Παρασκευή 17 Ιουλίου 2020

Bob Katsionis στο Metal View: Tα 80s έχουν να σου προσφέρουν πολλά διαμάντια

Πολυτάλαντος και πολυπράγμων, ο Bob Katsionis με το νέο solo album, και τα "παιχνιδίσματα" του μας πετυχαίνει μεταξύ του χθες, του σήμερα και του αύριο σε μια χρυσή τομή του τρίπτυχου soundtrack-metal-κλασική μουσική. Σχετικά με αυτό το ενδιαφέρον και γεμάτο πληροφορίες εγχείρημα, στο "Amadeus Street Warrior", τη νοσταλγία από τις αγαπημένες μας δεκαετίες, καθώς και για πιο διαδικαστικά πράγματα, ο Έλληνας καλλιτέχνης με το ανήσυχο πνεύμα μιλάει στο Metal View.



-Μέχρι πρότινος ήσουν σε περιοδείες, ενώ παράλληλα ασχολείσαι και με ηχογραφήσεις και παραγωγές για άλλα συγκροτήματα καθώς και με το δικό σου δισκογραφικό label. Η κυκλοφορία ενός σόλο δίσκου πώς βρίσκει χώρο μέσα σε όλα αυτά; Σε τράβηξε πίσω η όλη κατάσταση με την καραντίνα;

Όπως είδες, φρόντισα να "αδειάσω" λίγο το πρόγραμμά μου, φεύγοντας από τους Firewind. Ήταν μια πολύ δύσκολη απόφαση που έπρεπε να πάρω μιας και ήταν καθαρά θέμα χρόνου και προτεραιοτήτων.  Τελικά, όπως αποδείχθηκε, με την όλη κατάσταση του κορονοϊου, ήταν μια σωστή απόφαση μιας και έμεινα ενεργός σε όλη την διάρκεια χωρίς να πρέπει να περιμένω να δω τι θα γίνει με τα shows, festival & tours. Έφτιαξα το νέο μου Sound Symmetry Studio, κυκλοφόρησα το "Amadeus Street Warrior", κλείσαμε έναν από τους καλύτερους τραγουδιστές του κόσμου για τους Warrior Path, γύρισα πολλά βιντεοκλίπ και από Σεπτέμβριο έχουμε πολλά ακόμα ωραία πράγματα! Ναι, έχω θέμα με τον χρόνο, δε μου αρκεί ούτε για το 1/3 αυτών που θέλω να κάνω.


-Ήταν από την αρχή ο στόχος σου να κυκλοφορήσεις ένα άλμπουμ σε αυτό το retro στυλ ή προηγήθηκαν κι άλλες ιδέες πριν από αυτή την απόφαση;

Ο στόχος αυτός δεν υπήρξε ποτέ! Το άλμπουμ προέκυψε μετά από μια νύχτα jamming με ένα VST plugin με computer game ήχους! Έγραψα σε ένα βράδυ τα δυο πρώτα "levels" του δίσκου και μετά άρχισα να χτίζω γύρω από αυτή την ιδέα. Κατά τη γνώμη μου, είναι μια πολύ αληθινή κυκλοφορία εμπνευσμένη καθαρά σε καλλιτεχνικό και δημιουργικό οίστρο, χωρίς εμπορικό στόχο, εταιρείες κλπ.

-Με τους Outloud συγκεκριμένα κατά καιρούς είχατε διασκευάσει μερικά θρυλικά κομμάτια των 80s, όπως το "Enola Gay" ή το "I'm So Excited", ενώ και ο τελευταίος σας δίσκος είχε αρκετά στοιχεία αυτής τη δεκαετίας. Είναι κάτι που σε επηρέασε έμμεσα ή άμεσα για τη δημιουργία του νέου σου άλμπουμ;

Τα 80s προσφέρονται για διασκευές καθαρά γιατί ήταν μια δεκαετία που η τεχνολογία άρχισε να εισχωρεί ή εισγωρεί (σσ:Φουσέκης για τους μη γνώστες) στην μουσική αλλά ακόμα δεν ήταν αρκετά εξελιγμένη. Ταυτόχρονα άρχισε να κυριαρχεί η εικόνα, κυρίως λόγω του MTV, και πλέον υπήρχαν άπειρες πανέμορφες μελωδίες που ήρθαν σαν αντίδραση στο πληθωρικό pompus prog rock των 70's και την επανάσταση του Punk Rock στις αρχές τις δεκαετίας. Γι’ αυτό λοιπόν, τα 80'ς έχουν να σου προσφέρουν πολλά ακατέργαστα διαμάντια, που βέβαια τότε ακούγονταν σαν...κατεργασμένα και αστραφτερά αλλά τελικά...παίρνουν λίγο γυάλισμα ακόμα!

-Το concept αυτού του "παιχνιδιού" πώς προέκυψε;


Μου αρέσει να γράφω μουσική που να σε πηγαίνει κάπου, να σου δημιουργεί εικόνες. Όχι απλά instrumentals να δείξουμε ότι παίζουμε γρήγορα, αυτά τα έκανα στους πρώτους μου σόλο δίσκους, σχεδόν 20 χρόνια πριν. Ήθελα ένα concept, και βάσει των ήχων, έπρεπε να είναι ένα game σε ένα δυστοπικό setting. Με βοήθησε και ο γιός της Ευρυδίκης σε αυτό αρκετά, που πήρε την αρχική ιδέα μου περί San Francisco 2050 και έχτισε τα levels, και μετά εγώ πρόσθεσα την ιστορία με αρκετές λεπτομέρειες.

-Μέσα στο άλμπουμ παρατηρώ λίγα σημεία που παραπέμπουν σε κλασική μουσική, χώρια από το προσωπικό σου στοιχείο. Είναι κάτι που δικαιολογεί και το όνομα του βασικού ήρωα;

Φυσικά! Και δεν περίμενα να μην το προσέξεις εσύ ειδικά που είσαι τσακάλι, χαχα! Και βέβαια το βασικό όπλο του Amadeus που είναι βασισμένο στον Μαγικό Αυλό του Mozart.

-To εξώφυλλο του άλμπουμ θυμίζει ελαφρώς το "Somewhere In Time" των Iron Maiden ενώ υπάρχουν στο όλο artwork μερικά hints από αγαπημένα σου συγκροτήματα. Κατά κάποιον τρόπο ήθελες να δείξεις πως το metal είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του χαρακτήρα σου;

Δε χρειάζεται να πω τίποτα, το έπιασες και αυτό. Πάντοτε ήθελα να κάνω κάτι τέτοιο, δεν συνηθίζω να βάζω και πολύ τη φάτσα μου στα εξώφυλλά μου, νομίζω μόνο 2 φορές στις 6 το έχω κάνει, ντάξει, με έχουν δει, με βλέπουν και στο facebook, φτάνει πια, χάχα. Και εδώ να δώσω και τα εύσημα στον Kostas Tsiakos για την εξωπραγματική δουλειά που έκανε, κυρίως στο να συλλάβει το πνεύμα του άλμπουμ/παιχνιδιού.

-Σχετικά με την αποχώρηση σου από τους Firewind, πως το αποφάσισες μετά από 15 χρόνια πορείας;

Όπως είπα και πριν ήταν πολύ δύσκολη απόφαση, απλά ένιωσα ότι αφενός θέλω να ελέγχω απόλυτα το χρόνο μου, αφετέρου μου φαινόταν και λίγο στάσιμη η κατάσταση τόσο μουσικά όσο και από πλευράς καριέρας, και δεν ήθελα να είμαι εγώ αυτός που τραβάει πίσω κανέναν, ούτε να νιώθω ότι αυτό το project δεν είναι πια και δικό μου, όπως ήταν όταν ξεκινήσαμε με τα παιδιά. Μπήκα στην μπάντα στα 27 μου, τώρα είμαι 43, περάσαμε πολλές δύσκολες καταστάσεις, αλλά έχω κρατήσει μόνο τις αμέτρητες καλές στιγμές και το γέλιο που ρίχναμε, όσο και κάποιες πολύ δυνατές μουσικές που γράψαμε μαζί. Θα είμαι για πάντα ευγνώμων για όλο αυτό.

-Υπάρχει κάτι που σου λείπει από τη δεκαετία του 80' ή του 90' που δεν υπάρχει σήμερα;

Ναι, ο ΧΡΟΝΟΣ. Με ότι αυτό συνεπάγεται!

-Ευχαριστώ για τη συνέντευξη, ο επίλογος είναι δικός σου...

Σε ευχαριστώ για αυτή τη συζήτηση και για το -όπως πάντα- δυνατό review σου στο Amadeus Street Warrior, και θα ήθελα να πω ότι όποιος θέλει να το ακούσει υπάρχει όλο δωρεάν στη σελίδα μου στο Bandcamp και πουθενά αλλού: Amadeus Street Warrior, by BOB KATSIONIS

Γιάννης Χαρτζανιώτης

To review για το ''Amadeus Street Warrior" μπορείτε να διαβάσετε εδώ: https://metal-view.blogspot.com/2020/06/bob-katsionis-amadeus-street-warrior.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: