Τετάρτη 26 Μαΐου 2021

Herman Frank (solo, Victory, ex-Accept) στο Metal View: M'αρέσει η μαγεία και βγαίνει στη δημιουργία μουσικής

Ο Herman Frank δεν είναι τυχαίος στο heavy metal, κι ορμώμενος από τη μάνα του Ευρωπαϊκού ήχου, Γερμανία, φέρνει τη νέα του δουλειά, αναδεικνύοντας τη φρεσκάδα και τη ζωντάνια παρά τις 4 δεκαετίες που ασχολείται με την κιθάρα. Ο άνθρωπος που πλάι στους Accept ανά τα χρόνια χάρισε επιτυχίες με τα riffs του, φέτος επιστρέφει με το πέμπτο του προσωπικό άλμπουμ, "Two For A Lie". Ο ίδιος μιλάει για όλα αυτά στο Metal View, καθώς και πως βλέπει την προηγούμενή του μπάντα σήμερα ή τι να περιμένουμε με τους Victory.

 -Ο νέος σου δίσκος ακούγεται σύγχρονος και φρέσκος. Πόσο εύκολο είναι αυτό για έναν άνθρωπο που βρίσκεται δεκαετίες στη metal σκηνή;

Πολύ καλή ερώτηση. Βέβαια δεν υπάρχει ακριβής απάντηση μιας και μέσα από τη μουσική μου, βγαίνει καρδιά και ψυχή. Δε πολυσκέφτομαι το τι θα κάνω, πάντα απλώς προσπαθώ η μουσική μου να είναι όσο πιο φρέσκια γίνεται με catchy riffs και κολλητικά σημεία, εντάσεις και πάθος. Δε ξέρω τώρα γιατί μπορεί να ακούγομαι πιο φρέσκος από άλλες φορές, ίσως φταίει που άλλαξα φάρμακα χαχα. Σίγουρα μέσα μου είμαι ο ίδιος, με την ίδια αγάπη, τα ίδια γούστα....τα ίδια τσιγάρα και την ίδια μάρκα μπύρας χαχα. Πάντως ευτυχώς είμαστε μια δεμένη ομάδα και παρά τα θέματα της πανδημίας, κρατήσαμε τη ζωντάνια μας έστω και μέσω του Skype και του Zoom ή των email εδώ και ένα χρόνο τώρα. 

-Βλέπω πως έχεις το ίδιο line up με το προηγούμενο άλμπουμ. Νιώθεις πραγματικά ευχαριστημένος με αυτή τη συνεργασία; Νιώθεις η φρεσκάδα της μουσικής να πηγάζει κι από εκεί;

H αλήθεια είναι πως φέτος, πριν μόλις λίγο καιρό μάλιστα αλλάξαμε ντράμερ και κιθαρίστα λόγω κάποιον προσωπικών προβλημάτων και υποχρεώσεων που δεν είχαν να κάνουν με τη μπάντα. Κατά τα άλλα συνεχίζουμε με τα ίδια μέλη μιας και νιώθω ότι είμαστε μια τέλεια ομάδα που η σχέση μας μοιάζει μαγική. M'αρέσει η μαγεία, οπότε χαίρομαι που βγαίνει κάτι τέτοιο στη δημιουργία μουσικής μαζί τους και νομίζω θα συνεχίσουμε έτσι.

-Το εναρκτήριο κομμάτι του δίσκου λέγεται "Teutonic Order". Είναι ένα κομμάτι που αναδεικνύει την ταυτότητα σας; Επίσης νιώθεις ότι υπάρχει ένα Accept vibe μέσα;

Ήμουν σίγουρος πως όλοι θα έβλεπαν κάτι από Αccept λόγω του τίτλου χαχα. Το κομμάτι βέβαια ασχολείται με ιστορικά γεγονότα και τα κυρίως κακά των προηγούμενων εποχών της Γερμανίας, οπότε ήταν λογικό να διαλέξω αυτή τη λέξη. Επίσης είναι μια πολύ cool λέξη που γενικά παίζει στο metal, και σίγουρα δεν υπάρχει κάποιο βαθύτερο νόημα προς τους Accept. Σκεφτόμουν 'ποιος νοιάστηκε που θα γράψω κάτι τέτοιο'; άλλωστε κι εγώ ήμουν κομμάτι των Accept και ήθελα να γράψω κι εγώ ένα τραγούδι με νόημα που θα ταίριαζε σε αυτόν τον τίτλο.

-Ο δίσκος σου ασχολείται πολύ με το μίσος, το ψέμα και τον κίνδυνο. Θεωρείς πως αυτά τα στοιχεία που υπάρχουν πολύ στη μοντέρνα κοινωνία, μέσα στην τρέλα της πανδημίας έγιναν πιο έντονα;

Νομίζω πως ειδικά την τελευταία δεκαετία όλα γίνονται χειρότερα στον κόσμο και τα συναισθήματά μας. Δεν είναι μόνο θέμα της πανδημίας. Ο κόσμος μας οδηγείται σε τρελούς, περίεργους και ολισθηρούς δρόμους, και έτσι αποφάσισα μέσα σε όλα αυτά που γίνονται να εκφραστώ μέσω του "Two For A Lie". Όταν έχεις μια παρέα ή μια ομάδα ατόμων πάντα θα υπάρχει ο ένας που θα θέλει το κακό του άλλου ή θα λέει ψέματα. Αντί να ομολογείς τα λάθη σου, κάθεσαι και λες ψέματα και δικαιολογείσαι, κι αυτό είναι τόσο πολιτικό όσο και ένα απλό καθημερινό φαινόμενο. Είναι ντροπή όταν ο κόσμος βιώνει τόσες δυσκολίες εμείς να μη μαθαίνουμε από αυτές. Αν αντιμετωπίσουμε τα λάθη μας και ζούμε στην αλήθεια, τότε ο κόσμος μας θα γίνει καλύτερος έστω και λίγο. 

-Εδώ και λίγα χρόνια κυκλοφορείς συχνά προσωπικές δουλειές. Νιώθεις πιο ελεύθερος σαν μουσικός και σαν συνθέτης με αυτό το project σε αντίθεση με τα υπόλοιπα;

Είμαι απόλυτα ελεύθερος και για αυτό διάλεξα αυτόν τον δρόμο. Είναι η απλή η διαδικασία αφού έρχομαι με ένα κομμάτι και δε χρειάζεται να ρωτήσω κάποιον αν αξίζει, αν ταιριάζει ή αν το θέλει. Σίγουρα θα υπάρχουν συζητήσεις ώστε αν μπορούν τα υπόλοιπα μέλη να ανταπεξέλθουν. Υπάρχει όμως περισσότερη ελευθερία και περισσότερες ευκαιρίες να μείνουν τα κομμάτια που διαλέγω, με όσα νιώθω μέσα μου και μεταφράζονται σε μουσική. Έχω τον έλεγχο αλλά έχω και την έγκριση των υπολοίπων. Παρόλα αυτά συνεχίζουν όλες οι ιδέες να είναι δικές μου και αυτό με κάνει πιο γεμάτο.

-Τις προάλλες είδα πως ο Udo έκανε μια συνεργασία με κάποια παλιά μέλη των Accept. Εσένα θα σου άρεσε κάτι τέτοιο μιας και είστε και labelmates;

Είτε σαν ντουέτο, είτε σαν μπάντα, αν θέλει να με πάρει ένα τηλέφωνο εγώ θα του πω "ναι". Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με εμένα και τον Udo, ούτε θα με χάλαγε να γράψουμε ξανά μουσική μαζί. Θα ήμουν ανοιχτός σε κάτι τέτοιο, σίγουρα. 

-Σου λείπουν οι παλιές μέρες των Accept στις αρχές των 80s;

Όταν αφήνεις πίσω σου τον εγωισμό και δεις τις καλές στιγμές, σίγουρα θα σου λείψουν πολλά πράγματα από τα παλιά. Μου λείπει η ανεμελιά και η καθαρή από έγνοιες ζωή μας από τότε, αλλά από την άλλη δεν είμαι ο άνθρωπος που μένει στο παρελθόν. Κρατώ όλες τις καλές στιγμές, όλα τα μαθήματα που μου δόθηκαν, και κοιτάω το μέλλον. Ανυπομονώ για όλα όσα έρθουν και δε χρειάζεται πάντα να μένω στα 80s και σε όσα έκανα τότε ή γενικότερα με τους Accept τη δεκαετία του 10'. Ό,τι έκανα τότε έγινε, και τα αφήνω στο παρελθόν με όλη μου τη μνήμη. 

-Αυτό που λες το βλέπω να μεταφράζεται στη μουσική σου. Νιώθεις πως κάθε κομμάτι που κυκλοφορείς είναι και κομμάτι του εαυτού σου;

Σίγουρα. Δεν είμαι πια ο sex-drugs and rock n roll τύπος, αλλά βλέπω τα πράγματα πιο ώριμα, πάντα όμως με δόση τρέλας και πάθους χαχα. Η μουσική είναι η ζωή μου, είναι το lifestyle μου και μόνο έτσι μπορώ πραγματικα να εκφραστώ. Εννοείται πως κάθε τι κυκλοφορώ είναι η καρδιά και η ψυχή μου και όσα νιωθω που πρέπει αν βγουν, δεν το κάνω απλά για να γίνει αλλά γιατί το θέλω. Το αγαπώ ακόμα!

-Μιας και μιλήσαμε για τους Accept πριν, πως του βλέπεις τώρα που το μόνο αυθεντικό, παλιό μέλος είναι ο Wolf;

Νομίζω την απάντηση μόνο οι fans μπορούν να τη δώσουν. Για εμένα προσωπικά φαντάζει και είναι λίγο περίεργο αυτό, αλλά από την άλλη ο Wolf είναι ο βασικός εγκέφαλος των Accept, αυτός τους έφτιαξε, αυτός τους συνεχίζει. Σίγουρα η καλύτερη εποχή των Accept για εμένα ήταν τότε με το "Restless And Wild" και το δίδυμο του Wolf με τον Stefan Kaufmann που έγραψαν από κοινού τα κομμάτια. Ίσως ακόμα και σήμερα που δεν τους βιώνω, η μαγεία μέσα τους να υπάρχει αλλά είναι κάτι πολύ δύσκολο για να το παρακολουθήσω. Οι οπαδοί θα δείξουν με την κίνησή τους πόσο συμφωνούν με αυτή την απόφαση.

-Με τους Victory υπάρχει πλάνο για νέο άλμπουμ έπειτα από δέκα χρόνια;

Ω ναι. Κι όχι μόνο υπάρχουν πλάνα, αλλά χθες ξεκίνησα το τελευταίο στάδιο της μίξης των νέων κομματιών, που το είχα αφήσει κατά μέρος για λίγες εβδομάδες λόγω των υποχρεώσεων μου με το solo project. Τώρα είμαστε στην τελική ευθεία και θα κυκλοφορήσει μέσω της AFM επίσης στα τέλη του Σεπτέμβρη με αρχές Οκτώβρη.

-Ευχαριστώ για τη συνέντευξη Herman, o επίλογος είναι δικός σου...

Όπως λένε όλοι, ανυπομονώ να τελειώνουμε από αυτή την κατάσταση χαχα. Είναι η αλήθεια βέβαια και ελπίζω να γυρίσουμε στην κανονικότητα σύντομα. Να είστε όλοι καλά και ασφαλείς, κι ελπίζω να τα πούμε σύντομα στον δρόμο.

Γιάννης Χαρτζανιώτης


Δεν υπάρχουν σχόλια: