Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

Blaze Bayley στο Metal View: Πάντα σκεφτόμουν πόσο προφητικές μπορεί να είναι οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας

Ο Blaze Bayley, μπορεί εδώ και χρόνια να έχει αποχωρήσει από τις δυνάμεις της Σιδηράς Παρθένου, αλλά παραμένει ενεργός και μας απασχολεί με το προσωπικό του σχήμα. Φέτος, δύο χρόνια μετά την γνωριμία μας με τον φανταστικό χαρακτήρα της φουτουριστικής του τριλογίας "Infinite Entanglement", επιστρέφει με το τελευταίο μέρος, "The Redemption Of William Black". Ομολογώ πως ώντας λίγο πιεσμένος από την καθημερινότητα, δεν περίμενα να ανταπεξέλθω όπως θα ήθελα στη συνέντευξη μου μαζί του, αλλά όσο ο πάλαι ποτέ frontman των Iron Maiden μου μιλούσε από την άλλη γραμμή, για το νέο του δίσκο, το βιβλίο που ετοιμάζει και το μεγάλο του πάθος για τις sci-fi ταινίες, με χαλάρωσε και φυσικά με ταξίδεψε, όπως άλλωστε και ο δίσκος του, ενώ ήδη περιμενω να τον ξαναδώ live με την ίδια ανυπομονησία που είχα πέρσι το καλοκαίρι.
 Σχετική εικόνα


-Γεια χαρά Blaze, πως είσαι;

Όλα καλά Γιάννη, εσύ; Πως είναι ο καιρός στην Ελλάδα;

-Μια χαρά, αρκετός ήλιος και ξεκινούν οι ζέστες, σε εσάς; Είσαι σε tour τώρα;

Ναι, εδώ που είμαστε περιτριγυριζόμαστε από κρύο και σύννεφα. Είμαστε σε tour για το τελευταίο κομμάτι της τριλογίας μου και χθες παίζαμε στην Γλασκώβη, στη Σκοτία. Το κοινό ήταν εκπληκτικό και ήδη πολλοί έχουν μάθει τα νέα κομμάτια σε σημείο που ούτε εγώ δεν περίμενα.

-Αλήθεια, ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις του κοινού; οι κριτικές πάντως είναι πολύ καλές..

Ναι ισχύει! H αλήθεια είναι ότι έχουμε ξεκινήσει πολύ δυναμικά και αυτό έχει δημιουργήσει ιδιαίτερη αυτοπεποίθηση στη μπάντα. Προσωπικά περίμενα πως δε θα άρεσε το "Redemption Of William Black"  καθώς είναι τελείως διαφορετικό και ιδιαίτερο σε σχέση με τα δύο προηγούμενα άλμπουμ του "Infinite Entanglement". Eίναι πιο στενάχωρο, μελαγχολικό και σκοτεινό, και όσοι το έχουν ακούσει το έχουν απολαύσει. Μάλιστα πολλοι fans, μου είπαν ότι  το "Redemption.." είναι ότι καλύτερο έχω κυκλοφορήσει ποτέ μου, και αυτό είναι τόσο ωραίο συναίσθημα.

-Προσωπικά και εγώ θεωρώ πως είναι το καλύτερο μέρος αυτής τη τριλογίας, είναι πιο δυνατό και στακάτο. Πώς προέκυψε όλη αυτή η αντίληψη στο "Redemption..";

Χμμ, δε ξέρω, έκανα απλώς αυτό που ένιωθα. Μπήκα στον συναισθηματισμό του ήρωα και ήθελα να η μουσική με τους στίχους του κάθε κομματιού, να βγάζουν αισθήματα και έμφαση. Ταξίδεψα μέσω των δύο πρώτων μερών, και για αυτό θα δεις σημεία με απαγγελίες και ψιθύρους από το πρώτο και το δεύτερο άλμπουμ, ώστε να φανεί ο απολογισμός μιας δύσκολης διαδρομής, και μιας σκληρής ζωής με πολλά εμπόδια. Μια μεγάλη ιστορία που φτάνει στο τέλος της σίγουρα θα έπρεπε να είναι πιο σκοτεινή και πιο heavy, κάτι που δεν έχω ξανακάνει. Μ'αρέσει συνεχώς να γράφω και να δουλεύω πάνω στη μουσική μου, αυτό μπορεί να δημιουργεί πίεση κάποιες φορές, αλλά φέρνει και νέα στοιχεία του εαυτού μου στο φως. Δεν υπάρχει κάτι πιο θετικό από το να βλέπεις οι ιστορίες σου να παίρνουν μορφή και στο τέλος να δέχεσαι τόσο θετικά λόγια.
Αποτέλεσμα εικόνας για blaze bayley redemption
-Ήθελες τη μουσική με τους στίχους να συνάδουν μεταξύ τους;

Ακριβώς, είναι αυτό που είπα πως το συνθετικό κομμάτι με το στιχουργικό, να δημιουργούν εικόνες. Να βγαίνει προς τα έξω το είναι του ήρωα με τα πάθη και  τα συναισθήματα του. Έτσι η μουσική από μόνη της μας ταξιδεύει από μέρος σε μέρος της ιστορίας και οι στίχοι έρχονται να περιγράψουν το κάθε τι!

-Θα ήθελες να μας πεις λίγα λόγια σχετικά με τα guest φωνητικά του Chris Jericho (WWE superstar, Fozzy) και του Luke Appleton (Iced Earth, Absolva) ;

Τον Luke τον ξέρω από παλιά, έχουμε περιοδεύσει μαζί όταν ήταν με τον αδερφό του ακόμα στους Fury UK, ενώ τώρα συνεχίζει το δρόμο του με τους Iced Earth. Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που ακούγεται η φωνή του και ήθελα να με βοηθήσει στα πίσω φωνητικά και στο ρεφρέν ενός από τα κομμάτια μου, οπότε βρήκαμε το πιο κατάλληλο. Όσον αφορά τον τραγουδιστή των Fozzy, τον Chris Jericho, είχε τύχει να υπάρχουν κοινές μας εμφανίσεις σε αρκετά φεστιβάλ, οπότε βρισκόμασταν συχνά και μάλιστα είναι μεγάλος fan της εποχής του X-Factor που ήμουν στους Iron Maiden. Eίχαμε βρεθεί πέρσι στο Λος Άντζελες που ήρθε να μας δει live, και ήμασταν πάλι μαζι και αράζαμε, και μου πέρασε η ιδεά να του το προτείνω. Το σκέφτηκα λίγο και όταν ήρθε με τη μπάντα του στο Brimigham τον περασμένο Οκτώβρη, όταν συναντηθήκαμε στα παρασκήνια του το πρότεινα. Με ένα τεράστιο χαμόγελο δέχτηκε, οπότε μόλις λίγες μέρες μετά πέρασε από το studio μου ώστε να ηχογραφήσει τα μέρη του. Οι Fozzy είναι από τις νέες μπάντες ου πραγματικά αξίζουν και του ίδιου του έχω πει πόσο λατρεύω το τραγούδι τους, το "Judas".

-Το solo CD του Luke Appleton το έχεις ακούσει;

Ναι φυσικά, είναι μια πάρα πολύ καλή ακουστική δουλειά. Συνδυάζεται υπέροχα η χροιά της φωνής του με τις μελωδίες της κιθάρας, και αυτό θα παρουσιαστεί και ζωντανά από τον Luke σε ένα σκέλος της Ευρωπαϊκής μας περιοδείας, καθώς θα τον έχουμε σαν support.
Αποτέλεσμα εικόνας για blaze bayley
-Nα περιμένουμε κάτι ακόμα με τον William Black σαν χαρακτήρα ή όλα τέλειωσαν μαζί με την τριλογία;

Αυτό είναι το τελευταίο κομμάτι της τριλογίας μας, και μετά θα ακολουθήσει το βιβλίο, πάλι με τον ίδιο βασικό χαρακτήρα, και θα περιγράφει το πριν και το μετά της τριλογίας. Αν όλα πάνε καλά, θα έχει κυκλοφορήσει μέχρι την Άνοιξη του 2020, καθώς μου μένουν μόνο λίγα πράγματα να γράψω ακόμα. Στους fans της μουσικής μου θα αρέσει πιστεύω γιατί συνδυάζει πράγματα από την τριλογία του "Infinite Entaglement", καθώς και σε όσους αγαπούν την επιστημονική φαντασία, καθώς εκεί θα βασίζεται η ιστορία, κοντά στο ύφος των βιλίων του Stephen King. Το βιβλίο θα είναι ένα prequel και ένα sequel των τριών προηγούμενων δίσκων, και ίσως να εμπνευστώ από εκεί για κάτι νέο.

-Σχέδια για επόμενο δίσκο έχεις γενικά;

 Στις 26 Μαΐου θα παίξουμε στη Γαλλία, και εκεί θα γυριστεί η επόμενη μου δουλειά, η οποία θα είναι ένα live CD/DVD όλης μας της συναυλίας. Θα πρόκειται για μια ανεξάρτητη κυκλοφορια της οποίας παραγωγός θα είναι ο κιθαρίστας μας ο Chris, παρουσιάζοντας έτσι τον live εαυτό μας, την απόδοση μας και φυσικά την πιο πρόσφατη δουλειά μας!

-Παρατηρώ την αγάπη σου για τον φουτουρισμό και την φαντασία, ήδη από τις μέρες σου με τους Iron Maiden. Ήταν κάτι που προέκυψε τότε ή αγαπούσες από παιδί;

Πάντα μου άρεσε αυτό το κομμάτι της επιστημονικής φαντασίας, αλλά σίγουρα αναπτύχθηκε και την εποχή που ήμουν στους Iron Maiden με εκείνα τα δύο άλμπουμ. Παρόλα αυτά, ακόμα υπάρχει αυτό το πάθος καθώς βλέπω Doctor Who, ή παλαιότερα τις sci-fi σειρές του BBC. Το ενδιαφέρον μου για το μέλλον και την επιστήμη υπήρχε πάντα, και πάντα σκεφτόμουν, από μικρός, πόσο προφητικά μπορεί να είναι αυτά που βλέπω στις ταινίες καθώς και  τι από όλα αυτά μπορούν να συμβούν αληθινά. Για παράδειγμα, στην αγαπημένη μου σειρά, το Star Trek, οι πόρτες άνοιγαν από μόνες τους και ξέρεις, έλεγα "αυτό δε θα συμβεί ποτέ", και τώρα σχεδόν παντού όπου πηγαίνω οι πόρτες ανοίγουν αυτόματα. Κανένας παλιά δεν περίμενε να υπάρχουν τόσα πολλά τεχνολογικά θαυματα, ούτε η ζωή να προχωράει μέσω των laptops ή των PC. Πάντως εγώ ακόμα περιμένω τα ιπτάμενα αυτοκίνητα χαχα, και νομίζω πως ο κόσμος παίρνει ιδέες μέσω της επιστημονικής φαντασίας.
Αποτέλεσμα εικόνας για blaze bayley
-Όσον αφορά τη μουσική, στο μέλλον παρατήρησες επιρροές από τη συνεργασία σου με τους Iron Maiden;

Δε ξέρω αν θα έλεγα πως έχω επιρροές, αλλά σίγουρα με βήθησε η συνεργασία που ειχα με τον Steve Harris. Μου άρεσε ο τρόπος που λειτουργούσε στη γραφή των κομματιών και πολλές φορές την κάναμε μαζί. Ήταν προσηλωμένος σε αυτό που έκανε από την ώρα που προβάραμε τα νέα κομμάτια μέχρι την ώρα που θα πηγαίναμε να ηχογραφήσουμε. Ήταν τρομερός επαγγελματίας, και πάντα δεχόταν τις γνώμες μου ή του Janick και του Dave Murray. Ο τρόπος που έχω λειτουργήσει στη σύνθεση της παρούσας τριλογίας ήταν ακριβώς έτσι όπως τον έμαθα από τον Steve, ο οποίος από τότε μέχρι και σήμερα είναι ο μέντορας μου.

-Τον Δεκέμβριο που μας πέρασε, είχατε ένα επετειακό live με τους Wolfsbane, υπάρχει πιθανότητα για κάτι καινούριο μαζί τους;

Nαι, βέβαια ήταν έξι shows, με τα αρχικά αμς μέλη. Έχουμε ακόμα τρομερή χημεία μεταξύ μας και πραγματικά θα μας άρεσε η ιδέα. Γενικά ασχολούμαστε ακόμα με κάποια πράγματα που είχαν περισσέψει από την τελευταία μας δουλειά, και αν καταφέρουμε να μη μας πιέζει ο χρόνος, γιατί ο καθένας τρέχει με τις δουλειές του, όλοι στη μπάντα θα θέλαμε να κυκλοφορήσουμε κάτι νέο και φυσικά να δημιουργηθούν φρέσκες ιδέες.

-Επίσης πέρσι το καλοκαίρι έκανες ένα μικρό tour σε όλη την Ελλάδα, ποιες ήταν οι εντυπώσεις σου;

Ότι και να πω θα είναι λίγο για ένα τόσο φανταστικό tour. Ο κόσμος ήταν φανταστικός και τρελός, και χάρηκα που γνώρισα τόσους ανθρώπους απο διαφορετικά μέρη της Ελλάδας, όπως επίσης παρατήρησα την αγάπη του για όσα τραγούδια είπαμε. Η φιλοξενία αυτές τις 10 μέρες ήταν αντάξια της φήμης σας και το φαγητό ως γνωστόν εκπληκτικό. Ευχαριστώ για αυτή την εμπειρία!

Αποτέλεσμα εικόνας για blaze bayley
-Να περιμένουμε κάποια εμφάνιση σου στην Ελλάδα σύντομα;

Πιστεύω την επόμενη χρονιά θα έρθουμε με τη μπάντα για κάποιες εμφανίσεις. Βέβαια πριν από αυτό, θα επισκεφθούμε κάτι κοντινό σε εσάς, καθώς θα βρεθούμε στην Κύπρο, στο Power Of The Night festival της Νικοσίας, στις 28 Ιουλίου ως headliners. Μετά από αυτό ελπίζουμε να επιστρέψουμε στα μέρη σας, όπου έχουμε τόσο όμορφες αναμνήσεις.

-Ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη Blaze, τέλος, στείλε ένα μήνυμα στους έλληνες fans...

Ευχαριστώ για την υποστήριξη και για τον σεβασμό όλα αυτά τα χρόνια. Ελπίζω να τα πούμε όσον το δυνατόν συντομότερα! Γεια σου Γιάννη.

Γιάννης Χαρτζανιώτης




Δεν υπάρχουν σχόλια: