Μιλώντας στο βάθος της ψυχής και του εσωτερισμού μας, οι UADA εδώ και μόλις έξι χρόνια κατάφεραν να αναπτυχθούν μέσα από τους φρέσκους και σκοτεινούς τους ήχους. Οι υπερβολικά ανερχόμενοι Αμερικάνοι black metallers, μέσα από τους παιάνες που συναντούν δεν επαναπαύονται κυκλοφορώντας το "Djinn" για να κάνει ακόμα ένα πολυδιάστατο μουσικό και νοηματικό ταξίδι. Για αυτό το άλμπουμ και την ακραία σκηνή των ημερών μας, ο ιθύνων νους και μπροστάρης της μπάντας, Jake Superchi απαντά στο Metal View.
Σε ευχαριστώ. Ναι, η ανταπόκριση αυτή για τα προηγούμενα άλμπουμ μας, καθώς και για το νέο μέχρι στιγμής είναι πολύ καλές και παρόλο που μας βοηθά να συνεχίσουμε προς τα εμπρός, εργαζόμαστε και προχωρούμε πάντα πίσω από αυτό που μπορεί να δει το γυμνό μάτι. Έτσι, τα θετικά, καθώς και τα αρνητικά, μπορούν να μας βοηθήσουν να αναπτυχθούμε στο κοινό, και ανεξάρτητα από όλες τις αντιδράσεις, θα συνεχίσουμε να προχωράμε. Στο τέλος της ημέρας είναι η μόνη μας απόφαση που και πως προσεγγίζουμε την τέχνη μας.
-Αυτός ο δίσκος έχει μία, κατά κάποιον τρόπο, διαφορετική προσέγγιση με πολλές δυναμικές, μελωδίες και στοιχεία που δεν είναι τόσο συνηθισμένα στο black metal. Πώς αποφασίσατε για αυτό; Ήταν μια πρόκληση για εσάς;
Εδώ θέλαμε να πάρουμε τους UADA από την αρχή, και πιστεύω ότι μπορεί να φανεί και στις προηγούμενες δουλειές μας αυτό. Στην πραγματικότητα εδώ, απλώς είναι μια μελωδική λήψη του «black n roll» με πολλές διαφορετικές επιρροές από κοινού. Νομίζω πως αν κάτι αξίζει τον κόπο πρέπει να δημιουργεί προκλήσεις και αν η σύνθεση έρχεται από μόνη της φυσικά, τότε η πρόκληση για εμάς είναι ο τρόπος εκτέλεσης. Πέρα από εμάς όμως πιστεύω ότι αυτό το άλμπουμ θα προκαλέσει τον ακροατή και για μένα αυτό είναι ένας σημαντικός παράγοντας στο συγκρότημα. Θα μπορούσαμε να το παίξουμε ασφαλείς και απλά να οδηγήσουμε τα κλισέ του είδους και να κυκλοφορήσουμε κάτι που έχει γίνει ξανά και ξανά για να ταιριάζει στο status quo του ήχου, αλλά δε θα είναι αυτό που γράφουμε εμείς. Εμείς ως συγκρότημα μπορούμε να δημιουργήσουμε μόνο ό, τι μας ιντριγκάρει και μας ενθουσιάζει. Θα ήταν ψευδές και ανέντιμο να παίζεις κάτι που δεν προέρχεται από μέσα σου, και γι 'αυτό το "Djinn" ακούγεται όπως ακούγεται. Είναι η ένωση των ψυχών των μουσικών, και τα όργανα τη μεταφέρουν για να δημιουργήσουν έναν ήχο και ένα συναίσθημα μέσα από αυτό.
-Βέβαια, αυτό το άλμπουμ συνδυάζει με κάποιο τρόπο τον σύγχρονο ακραίο ήχο που παίζετε πάντα, με μερικά κλασικά black metal πράγματα. Θέλατε να πειραματιστείτε με τις πρώτες επιρροές σας ή κάτι τέτοιο;
Οι πρώιμες επιρροές μας θα είναι πάντα μαζί μας και δεν θα απομακρυνθούμε από αυτές. Είναι εδώ, όπως ακόμη και παλαιότερες επιρροές που αποκτήσουμε πριν μπούμε στο black metal στα μέσα της δεκαετίας του '90. Κάποιοι μπορεί να το θεωρήσουν πειραματισμό, αλλά το βλέπω περισσότερο ως συνεργασία αυτών των επιρροών με όσα στοιχεία συνθέτουν τον ήχο μας. Παρόλο που γνωρίζουμε ότι πολλοί μπορεί να βάζουν κάτω τον τρόπο ιδεών μας, εμάς μας αρέσει να προσθέτουμε σημεία από τις πρώτες μας επιρροές στο black metal όπως επίσης και το κλασικό heavy metal, το goth rock / doom, ακόμη και ίχνη αυτής της ωμής αγριάδας που γνωρίζουμε ως grunge. Τολμούμε να πατήσουμε σε αυτές τις περιοχές γιατί όλα αυτά τα μονοπάτια μας οδήγησαν εδώ. Νομίζω ότι η απόρριψή τους θα ήταν τραγωδία για τη μουσική μας.
- Είστε μια μπάντα που ήδη από το πρώτο σας άλμπουμ, είχατε μια ταυτότητα και είναι κάτι που δεν βλέπουμε πάντα από νεότερα συγκροτήματα. Πόσο δύσκολο ήταν να βρείτε τον δικό σας ήχο στους UADA;
Ο ήχος φάνηκε να βγαίνει εξ αρχής πολύ φυσικός. Η γνώση του εαυτού μου είναι ένα πολύ σημαντικό μήνυμα που έμαθα σε νεαρή ηλικία για να ξέρω ποιος είμαι, που πατώ, τι θέλω από αυτόν τον κόσμο και πώς να εφαρμόσω την προσωπική μου βούληση μέσα από τις εκτελέσεις . Αυτά αποτελούν ένα μεγάλο μέρος στο τι είναι οι UADA και γιατί βρίσκονται εδώ που είναι σήμερα. Για μένα δεν υπάρχει καμία δυσκολία να είμαι ειλικρινής, και το έργο μας αποδίδεται πάντα όπως πρέπει να θέλουμε, κάτι που όπως φαίνεται ήταν εύκολο να επιτευχθεί. Ο James και εγώ έχουμε επίσης μια μακρά ιστορία σε αυτόν τον τομέα της δουλειάς, παίζοντας σε μερικές διαφορετικές μπάντες εδώ και πολλά χρόνια, οπότε είχαμε πολλή εμπειρία στο παρελθόν για να μας βοηθήσουν να ακονίσουμε την τέχνη μας.
- Το "Djinn" έχει έναν πολύ αιθέριο , απόκοσμο και μυστηριώδη ήχο που ταιριάζει στον πνευματικό τίτλο του άλμπουμ. Υπάρχει κάποιο concept από πίσω;
Ναι, η ιδέα για αυτό το άλμπουμ είναι η κυρίευση και η κατάληψη. Στιχουργικά αντιμετωπίζει αυτό το θέμα σε κάθε μορφή είτε σωματικά, μεταφυσικά, συναισθηματικά, διανοητικά αλλά και κοινωνικά ή υπαρξιακά. Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας αυτού του δίσκου είδαμε ότι αυτό το θέμα ήταν και πολύ βασισμένο στην κατάσταση που βρισκόταν η καριέρα μας. Όλα γύρω μας προσπαθούσαν να μας κυριεύσουν με κάποιο τρόπο, είτε επρόκειτο για πρώην μέλη, άλλες δισκογραφικές εταιρείες, θαυμαστές και αντι-θαυμαστές, κριτικούς και ούτω καθεξής. Μπήκαμε στο μάτι του κυκλώνα και θέλαμε να εμβαθύνουμε μέσα σε αυτό. Και ενώ η καριέρα μας έγινε ακόμη μεγαλύτερη, υποθέτουμε ότι αυτό το άλμπουμ θα είναι εκείνο που θα μας πάει πραγματικά πιο πέρα γιατί είμαστε σίγουροι για εμάς και ξέρουμε πως τώρα είναι η ώρα να κατακτήσουμε τους εαυτούς μας και να επιτεθούμε σκληρά και με ακρίβεια οτιδήποτε θέλει να μας διεκδικήσει.
-Τώρα έχετε έναν νέο ντράμερ και έναν νέο μπασίστα στο συγκρότημα. Πώς είναι αυτή η συνεργασία μέχρι στιγμής;
Φέραμε τον Nate Verschoor από τους Veiled στο συγκρότημα, καθώς ήταν φίλος μου χρόνια. Αφού δοκιμάσαμε διάφορους μουσικούς κατά καιρούς και αγωνιστήκαμε για να βρεθεί εμπιστοσύνη, πίστη και συντροφικότητα, έφτασε η ώρα να καλέσουμε κάποιον από πιο μακριά που γνωρίζαμε ότι θα ήταν ακριβώς το κατάλληλο άτομο που χρειαζόμασταν. Ήταν πολύ αναζωογονητικό να έχουμε κάποιον που κατανοεί την τέχνη και ζει από αυτήν. Είχαμε κάποια κακή τύχη στο παρελθόν με μερικούς που βιάστηκαν να πιστέψουν πως τα "κατάφεραν" και την είδαν rock star, βάζοντας τον σκοπό της μουσικής στην άκρη. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και έχει ξεχωριστές ιδέες, στόχους και τρόπους ζωής, αλλά χρειαζόμαστε ανθρώπους που βρίσκονται στον ίδιο δρόμο που είμαστε κι εμείς. Ο Josia αποφάσισε να εγκαταλείψει το συγκρότημα πριν βγει το νέο άλμπουμ λόγω των σχεδίων του να μετακομίσει στη Σουηδία για να ζήσει με τη νέα του κοπέλα που είχε γνωρίσει μόλις πέρυσι, ενώ ήμασταν σε περιοδεία. Υποστηρίξαμε τη σχέση τους και ευχόμαστε ό,τι καλύτερο, αλλά αισθανθήκαμε ότι ζώντας στην άλλη πλευρά του κόσμου θα υπήρχαν προβλήματα στο πρόγραμμά μας, καθώς ήμασταν έτοιμοι να κυκλοφορήσουμε τη νέα δουλειά, να ετοιμαστούμε για περιοδεία και αν προκύπταν τέτοιου είδους δυσκολίες θα έπεφτε και το ηθικό μας. Από τότε έχουμε φέρει τον Elijah Losch για να αναλάβει το θρόνο στα ντραμς, αλλά από τότε που χτύπησε ο COVID-19 δεν είχαμε την ευκαιρία να εργαστούμε πλήρως στην κλίμακα που θέλουμε, αλλά γνωρίζουμε τη θέλησή του και έχουμε μια μεγάλη αίσθηση ότι και αυτός θα είναι εδώ για τους σωστούς λόγους με το επίπεδο αφοσίωσης που απαιτείται για να λειτουργήσει η μπάντα στην παρούσα φάση.
- Ως μια νέα αλλά αναγνωρισμένη μπάντα στον ακραίο ήχο, νομίζετε ότι η παγκόσμια σκηνή του black metal μπορεί να αναδείξει νέα πράγματα στον κόσμο;
Πολύ καλή ερώτηση, καθώς δεν νομίζω ότι κανένας μουσικός θα πρέπει ποτέ να αισθανθεί την ανάγκη να αποδείξει οτιδήποτε σε κανέναν άλλον εκτός από τον εαυτό του. Νομίζω όμως ότι καταλαβαίνω τι εννοείς και για να απαντήσω όσο καλύτερα μπορώ, θα έλεγα ότι η μουσική, ανεξάρτητα από το είδος, είναι ικανή για όλα και γι 'αυτό έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει τις προσδοκίες των ακροατών ανά πάσα στιγμή κι αυτό πρέπει να προτίθεται να κάνει ο καλλιτέχνης πίσω από την ίδια του την τέχνη. Το πιο σημαντικό πιστεύω ότι θα έπρεπε να φέρει νέα συναισθήματα στον ακροατή σε αντίθεση με τους νέους ήχους ή τις τάσεις. Η δημιουργία ήχου είναι εύκολη, ακόμη και στον πειραματικό χώρο, αλλά το να τραβάς το συναίσθημα μέσω του ήχου πιστεύω ότι χρειάζεται πολύ πιο αληθινή δεξιότητα και μεράκι. Η ακρόαση κάτι καινούργιου ή διαφορετικού μπορεί να έχει ενδιαφέρον αλλά στη συνέχεια να φύγει αν δε σε κάνει να νιώσεις κάτι. Έτσι, για μένα η αίσθηση όλων είναι πολύ πιο σημαντική. Η μουσική πρέπει να ξυπνάει συναισθήματα, όχι μόνο να ακούγεται.
- Είναι δύσκολο για εσάς σήμερα να προωθήσετε το νέο άλμπουμ αφού υπάρχει η πανδημία;
Προωθούμε όπως θα κάναμε χωρίς την πανδημία, η μόνη διαφορά πλέον είναι ότι δεν μπορούμε να περιοδεύσουμε αυτή τη στιγμή και να προβάλλουμε καλύτερα την προώθηση του δίσκου με αυτόν τον τρόπο.
-Κλείνοντας, υπάρχουν σκέψεις για εμφανίσεις το 2021;
Προγραμματίζουμε μια περιοδεία στην Ευρώπη με τους Regarde Les Hommes Tomber, Velnias και Solbrud. Έχουμε επίσης προγραμματίσει μερικές ημερομηνίες για φεστιβάλ το καλοκαίρι. Αυτήν τη στιγμή δεν γνωρίζουμε την κατάστασή, καθώς τα διεθνή ταξίδια δεν είναι ακόμη προσβάσιμα. Ελπίζουμε για το καλύτερο και θα είμαστε έτοιμοι όταν έρθει η ώρα.
Γιάννης Χαρτζανιώτης
ENGLISH VERSION
-First of all congratulations for your new album. I see that every album of yours has very good reactions. This gives you a boost for the continuation of your music and your new paths?
Thank you. Yes, the responses for our previous albums as well as the new album so far have been very good so far and although it does help us continue forward, we are always working and moving forward behind what the naked eye can see. So the positive, as well as the negative, can help us grow in the public eye but no matter the reaction we will continue down our path. At the end of the day it is our sole decision where and how we approach our art.
-This album has a kind of a different approach with many dynamics, melodies and elements that are not so usual in black metal. How did you decide on that? Was it a challenge for you?
This is where we've been wanting to take UADA all along, and I think you can see it in the previous works. It's really just a melodic take on 'black n roll' with a lot of different influences infused together. I think anything worthwhile should be challenging and although writing comes naturally, the challenge for us is the execution. Aside from us though I believe that this album will challenge the listener and to me that is an important factor in this band. We could play it safe and just ride the cliches of the genre and release something that's been done over and over to fit the status quo, but that just isn't what we're writing at this point. We as a band can only create what intrigues and excites us. It would be false and dishonest to play something that doesn't come from within, and that is why "Djinn" sounds the way that it does. It is a combination of souls pouring out of the musicians and into the instruments to create a sound and a feeling through that sound.
-Also this album combines in some ways the new extreme sound that always played, with some classic black metal things. Did you want to experiment with your early influences or something?
Our early influences will always be with us and we won't stray from them, they are here just as well as even earlier influences that we found before our knowledge of black metal began in the mid 90s. Some may consider it an experimentation but I see it more as a collaboration of these influences that are making up our sound. Even though we know many may look down upon the idea that we are combining our early influences of black metal with others such as classic heavy metal, goth rock/doom and even traces of the native wild that we know as grunge, we dare to tread into those territories because it is all those territories that have led us here. To dismiss them would be a tragedy I think.
-You are a band that since your first album, you had an identity, and it's something that we don't see always from newer bands. How difficult was it to find your own sound in UADA?
The sound seemed to come very natural. Knowing thyself is a very important message that I learned at a young age and I know who I am, what I want from this world and how to implement will through manifestation. It is a big part in what UADA is and why it is where it is today. For me there is no difficulty in being honest, especially in our craft, which I assume is why it was an easy thing to achieve. James and myself also have a long history in this field of work, playing in a few different bands over many years, so, we have had a lot of past experience to help us hone our craft as well.
-"Djinn" has a very ethereal, eerie and mysterious sound that suits the spiritual title of the album. Is there a concept behind?
Yes, the concept for this album is possession. Lyrically it tackles this theme in all forms; physically, metaphysically, emotionally, mentally, socially and existentially. During the times of writing this album we saw this topic being very prevalent in the state that our career was at. Everything around us was trying to take possession in some way, whether it be now ex-members, other record labels, fans and anti-fans, critics and so forth. We were coming into this public eye where it forced us to put our eye upon the public. And while the career became even more of a possession of our own and we assume that this album will be the one to even further it, we know now is the time to take possession ourselves and strike fiercely and precisely.
-Now you have a new drummer and a new bassist in the band. How is this collaboration so far?
We recruited Nate Verschoor (Veiled USA) into the band as he was a long time friend of mine. After trying different local musicians and struggling to find trust, loyalty and camaraderie, it was time to call in someone from afar that we knew would be exactly the fit that we needed. It's been very refreshing to have someone who understands the art and lives by it. We've had some bad luck in the past with a few that quickly jumped on board thinking they had "made it" and tried to live out some glamorous rock star lifestyle while putting the music side of things on the backburner. Everyone is different and has different ideas, goals and life paths but we need people who are on the same path as we are. Josiah decided to quit the band before the album came out due to plans to move to Sweden to live with his new girlfriend that he had met just last year while we were on tour. We were supportive of the relationship and wished them both the best but we felt that with the scheduling conflicts that the relationship had already started causing that him living on the other side of the world as we were ready to launch a new album and tour it would only cause more catastrophe for the band and the morale that it was bringing down. Since we weren't willing to offer his request of immunity he chose to quit the morning we were to travel to Central America for a weekend of international festivals. It was very unfortunate for the band, but more so the fans and the promoter who had already invested a lot of money into the travel accommodations. These are scenarios we're trying to eliminate within the band as we take what we do very seriously. Since then we've brought in Elijah Losch to take over the throne, but since COVID-19 has struck we have not had the chance to fully work on the scale that we wish to, but we know his work ethic and have a great feeling that he too will be here for the right reasons with the level of dedication needed to operate at this level.
-As a new but well known band in extreme music, do you think that the global black metal scene can prove new things to the fans?
This is an interesting question as I don't think any musician/artist should ever feel the need to prove anything to anyone other than their own self. But I think I understand what you mean and to answer the best I can, I'd say that music, no matter the subgenre of title, is capable of all things and therefor has the ability to exceed any listeners expectations at any given moment if that is what the artist behind the art itself intends to do. More importantly I think it should bring new feelings to the listener as opposed to just new sounds or dimensions. Creating sound is easy, even in the experimental realm but pulling emotion through sound I believe takes much more true skill and craft adherence. Hearing something new or different might be interesting for a brief moment and then gone if it doesn't force me to feel something. So, for me the feeling of it all is much more important. Music is meant to be felt, not heard.
- Is it difficult for you nowadays to promote the new album during the pandemic?
We are promoting it just as we would without the pandemic, the only difference is that we are unable to tour at the moment and push the promotion in that way.
-Finally, any thoughts for shows in 2021?
We are scheduled for a headlining tour in Europe with Regarde Les Hommes Tomber, Velnias and Solbrud. We also have some festival dates planned for the summer. Right now we do not know our situation as international travel is still not accessible. We hope for the best and will be ready when the time is right.
John Hartzaniotis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου