Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018

Pete Sandoval (Terrorizer, ex-Morbid Angel) στο Metal View: "Κάθε κομμάτι του Caustic Attack έχει τη δική του προσωπικότητα"

Η επιστροφή των Terrorizer έπειτα από μια εξαετία, δε θα μπορούσε να μην κινήσει τον ενδιαφέρον των απανταχού καφροφίλων. Η μπάντα του θρυλικού drummer, Pete Sandoval επιτίθεται με το τέταρτο πόνημα "Caustic Attack" το οποίο μας γνωρίζει και τα νέα μέλη, Sam Molina (ex-Monstrosity, Calibos) και Lee Harrison (Monstrosity, Obituary, ex-Malevolent Creation, Atheist). Έχοντας στην άλλη γραμμή τον ιθύνων νου του grindcore συγκροτήματος και πρώην drummer των Morbid Angel, μιλήσαμε για τη νέα προσέγγιση του ήχου τους, και φυσικά για την κοινωνία τη θρησκεία και τον ιδιο τον Θεό.
Σχετική εικόνα


-Καταρχάς συγχαρητήρια για το νέο άλμπουμ, αλλά δε μπορώ να μη ρωτήσω γιατί χρειάστηκαν έξι χρόνια για να κυκλοφορήσετε κάτι νέο;

Μετά το "Hordes of Zombies" έπρεπε να ανακάμψω με την πλάτη μου, καθώς λίγο καιρό πριν είχα πάει για εγχείρηση. Εκτός αυτού, παράλληλα με τη θεραπεία μου, κάναμε κάποιες μικρές περιοδείες, όπου σε συνδυασμό και των δύο ήταν πιο χρονοβόρο απ'ότι περίμενα, ενώ για να είμαι ειλικρινής έπρεπε να δεθούμε και λίγο περισσότερο με τα νέα μέλη. Τα τελευταία χρόνια προβάραμε μαζί με τα παιδιά σχεδόν τα πάντα από τα άλμπουμ των Terrorizer, μεχρι που ήρθε η στιγμή στα τέλη του 2014 να τζαμάρουμε πιο συχνά και να πετάμε λίγες ιδέες για το μέλλον της μπάντας. Γενικά η επαφή μου με τα άλλα δύο παιδιά είναι λίγο δύσκολη καθώς ζουν στην δυτική ακτή, στην Καλιφόρνια, κι εγώ στη Φλόριντα, και προτιμώ την κατά πρόσωπον επικοινωνία. Με το πέρασμα του καιρού γράφαμε περισσότερο με τον Sam Molina κυρίως για να δούμε το rhythm section της μπάντας, ενώ ο Lee είχε ως προτεραιότητα τη νέα του δουλειά, και όλες τις απαιτήσεις των Monstrosity. Έτσι γύρω στο 2016 ξεκινήσαμε τις ηχογραφήσεις και ελπίζαμε μέχρι το 2017 να το τελειώναμε, αλλά τώρα ήρθε επίσημα η ώρα, μετά από ήδη αρκετά parties και preshows στην Αμερική.

-Παρατηρώ σε αυτό το άλμπουμ ότι παίζεις σαν θηρίο. Όλα καλά πλέον με την πλάτη σου;

Ναι, ευτυχώς είναι πολύ καλύτερα. Το βλέπω πλέον και στο παίξιμο μου. Είχα χρόνια να νιώσω τόση ελευθερία και άνεση ενώ παίζω και γράφω στα drums. Μετά την εγχείρηση έπρεπε να προσέχω πιο πολύ, αν και τώρα νιώθω πιο άνετα, καθώς κάνω περισσότερες ασκήσεις, κι έχω ξεκινησει περπάτημα και γυμναστήριο, ενώ πλέον δε ρίχνω τόσο βάρος στην πλάτη μου, όπως στην περίοδο μου με τους Morbid Angel.
Σχετική εικόνα
-Σχετικά με το άλμπουμ, όπως είπες και στην αρχή, έχετε δύο νέα μέλη. Νομίζω πως στην προσέγγιση του καινούριου άλμπουμ ταιριάζουν τέλεια. Πως είναι η συνεργασία σας όλα αυτά τα χρόνια;

Πρώτα γνώρισα τον Lee, μέσω των Monstrosity, ο οποίος είναι ένας καταπληκτικός drummer, αλλά και ένας πολύ καλός κιθαρίστας και μουσικός γενικότερα. Για την νέα μας δουλειά αυτός ήρθε γεμάτος ιδέες και όλα τα riffs τα έγραψε ο ίδιος. Eπίσης ασχολήθηκε πολύ με την παραγωγή του δίσκου και κυρίως στο πως ακούγεται το "Caustic Attack". Όσον αφορά τον Sam, πιστεύω ότι η φωνή του ταίριαξε τέλεια για αυτό που ήθελα μέσα από τη νέα δουλειά, και γενικά έχει χαρακτηριστική χροιά στην σκηνή.

Αποτέλεσμα εικόνας για terrorizer caustic attack-Το "Caustic Attack" αποτελεί κάποιο concept; Καθως όλο το ύφος του βγάζει προς τα έξω αίσθημα πόνου και καταστροφής...

Χαίρομαι που το χαρακτηρίζεις έτσι. Θέλαμε να κάνουμε κάτι δυνατό και όχι απλά βαρύ, αν και μόνο μουσικά θα το θεωρούσα ως concept. Από εκεί και πέρα όλα βγήκαν φυσικά, όχι μόνο σαν ιδέα, αλλά και στον ήχο μας. Στα drums για παράδειγμα είναι η πρώτη φορά που δεν παίζω με trigger, και όλα στον τελικό ήχο είναι απευθείας από τον χώρο που ηχογραφούσαμε, χωρίς εφέ και υπολογιστές. Το ίδιο και με τα μπάσα, τις κιθάρες και τη φωνή, που όλα προέρχονται "καρφί", κατευθείαν από τους ενισχυτές. Είναι όλα καθαρά αλλά όχι γυαλισμένα! Υπάρχουν αλλαγές οι οποίες είναι ξεκάθαρες και θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό.

-Σχετικά με αυτό που λες, νομίζω πως αυτό το άλμπουμ είναι πιο death metal παρά grindcore, συμφωνείς;

Ναι φυσικά. Θέλαμε κάτι πιο death metal με τους Terrorizer έτσι όπως είναι τώρα. Άλλωστε από αυτόν τον χώρο προέρχονται και τα παιδιά, ενώ κι εγώ ο ίδιος τόσα χρόνια ήμουν εντρυφησμένος στο death metal με τους Morbid Angel. Έχουμε μέσα στον δίσκο και grindcore στοιχεία, και πράγματα στο πιο κλασικό ύφος της μπάντας, αλλά προτιμήσαμε να δώσουμε βάση σε τραγούδια με μεγαλύτερη διάρκεια, που αναπτύσσονται σαν στρόβιλος μέσω του ήχου μας. Κάθε κομμάτι του δίσκου είναι διαφορετικό καθώς έχει τη δική του προσωπικότητα.  

-Έχετε επηρεαστεί καθόλου από τις προηγούμενες μπάντες που παίζατε;

Παίζουμε τη μουσική που μας αρέσει και κατά κάποιον τρόπο υπηρετούμε το ύφος των Terrorizer. Είμαστε κατά βάση μια grindcore μπάντα που βάζουμε κατά καιρούς και μερικά άλλα στοιχεία, καθώς εμένα μ'αρέσει αν παίζω με τους ρυθμούς και τις τεχνικές. Με αυτόν τον τρόπο θα έλεγα ότι περισσότερο επηρεαζόμαστε από τους εαυτούς μας παρά από τις μπάντες που παίζαμε στο παρελθόν, αν και πολλοί στον Τύπο βρίσκουν αρκετές ομοιότητες με άλλα ακούσματα. Εσύ πως το βρίσκεις το νέο άλμπουμ, ποια κομμάτια σου άρεσαν περισσότερο;
Σχετική εικόνα
 -Πέρα από το ομώνυμο που βρίσκεται πιο κοντά στον γνωστό ήχο της μπάντας σου, στο νέο άλμπουμ ξεχωρίζω τα πιο μεγάλα σε διάρκεια κομμάτια. Και μέσω αυτού θέλω να σε ρωτήσω αν ακούς καθόλου death metal τον τελευταίο καιρό, αφού ο δίσκος μου ακούγεται πιο φρέσκος και ανανεωμένος.

Αρχικά χαίρομαι που σου αρέσουν τα "νέα" στοιχεία της μπάντας στο "Caustic Attack". Σχετικά με αυτό που με ρωτάς, φίλε ακούω πολλά διαφορετικά πράγματα στον ελεύθερο χρόνο μου. Δεν ακούω πολύ extreme metal τελευταία. Δεν μου αρέσει πλέον να βλέπω όλα αυτά τα μηνύματα και τους συμβολισμούς στη μουσική, για αυτό πλέον δεν ασχολούμαι τόσο με το death metal και το black metal. Παίζω ακόμα ακραίο metal και γουστάρω, αλλά με θεματολογία διαφορετική από την κλασική, αν και μεγάλωσα με σκληρά πράγματα όπως το "Show No Mercy" των Slayer. Από εκεί και πέρα εδώ και κάποια χρόνια προτιμώ τα κλασικά, όπως το "Kill Em All" ή το "Killers" και το πρώτο Iron Maiden, αν και αγαπώ το παίξιμο και τις μουσικές από death metal drummers όπως ο Γιώργος Κόλλιας και o Derek Roddy. Θαυμάζω τη νέα γενιά ακραίων drummers που ήταν παιδιά όταν εγώ ξεκίνησα να παίζω blastbeats χαχα. Επίσης αυτές τις μέρες ακούω πολύ πειραματική μουσική, κλασική μουσική και κομμάτια πιάνου που μου αρέσουν πολύ και κλασικό rock, όπως Pink Floyd.

Σχετική εικόνα
-Μιας και ανέφερες τους Slayer, o Τοm Araya είναι χριστιανός. Εσύ, τι έχεις να πεις σε όλους αυτούς που πιστεύουν ότι το extreme metal είναι αποκλειστικά αντιχριστιανικό και σατανικό;

Σίγουρα υπάρχει και αυτό, και πλέον με ενοχλεί όλο το σκοτεινό image που βγάζουν προς τα έξω πολλές μπάντες, και μερικές φορές ίσως προξενεί κακό. Τους fans δεν τους νοιάζει, αλλά πολύ επηρρεάζονται από αυτόν τον δρόμο. Νομίζω είναι στο χέρι του καθενός να βρει τα όρια του. Όσον αφορά τους Χριστιανούς σίγουρα υπάρχουν και αυτοί που θεωρούν ότι η μουσική αυτή είναι κακή επιρροή για τα παιδιά και θα μπλέξουν στα ναρκωτικά. Ο Σατανισμός είναι και αυτός μια θρησκεία, όπου ο ακραίος κόσμος τον προτιμάει και δε θέλω να λέω ότι το metal το προξενεί αυτό. Από εκεί και πέρα ο καθένας σώζει τον εαυτό του με το πόσο δυνατή πίστη έχει στο Θεό και τη θρησκεία του. Εσένα ποια είναι η άποψη σου για το Θεό;

-Έχω μια δική μου άποψη για την πίστη σε κάποιο Θεό, ή ανώτερο ον. Δεν μου αρέσει να κατονομάζω αυτό που πιστεύω, αλλά σίγουρα δεν είμαι άνθρωπος που υποστηρίζει κάποια οργανωμένη θρησκεια, γιατί εκτός της πεποίθησης μου αυτής, η ίδια η Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα ξεφεύγει από την κλασική διδασκαλία της προοθώντας το μίσος και τον φασισμό με την κλειστομυαλία της...

Ο Θεός είναι η θρησκεία και βρίσκεται παντού. Είναι στην καρδιά σου, σαν πνευματικός πατέρας. Αλλά καταλαβαίνω την αποστροφή σου προς την εκκλησία με αυτό που κάνει. Υπάρχουν πολλών ειδών κλειστόμυαλοι σε αυτόν τον κόσμο, και η κοινωνία επηρρεάζεται πολλές φορές από αυτη την δογματική. Πάντως για να συνεχίσουμε λίγο για τη μουσική, έχουμε σκοπό το 2019 να έρθουμε στην Ελλάδα, έχω χρόνια να παίξω εκεί και είναι από τα μέρη που έχω επιθυμήσει, αφού στην προηγούμενη Ευρωπαϊκή περιοδεία δεν παίξαμε...

-Ανυπομονώ και ελπίζω. Λίγο πριν το τέλος της κουβέντας μας βέβαια, δε θα μπορούσα να μη σε ρωτήσω αν άκουσες το νέο άλμπουμ των Morbid Angel, και πως σου φαίνονται στην παρούσα φάση;

Αποτέλεσμα εικόνας για pete sandovalΝαι το άκουσα φυσικά, δεν έχω πρόβλημα να βλέπω πως εξελίσσεται η παλιά μου μπάντα. Μπορώ να σου πω πως προτιμώ αυτή την ωμή προσέγγιση που έχουν σε σχέση με το προηγούμενο άλμπουμ. Βέβαια τα τύμπανα μου φάνηκαν πιο φτωχά σε σχέση με τις πιο παλιές κυκλοφορίες και τα mid tempos δεν ξέρω αν ταίριαζαν ιδιαίτερα, αφού οι Terrorizer παίζει να έχουν περισσότερα κοινά χαχαχα. Βέβαια πολλά από τα κομμάτια ήταν ωραία και προσεγμένα. Γενικότερα ο τελευταίος δίσκος δε θεωρώ πως είναι η τελειότερη δημιουργία των Morbid Angel, αλλά είναι πολύ ανώτερος από αυτά τα ηλεκτρονικά και εφετζίδικα πράγματα που είχε στο προηγούμενο.

-Θα συμφωνήσω γιατί προσωπικά το "Illud Divinum Insanus" από το πρώτο άκουσμα το σιχαθηκα, μπορώ να πω πως για το ύφος που εκπροσωπούν τελευταία οι Morbid Angel, το τελευταίο τους είναι πιο ωραίο.

Ναι, δε μπορώ να πω ότι δεν το συμπάθησα, απλώς είναι μακριά σε ότι ήξερα εγώ για αυτό το συγκρότημα.

-Κατάλαβα. Αυτά από εμένα, ευχαριστώ για τη συνέντευξη, τα τελευταία λόγια είναι δικά σου...

Ευχαριστώ για τη συνέντευξη και την ωραία συζήτηση που κάναμε. Ελπίζω να σας αρέσει το νέο μας άλμπουμ, και ανυπομονούμε να έρθουμε στην Ελλάδα και να περάσουμε καλά!





Δεν υπάρχουν σχόλια: