ending a chapter and starting a new one and so
we work to reflect that in the titles and lyrics that are written at
a later stage. For Libera, part 2 felt like an epilogue or coda that
reflected on what had come before it. We wanted people to be able to
appreciate that section as it’s own individual piece and split the
song into two tracks and highlighted that ending accordingly. The
song Urn hit a point where we felt like it had changed directions in
a significant way and so reflected that in the title as well.
- I see from your songs and from
your name, that you have a love with Latin. Am I right?
Xen definitely has a passion for
language in general I think. He likes exploring the different uses of
words and combining elements to imply meaning rather than prescribe
it definitively. I feel fortunate to have someone like him in the
band that puts so much effort into the lyrical element of the band to
create something of meaning for our fans each album.
- What are your plans for the
future? Have you plans for an European tour?
Well I am writing this interview
today sitting on a plane to LA to start our USA tour. Next February
we are touring Australia & New Zealand and then hopefully very
soon after that we will be returning to Europe!
- Thanx for this interview, please
send a message to your fans..
A huge thank you to everyone for all
your support. Our new album is out now, please check it out and if
you want to support what we do sign up to our Patreon here:
www.patreon.com/neobliviscaris
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου