Τετάρτη 15 Μαΐου 2019

Gaahl (Gaahls Wyrd, ex-Gorgoroth) στο Metal View: Φαντάσματα μπορούν να είναι οι μνήμες και οι στιγμές του παρελθόντος

 Ο Gaahl είναι αναμφίβολα μια από τις πιο γνωστές και σκοτεινές φιγούρες του Νορβηγικού ακραίου ήχου. Το βαρύ του ύφος το έχουμε γνωρίσει από τις live εμφανίσεις του, αλλά υπάρχει και στο ίδιο του το είναι. Έχοντας τον στην άλλη γραμμή, βρισκόμενος στη γκαλερί του και ετοιμάζοντας μια νέα έκθεση στη χώρα του, το Metal View μίλησε μαζί του, με αφορμή το νέο άλμπουμ των Gaahls Wyrd, και με την ευγένεια που τον διακατέχει μας έδωσε μια ιδεά για όσα υπήρχαν στο μυαλό του μέσω του "GastiR: Ghosts Invited".

-Καταρχάς συγχαρητήρια για τον δίσκο σας. Γιατί χρειάστηκαν 4 χρόνια από τη δημιουργία των Gaahls Wyrd, ώστε να κυκλοφορήσετε μία δουλειά;

Ο βασικότερος λόγος είναι πως ήθελα να κάνω κάτι που θα είμαι εξ ολοκλήρου σίγουρος γι'αυτό και πως δουλεύω μαζί με το σωστό line up. Μεγάλο βαθμό του υλικού μας, το είχαμε ετοιμάσει από αρκετά νωρίς, αλλά πριν μπούμε να ηχογραφήσουμε ένα από τα μέλη έφυγε, οπότε χρειαζόμασταν λίγο ακόμα χρόνο. Γύρω στο Νοέμβρη με Δεκέμβρη του 2017, ξεκινήσαμε την διαδικασία των ηχογραφήσεων και μετά όλα χρειάζονταν να πάρουν το δρόμο τους. Όλος αυτός ο χρόνος δεν υπήρξε επειδή είμαστε τεμπέληδες χαχα, να είσαι σίγουρος για αυτό. Απλώς μέχρι την τελευταία στιγμή θέλανε να ξέρουμε ότι αυτό που παίζουμε εκφράζει όλους μας.

-Παρατηρώ πως αυτός ο δίσκος διακατέχεται από πολλά ατμοσφαιρικά στοιχεία, καθαρά φωνητικά αλλά και αρκετά τεχνικά μέρη. Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με κάτι τέτοιο στη μουσική σου; Ήθελες να εκφραστείς τελείως διαφορετικά απ΄ότι με τους God Seed, τους Gorgoroth ή τους Trelldom;

Πάντα θέλω να κάνω διαφορετικά πράγματα σε σχέση με αυτά του παρελθόντος. Σημαντικό ρόλο βέβαια παίζει και η ενέργεια που έρχεται. Είναι ανάλογα με την κατάσταση που βιώνω και με επηρεάζει θέλοντας να εκφραστώ και να μιλήσω με έναν ξεχωριστό τρόπο. Είναι καλό για εμένα που ξέφυγα κάπως από τα πολύ extreme μέρη, και μ'αρέσει  που προσπάθησα με πιο εναλλακτικούς μουσικούς τρόπους να βγάλω συναισθήματα, τα οποία ήταν σημαντικά να εκφράσω.
Σχετική εικόνα
-Επίσης η γενική αίσθηση του δίσκου έχει κάτι μεταφυσικό και στοιχειωμένο. Ήταν αυτός ο λόγος που τον ονόμασες και "Ghosts Invited";

Ναι,ναι! Tυχαίνει να έχω επαφές με φαντάσματα. Φάντασμα μπορεί να είναι το οτιδήποτε, είτε τα πνεύματα που μας ακολουθούν είτε οι μνήμες και οι στιγμές του παρελθόντος. Eίναι οτιδήποτε που με στοιχειώνει και με εμπνέει. Κάθε φορά που άκουγα τα riffs του κιθαρίστα μας, του Ole, έβλεπα πολλά στοιχεία, και εκεί που μπορεί να καθόμασταν να φάμε, πάντα έκανε διάφορες αναφορές για άλλες μουσικές κατευθύνσεις και του απαντούσα "ok, μπορώ να δουλέψω πάνω σε αυτό". Oπότε και για εμένα ήταν καιρός να καλέσω νέα "πνεύματα" χαχα.

-Αυτή η δουλειά, για εμένα είναι ίσως η πιο ώριμη που έχεις κάνει ποτέ. Πιστεύεις πως όσο μεγαλώνεις η τέχνη σου γίνεται όλο και σοβαρότερη, σκοτεινή και ώριμη;

Είναι δύσκολο να το χαρακτηρίσω αυτό. Μέχρι στιγμής τουλάχιστον όλα είναι αυθόρμητα μέσα μου. Ίσως να παίζει και ρόλο η ηλικία για την ωριμότητα, και αυτό να βγαίνει στην πορεία και σε ότι κάνω. Προσωπικά για εμένα αυτό είναι μια εσωτερική φυσική εξέλιξη, και για αυτό είμαι πιο ανοιχτός σε διάφορα ερεθίσματα που καταπιάνεται ο εαυτός μου. Ίσως γι αυτό και τα φωνητικά μου εδώ έχουν ένα εύρος, ως κομμάτι του εαυτού μου, χεχε!

Σχετική εικόνα-Για το τελικό αποτέλεσμα του δίσκου βοήθησαν και τα άλλα μέλη, ή είσαι ο μοναδικός υπεύθυνος;

To όλο concept του άλμπουμ είναι δικό μου όπως και οι στίχοι. Από εκεί και πέρα είναι μια συλλογική δουλειά από όλους μας. Η σύνθεση της μουσικής είναι του Ole με τη βοήθεια τη δική μου, ενώ και ο ντράμερ με τον μπασίστα μας ασχολήθηκαν εξ ολοκλήρου με τα δικά τους μέρη. Γενικά μπορεί πολλές φορές να κατευθύνω κάποια πράγματα, αλλά θέλω και οι άνθρωποι που δουλεύουν πάνω σε αυτό να δίνουν τον εαυτό και την ενέργεια τους ώστε να υπάρχει μια έκθεση ιδεών. Όσον αφορά τον ήχο, δούλεψα με τον Iver Sandoy, ο οποίος ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για το τελικό μας αποτέλεσμα. Eίναι ένας άνθρωπος που μας άφησε ελεύθερους για ότι κάναμε, και είχαμε μια πολλή καλή συνεργασία και φυσικά επικοινωνία. Είναι σημαντικό ότι έπαιξαν άνθρωποι που πραγματικά το ήθελαν σε αυτό το άλμπουμ.

-Η δισκογραφική σας εταιρία, στο Δελτίο Τύπου της, χαρακτήρισε το ύφος σας ως "expressive, extreme, esoteric metal''. Συμφωνείς εσύ με αυτόν τον όρο;

Σιχαίνομαι να βάζω ταμπέλες στη μουσική χαχ. Είναι πολύ δύσκολο να βάζω λέξεις που χαρακτηρίζουν την τέχνη μου. Για εμένα πρώτα έρχεται η μουσική και μετά όλα τα άλλα, οπότε δε με νοιάζει πως θα την χαρακτηρίσει ο καθένας. Είναι περισσότερο σημαντικό για τις εταιρείες και όχι για εμένα αυτό, απλώς θα το χαρακτήριζα ως Νορβηγικό metal. Είναι metal σίγουρα, αυτό έχει σημασία.

- Επίσης, μαζί με την κυκλοφορία του δίσκου σας, θα κυκλοφορήσει και ένα box set με δύο ποτήρια κρασιού με χαραγμένο το λογότυπο σας. Αυτό είναι ένας συμβολισμός ή αναφορά στο γνωστό πλέον ντοκιμαντέρ που συμμετέχεις, ή απλώς επειδή είσαι ένας αληθινός λάτρης του κρασιού;

Αναμφίβολα είμαι φίλος του καλού κρασιού! Επίσης δεν ασχολούμαι πάρα πολύ με τη μουσική σκηνή, οπότε οι περισσότεροι που συναναστρέφομαι και κάνω παρέα, τυχαίνει να είναι άνθρωποι της οινοποιίας. Ήμουν θετικός όταν ρωτήθηκα για την κυκλοφορία αυτών των ποτηριών, και όσον αφορά το ντοκιμαντέρ αυτό, ίσως να είναι πιθανό, αλλά είμαι ο τύπος που πάντα θα κρατά ένα ποτήρι κρασί στο χέρι. Όταν δεν παίζω μουσική και δε δουλεύω, πάντα θα είμαι έτσι χαχα!
Αποτέλεσμα εικόνας για gaahls wyrd
-Οι Gaahls Wyrd ετοιμάζονται για μια Ευρωπαϊκή περιοδεία μαζί με τους Mayhem. Μετά από αυτό, να περιμένουμε κάποια στιγμή συναυλίες σας στην Ελλάδα;

 Μακάρι. Ήδη είναι στα σχέδια μας να κάνουμε συναυλίες σε μέρη που δε θα περάσει αυτό το tour, και η Ελλάδα είναι μέσα. Δε νομίζω βέβαια πως θα γίνει μέσα στο τρέχον έτος, αλλά ελπίζω για τις αρχές του επόμενου. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία μου επίσκεψη, οπότε ακούγεται ωραίο να επιστρέψω με τη μπάντα μου τώρα. όλα θα φανούν στην πορεία, αλλά σίγουρα το περιμένω.


-Χάρηκα που μιλήσαμε Gaahl, ελπίζω να τα πούμε σύντομα από κοντά, ευχαριστώ!

Κι εγώ ευχαριστώ, καλή συνέχεια.

Γιάννης Χαρτζανιώτης



Δεν υπάρχουν σχόλια: