Οι Seth αποτελούν μια μπάντα-πρωτοπόρο για το Γαλλικό black metal, όσο κι αν το μυαλό μας δεν πάει αυτομάτως στα μέρη τους ακούγοντας τον εν λόγω μουσικό όρο, όπως στη Σκανδιναβία. Παρόλα αυτά η ατμοσφαιρική, βασανιστική και δραματική οντότητά τους, φέρνει έπειτα από 8 χρόνια ένα καταλυτικό και άκρως συμβολικό άλμπουμ, το "Le Morsure Du Christ". Για αυτή τη νέα δουλειά, τη βασική τους επιρροή, αλλά και μια ανασκόπηση στο παρελθόν του συγκροτήματος, το Metal View επικοινώνησε με τον κιθαρίστα και ιδρυτή Heimoth και τον νεοφερμένο μπροστάρη Saint Vincent.
-Πρώτα από όλα τα συγχαρητήρια για το νέο σας άλμπουμ. Γιατί χρειάστηκαν 8 χρόνια για μια νέα κυκλοφορία;
Heimoth: Λοιπόν, είμαστε αρκετά δραστήριοι με την πάροδο του χρόνου παίζοντας ή κυκλοφορώντας πράγματα. Μετά την κυκλοφορία του 'The Howling Spirit' το 2013, παίξαμε πολλά φεστιβάλ και περιοδεύσαμε με τους Pestilence το 2014. Μέχρι το 2018 παίξαμε επίσης πολλές συναυλίες γιορτάζοντας τα είκοσι χρόνια του ντεμπούτου μας, 'Les Blessures de L'ame'. Αυτό χρειάστηκε πολύ χρόνο για να το διαχειριστούμε και να παίξουμε τόσο στην Ευρώπη όσο και στον Καναδά. Στη συνέχεια βγήκε το ζωντανό άλμπουμ μιας από τις εμφανίσεις μας εκεί, και βγήκε από τη Les Acteurs de l'Ombre και τη Sepulchral Productions. Είχαμε λοιπόν πολλά πράγματα να κάνουμε και δεν υπήρχε μεγάλη βιασύνη πριν σκεφτούμε ένα νέο άλμπουμ.
-Η κατάσταση των covid σε επηρέασε ή σε ενέπνευσε σε αυτό το έργο;
Saint Vincent: Προσωπικά, δεν με ενέπνευσε άμεσα. Ωστόσο, οι περίεργες στιγμές που περάσαμε είχαν σίγουρα αντίκτυπο και είχα περισσότερο χρόνο για να απομονώσω τον εαυτό μου και να στοχεύσω βαθύτερα στο γράψιμο των στίχων.
H: Ίσως, δεν είμαι σίγουρος αν αυτό θα μπει γρήγορα στη φόρμα του παρελθόντος. Ίσως αυτή η κατάσταση καθυστερήσει κι άλλο τα πράγματα. Φυσικά έπρεπε να σταματήσουμε να παίζουμε ζωντανά και πολλές εμφανίσεις που κανονίσαμε έχουν αναβληθεί, όπως το Hellfest of Steelfest. Εξάλλου, αυτό δεν με απασχολεί πολύ. Η ζωή συνεχίζεται. Το να μην παίζεις ζωντανά θυμίζει επίσης τη δεκαετία του 1990 στο Black Metal. Ήταν ευχάριστες στιγμές.
-Το εξώφυλλο του άλμπουμ σας και το τραγούδι "Ex-Cathedrale" είναι επηρεασμένο από το κάψιμο της Παναγίας των Παρισίων; Πιστεύετε ότι ήταν ένα σημάδι για την καταστροφή της θρησκείας;
SV: Σαφώς! Η θρησκεία στο δυτικό κόσμο ήταν προφανής σε όλους. Ωστόσο, η φλόγα της Notre-Dame απεικονίζει σαφώς, ως μια παγκόσμια συγκλονιστική εικόνα, το βάναυσο τέλος μιας εποχής. Δεν υπάρχει καμία επιστροφή: το τέλος μετά τη φθορά σηματοδοτεί έναν νέο κόσμο που ξεκινά πραγματικά τώρα. Θα μπορούσατε να συγκρίνετε αυτό το γεγονός με την 11η Σεπτεμβρίου. σε γεωπολιτική κλίμακα υπήρχε πριν και μετά.
- Επίσης έχετε και ένα άλλο τραγούδι "Metal Noir". Είναι σαν ύμνος της μουσικής που παίζετε;
SV: Αυτό το τραγούδι αποδίδει φόρο τιμής στα 25 χρόνια που εμπλεκόμαστε στη black metal σκηνή. Είναι μια παλαιότερη άποψη για αυτήν την τέχνη, από στιγμές που ήταν εκεί από την αρχή. Είναι πραγματικά βαθύ και εμβληματικό: ένας ύμνος στην ψυχή της μουσικής μας, που απεικονίζει τη διαβολική της ουσία και πώς την αρπάζουμε πίνοντας το υπέροχο δηλητήριό του.
-Μετά από σχεδόν 20 χρόνια επιστρέψατε στο να έχετε τραγούδια στα Γαλλικά. Πώς το αποφασίσατε; Υπάρχει ρίσκο να γράφεις τραγούδια που δεν είναι αγγλικά;
SV: Αφού παίξαμε το αφιέρωμα των 20 χρόνων στη σκηνή με το ντεμπούτο άλμπουμ, ξαναμπήκαμε με το πνεύμα του κλασικού black metal της δεκαετίας του '90 και έγινε φυσικό να δώσουμε μια συνέχεια στο "Les Blessures de l'Âme". Οι Seth ήταν το πρώτο συγκρότημα που υπέγραψε μια μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία παίζοντας black metal κι έχοντας γαλλικούς στίχους και αυτή η συνέχεια έπρεπε να γραφτεί στα γαλλικά ως συνέχεια του έργου μας. Είναι προφανώς κίνδυνος να γράψουμε τραγούδια που δεν είναι αγγλικά, αλλά θ
έλαμε να είμαστε ούτως ή άλλως αληθινοί στην ίδια την ουσία του συγκροτήματος πριν από κάθε σκέψη μάρκετινγκ. Αφήνουμε πίσω τις στρατηγικές και εμφανιζόμαστε όπως είμαστε!
- Πιστεύετε ότι η γαλλική γλώσσα μπορεί να δώσει μια πιο μυστηριώδη και ποιητική αίσθηση στη μουσική σας;
SV: Σίγουρα η γαλλική γλώσσα θα φέρει μια νέα αίσθηση σε μια σκηνή κορεσμένη με αγγλικούς στίχους. Η ποίηση που θα μπορούσε κανείς να νιώσει προέρχεται επίσης από τον αυστηρό τρόπο συγγραφής των στίχων και των ποιημάτων, ακολουθώντας παλιούς κανόνες της κλασικής γαλλικής ποίησης, καθώς όλα έχουν γραφτεί στα λογοτεχνικά, αλεξανδρινά γαλλικά .
-Αυτό το άλμπουμ είναι σαν ένα ταξίδι στο σκοτάδι. Πιστεύετε ότι οι συμβολισμοί του δημιουργούν αυτήν την ατμόσφαιρα;
SV: Είναι ένα ταξίδι στον νέο κόσμο μετά την πυρκαγιά της Notre Dame, είναι σκοτεινό γιατί δεν μπορούμε να δούμε ακόμα το νέο του φως. Μετά από μια φωτιά, μένουν οι στάχτες και όλα σε αυτό το άλμπουμ ακολουθούν μια πορεία προς ένα μεγαλύτερο σκοτάδι, όπως το κομμάτι "Les Océans du Vide" όπου ένας γέρος αφήνει αυτόν τον ξένο κόσμο να εξαφανιστεί στην άβυσσο ...
- Είστε μια μπάντα που υπάρχει εδώ και 25 χρόνια, ποιες είναι οι μεγαλύτερες διαφορές στο black metal από τότε έως τώρα;
H: Λοιπόν, οι τρέχουσες απροσδόκητες ομοιότητες είναι βασικό στοιχείο: οι μπάντες δεν παίζουν ζωντανά. Αυτό ήταν ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό των συγκροτημάτων τότe, καθώς τα συγκροτήματα έπρεπε να παραμείνουν μυστηριώδη για να υπάρχουν, ζώντας στη σκιά. Σήμερα, ωστόσο, είναι το ακριβώς αντίθετο: πρέπει να σκοτώσουμε αυτό το πρωτότυπο πνεύμα, εμφανίζοντας τη μπάντα σας όσο το δυνατόν περισσότερο, αν και το μυστήριο είχε διαμορφώσει από καιρό την ίδια τη φύση του black metal. Μουσικά μιλώντας συνθετικά ο ήχος πεθαίνει επίσης, καθώς οι περισσότερες μπάντες χρησιμοποιούν εφέ για να αναζητήσουν ατμόσφαιρες. Πάρτε όμως τους Dissection, τι έκαναν; Έπαιξαν υπέροχο ατμοσφαιρικό black metal χρησιμοποιώντας ισχυρά riffs, σημαίνει ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε ατμόσφαιρες χρησιμοποιώντας riff κυρίως. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε με αυτό το άλμπουμ: αποκαταστήστε το πραγματικό πνεύμα από riffs στο black metal.
- Για μένα είστε οι πρωτοπόροι του γαλλικού black metal. Πιστεύετε ότι αυτή η σκηνή έχει κάτι μοναδικό και διαφορετικό από άλλες σκηνές;
Η: Αν και κανείς δεν ενδιαφερόταν τη δεκαετία του '90 για το γαλλικό metal, φαίνεται τώρα να αυξάνεται σημαντικά. Ακόμα και οι ίδιew οι γαλλικές εταιρείες δεν υπέγραφαν ποτέ γαλλικές μπάντες, χρειάστηκε πολύς χρόνος για, για παράδειγμα, να ενδιαφερθεί ο Osmose για τα γαλλικά black metal σχήματα. Μέχρι την αρχή του νέου αιώνα, μόνο συγκροτήματα όπως το Deathspell Omega έκαναν τεράστιο αντίκτυπο. Τότε τα πράγματα με τους Gojira φυσικά πρόσθεσαν λίγο περισσότερο ενδιαφέρον. Σήμερα υπάρχουν πολλές γαλλικές μπάντες και πολλές από αυτές βρίσκονται στο προσκήνιο. Νομίζω ότι υπάρχει μια σκηνή στη Γαλλία, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι είμαστε οι πιο αντιπροσωπευτικοί της. Αν και έχουμε πρωτοπορήσει στα γαλλικά black metal δρώμενα χρησιμοποιώντας γαλλικούς στίχους και πιστεύω ότι έχουμε ξεχωρίσει μουσικά σε αυτό. Πολλές γαλλικές μπάντες ακούγονται πραγματικά ωμές και αυτό είναι μέρος της γαλλικής σκηνής. Λοιπόν, οι Seth ακούγονται αλλιώς, περισσότερο σαν Σκανδιναβοί θα έλεγα με πολύ ισχυρό γαλλικό λυρισμό ταυτόχρονα σε όλο αυτό το παράδοξο..
-Σας ευχαριστώ για αυτή τη συνέντευξη, τα τελευταία λόγια είναι δικά σας...
H: Είναι πολύ συναρπαστική στιγμή για εμάς, καθώς τα σχόλια του άλμπουμ ήταν εξαιρετικά καλά! Ανυπομονούμε να δούμε τους Έλληνες metalheads στο δρόμο και να μοιραστούμε αυτό το άλμπουμ πρόσωπο με πρόσωπο!
Γιάννης Χαρτζανιώτης
ENGLISH VERSION
-First of all congratulations for your new album. Why did you need 8 years for a new release?
Heimoth : Well, we have actually been quite active over the years playing or releasing stuff. After The Howling Spirit released in 2013 we played many festivals around and went on tour with Pestilence in 2014. By 2018 we also played many shows celebrating the twenty years of Les Blessures de L’ame, album one. This took much time for us to manage and played in Europe as well as Canada. Then the live album of one of the shows was put out by Les Acteurs de l’Ombre, cd format, and Lp format, Sepulchral Productions (can). So we had plenty of things to do and there was not much rush before thinking of a new album.
-The covid situation affected you or inspired you on this work?
Saint Vincent: Personally, it didn’t inspire me directly. However the strange times we went through had certainly an impact, and I had more times for isolating myself and get deeper in the lyrics writing.
H : I’m not sure this is a thing of the past, it’s been affecting most of the people until now and possibly might linger over the years. Naturally we had to stop playing live and many shows that we have haven been put off like Hellfest of Steelfest. Besides, this is not much of a concern to me. Life goes on. Not playing live is also reminiscent of the BM nineties. These were enjoyable times.
-Your album cover and the song "Ex-Cathedrale" influenced by Notre Dame burning? Do you think that it was a sign for religion's destruction?
SV: Clearly ! The demise of religion in the Western World has been obvious to anyone. However, the Notre-Dame blaze clearly illustrates, as a worldwide shocking image, the brutal end of an era. There is no turning back : the decay has ended and the new world really begins now. You could compare this event to the 11th of september; on a geopolitical scale there was a before and an after.
-Also you have and another song 'Metal Noir'. This is like an anthem of the music that you are playing?
SV: This song indeed is paying tribute to 25 years involved in the black metal scene. It’s an older view on this art, from acts that were there since the beginning. It’s really deep and iconic : an anthem to the soul of our music, depicting its diabolical essence and how we get rapture by drinking its great poison.
-After almost 20 years you returned to play songs in French. How did you decide on it? Is it a risk to write non-english songs?
SV: After playing the 20years tribute on stage to the debut album, we got possessed again with the spirit of the 90s black metal and it became natural to give a sequel to “Les Blessures de l’Âme”. Seth was the first band to sign on a bigger label with black metal with French lyrics, and this sequel had to be written in French as the former opus. It is obviously a risk to write non English song, but we wanted to be anyway true to the own essence of the band before any marketing consideration. Fuck strategies, we appear as we are !
-Do you think that French language can give a more mysterious and poetic sense to your music?
SV: For sure the French language will bring a new feeling in a scene saturated with English lyrics. The poetry one could feel also comes from the strict way of writing the lyrics and rhymes, following old classical french poetry rules, as everything has been written in French alexandrines.
-This album is like a trip to the darkness. Do you feel that the symbolisms of it make this atmosphere?
SV: It's a trip to the new world after Notre Dame blaze, it’s dark because we can’t see yet its new light. After a fire, just the ashes are remaining, and everything in this album is following a path to a greater darkness like track 6 “Les Océans du Vide” where an old man is leaving this stranger world to disappear in the abyss...
-You are a band that exists for 25 years, which are the biggest differences in black metal between then and now?
H : well, current unexpected similarities : bands do not play live. This used to be a striking feature of young BM since bands had to remain mysterious to exist, living in the shade. Today is however the exact opposite : we have to kill this original spirit displaying your band as much as possible though mystery had long shaped the very nature of BM. Musically speaking riff-writing is also dying out as most bands use tonnes of gtr FX like reverbs to seek atmospheres. Take Dissection though, what did they do ? Well they played great atmospheric BM using strong riffs, means we can create atmospheres using riffs mainly. This is was w have tried to do with this album : rehabilitate the true riff spirit into BM.
-For me you are the pioneers of the French black metal. Do you believe that this scene has something unique and different than other scenes?
H : Though no one cared in the nineties about French metal it now seems to grow quite significantly. Even French labels themselves nenever signed French bands, it took an awfu lot of time to for instance get Osmose interested in French BM. By the beg of the new century only bands like Deathspell Omega made a huge impact. Then things with Gojira of course added some more interest. Today there are tons French bands and many of them are under the spotlights. I think there is a scene in France but I am not sure we are the most representative of it. Though we ve pioneered French BM using French lyrics i do believe that we have musically stood out as the oddoneout. Many French bands do sound really raw and this is part of the French scene. Well, Seth does sound otherwise, more Scandinavian like I’d say yet with very strong French lyricism overall.
-Thank you for this interview, the last words are yours...
H :This is very exciting time for us as the album feedback has been overwhelmingly good ! We look forward to seeing Greek metalheads on the road and share this album face to face!
John Hartzaniotis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου