Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020

Full House Brew Crew στο Metal View: Θέλουμε να μεταφέρουμε κάτι στον οπαδό και να το μεταφράζει όπως αυτός θέλει

Αν τα Saloon έπαιζαν heavy metal, τότε ανελλιπώς στη λίστα τους θα έπρεπε να υπάρχουν οι Full House Brew Crew. Έχοντας περάσει ήδη καιρός από το "Me Against You", το σχήμα του Βαγγέλη Καρζή ετοιμάζεται να διανύσει χιλιόμετρα στην ελληνική επαρχία πλάι στους Suicidal Angels. Ο ίδιος ο ιθύνων νους της μπάντας, μας μίλησε για τα τεκταινόμενα και τα μελλοντικά σχέδια που υπάρχουν καθώς και τις νέες του αρμοδιότητες στους Φιλανδούς Wolfheart.


-Καταρχάς, ενάμιση περίπου χρόνο μετά τον τελευταίο σας δίσκο, ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού;

Έδειξε να είναι πολύ μεγάλη ευτυχώς. Ξεκίνησε από την αρχή μάλιστα, αν κι εγώ ήμουν λίγο αγχωμένος, γιατί μετά από τόσα χρόνια κενού, δεν ήξερα πως θα πάει κι επίσης ο κόσμος με έμαθε από μια μπάντα που δε μοιάζει με ότι έκανα στους Full House. Έτσι όλον τον καιρό της προετοιμασίας επένδυσα στη μουσική ώστε να έχω όσο το δυνατόν πιο καλά τραγούδια, στο ύφος που ήθελα. Δε ξέρω πως θα το εκλάμβανε κάποιος που θα περίμενε να παίζω κάτι σαν αυτό που έκανα στους Rotting Christ. Είναι το δικό μου πράγμα και στην Ελλάδα δεν έχει παίξει αυτό το είδος, ενώ υπάρχουν stoner μπάντες και μουσικές εκεί γύρω, αυτό to heavy/groove δεν πολυπήρχε. Πίστευα στα κομμάτια, ήξερα ότι θα πάει καλά αλλά όχι και πόσο. Τα νούμερα έδειξαν πόσο επιτυχία υπήρξε, και στο Spotify και το Youtube, που είναι πλατφόρμες να σε ακούσει ο οποιοσδήποτε, οπουδήποτε, είχαν πολύ καλά νούμερα. Αυτό επίσης φάνηκε και από τις εμφανίσεις μας στην Αθήνα πέρσι στο sold out party του Metal Hammer, καθώς και στην εμφάνιση με τους Monster Magnet αλλά και στο headline show μας.

-Όσο περνάει ο καιρός βλέπεις το streaming να είναι η αγορά του μέλλοντος;

Νομίζω αυτό θα έπρεπε να το λέγαμε πριν περίπου πέντε χρόνια. Τώρα ζούμε κάθε μέρα αυτό το πράγμα. Μιλώντας με νούμερα, τα κέρδη που χάνεις από την πώληση ενός CD, ουσιαστικά την κερδίζεις από τη διαφήμιση σου μέσω streaming η οποία υπάρχει παντού,  και ακολούθως ο κόσμος που θα σε μάθει και θα σε στηρίξει θα έρθει και στα live σου. Δηλαδή σε μια εποχή που οι μπάντες εκεί έξω είναι άπειρες, το streaming μπορεί να μη σου δώσει πολλά λεφτά, αλλά βγαίνοντας σε περιοδεία και παίζοντας, αυτό θα έρθει να σε βρει. 

-Ο τίτλος του "Me Against You" είναι μια προσωπική εναντίωση σε κάτι;

Κάθε τι στη μπάντα είναι ένα προσωπικό statement. Αυτό μάλιστα με επηρέασε και στο πρώτο αλλά και τώρα στο δεύτερο άλμπουμ κατά 90%, μαζί με γεγονότα που μπορεί ο καθένας να συναντήσει τριγύρω. Είναι δύσκολο να βρίσκεσαι σε περίεργες και σκληρές εποχές και να προσπαθείς συνεχώς να ορθοποδήσεις, και αυτό είναι κάτι που σκέφτομαι συχνά. Μου δίνει θάρρος, κουράγιο και αυτοπεποίθηση οπότε και ο τίτλος συμβολίζει εμένα εναντίον κάποιου προβλήματος. Στη ζωή με λίγα λόγια τίποτα δε χαρίζεται. Τώρα συγκεκριμένα, δε λέω για τι πρόβλημα πρόκειται, καθώς τα κομμάτια έχουν τη δική τους οντότητα και θέλω ο ακροατής να εκφραστεί μέσα από αυτά χωρίς να τον καθοδηγήσω εγώ με τα θέλω μου. Υπάρχουν και τραγούδια πιο συγκεκριμένα αλλά είναι λίγα. Θέλουμε να μεταφέρουμε κάτι στον οπαδό και να συνεχίζει να το μεταφράζει εκείνος όπως θέλει.
Αποτέλεσμα εικόνας για full house brew crew
-Στη μουσική σας βλέπω στοιχεία εκτός του metal πιο κοντά στο blues και το rock. Είναι όλες σου οι επιρροές αποτυπωμένες σε ένα πράγμα;

Καταλήγει να είναι κάτι τέτοιο. Αναρωτιόμουν μάλιστα αν στη μουσική είναι όλα τόσο σοφιστικέ ή όχι. Τελικά κάποια πράγματα είναι πιο απλά, καθώς όταν είσαι συνθέτης, θέλεις να γράψεις ένα καλό κομμάτι που πρώτα απ'όλα θα αρέσει σε εσένα. Μετά αν σου βγει και υπάρχουν επιρροές ή όχι είναι ένα άλλο κομμάτι. Κάποιες φορές μπορεί να ήθελα να παίξω σαν την "τάδε" μπάντα, και το τελικό αποτέλεσμα δεν έμοιαζε καθόλου, αφού εν τέλει δεν επηρεάστηκα άσχετα αν τη μουσική της την ακούω συνεχώς. Μάλιστα πολλές φορές μπορεί να σου αρέσουν ελαφριά ακούσματα αλλά αν γράφεις βαριά μουσική και το αντίστροφο, όπως στην περίπτωση των Volbeat που ο τραγουδιστής του ακούει πολύ extreme metal αλλά η μουσική του είναι πιο "pop rock" για τα δεδομένα του. Πάντα λίγο πολύ θα υπάρχουν επιρροές αλλά εμένα μου αρέσει να εξερευνώ και λίγο περισσότερο κι όλο το πιέζω μέχρι να βγει τελικά αυτό που θέλω. 

-Σε πολλούς ήρθε ξαφνικό, αλλά η συνεργασία με τους Wolfheart πώς έκατσε;

Eίχε επικοινωνήσει μαζί μου ο Tuomas, ο τραγουδιστής τους, πριν περίπου δύο χρόνια αλλά μου είχε προτείνει τη θέση του μπασίστα, αλλά δε με ενδιέφερε καθόλου, οπότε και αρνήθηκα, μιας και δεν είναι το μπάσο το βασικό μου όργανο, μου αρέσει αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι η κιθάρα αλλά και η φωνή. Κάποια στιγμή όταν έμαθε ότι παίζω κιθάρα επικοινώνησε ξανά μαζί μου και επειδή οι Wolfheart βρίσκονταν στο μεταβατικό στάδιο απ'όπου ο κιθαρίστας τους ο Mika θα έφευγε, μου ζήτησε να κάνουμε ένα tour μαζί και φυσικά δέχθηκα μιας και είναι από τις μπάντες που μου αρέσουν πολύ.Έτσι μετά από αυτό όλα έγιναν πιο ξεκάθαρα και φυσικά όλα ήταν και πιο εύκολα απ'ότι φανταζόμουν και πέρασα αυτές τις 42 μέρες τόσο όμορφα σε μια από τις πιο επιτυχημένες περιοδείες που έχω κάνει.


-Οι Wolfheart ετοιμάζουν κάποιο δίσκο;

Nαι, μάλιστα έχει γραφτεί ο δίσκος, έχει τελειώσει και θα ανακοινωθεί σύντομα η κυκλοφορία του. Έχω γράψει μέσα στο άλμπουμ, παίζω μάλιστα τις lead κιθάρες, κάνω φωνητικά και όλες οι λεπτομέρειες θα έρθουν πολύ σύντομα.

-Πώς νιώθεις που θα ξαναβγεις σε περιοδεία με τους Rotting Christ, αφού η Wolfheart και οι Borknagar θα ταξιδέψουν μαζί στη Βόρεια Αμερική;

Δε νιώθω κάπως περίεργα είναι η αλήθεια. Άλλωστε ήταν σχεδόν δεδομένο να συναντιόμασταν κάπου, εκτός από φεστιβάλ. Φεύγοντας από τους Rotting Christ και μπαίνοντας στους Wolfheart έβλεπα πως θα ταίριαζε ένα κοινό tour μεταξύ τους, περισσότερο από κάθε άλλη μπάντα, αφού μιλάμε για ένα συγκρότημα με ιδιαίτερο και προσωπικό ήχο που δεν περιορίζεται σε κάτι αποκλειστικά death ή black. Έχουν και τα δύο συγκροτήματα μια δική τους οντότητα και περιμένω να γίνει αυτό το tour γιατί πάντα είναι καλό να είσαι με το ελληνικό λόμπι και με άτομα που ξέρεις.

-Πριν αποχωρήσεις από τους Rotting Christ συνέβη το περιβόητο σκηνικό με την Πάτρα. Ποια ήταν η αντίδραση σου σε αυτό;

Στην αρχή ακούστηκαν διαφορετικές εκδοχές για το τι συνέβη. Δυστυχώς ή ευτυχώς η πραγματικότητα είναι λίγο πιο βαρετή από αυτή που θέλουμε να είναι. Όταν μάθαμε τον λόγο, το θέμα ήταν σχεδόν γραφειοκρατικό, ήταν μια βλακεία ενός ανθρώπου η οποία πήρε μεγαλύτερη έκταση απ'όσο θα έπρεπε κι αυτό έφερε μετά και αντιδράσεις. Όταν υπάρχουν δημόσια πρόσωπα που εμπλέκονται σε κάτι αυτομάτως θα δοθεί έκταση πολύ γρήγορα. Βέβαια μέσα σε όλο αυτό το θέμα ήταν καλό που δυνάμωσαν οι metal οπαδοί και ενώθηκαν σε όλες τις κοινότητες της χώρας. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για εμένα, ότι ο κόσμος που αγαπά αυτή τη μουσική είναι μαζί ενωμένος και δεν αστειεύεται. 

-Πώς προέκυψε και πώς νιώθεις για την ελληνική περιοδεία με τους Suicidal Angels;

Με τους Full House θέλαμε να βγούμε σε περιοδεία εκτός Αθηνών εδώ και αρκετό καιρό, οπότε θα κανονίζαμε για αυτή την περίοδο όπως και να'χε. Την περίοδο που ετοιμαζόμουν να κλείσω ημερομηνίες για αυτά τα live με πήραν τηλέφωνο να μου πουν για το Αθηναϊκό live, και όταν βρέθηκα με τον Ορφέα των Suicidal Angels μου είπαν ότι θέλουν να κάνουν και αυτοί εμφανίσεις στην επαρχία και θεωρησαμε πως θα ήταν ένα καλό πακέτο να το κάνουμε μαζί. Το πόσο καλό ή κακό είναι εν τέλει θα φανεί, αλλά θεωρώ πως είναι μια ωραία κίνηση. Είμαστε με τα παιδιά μια ωραία παρέα, γνωριζόμαστε και έχουμε συνεργαστεί με διάφορους τρόπους και υπάρχει μια καλή χημεία και από τις δύο πλευρές. Θα παίξουμε σε μαγαζιά που ξέρουμε ότι θα έχουν κόσμο και όλο αυτό εννοείται πως ξεκινάει με πολύ καλή διάθεση!
Αποτέλεσμα εικόνας για full house brew crew suicidal angels
-Πώς σου φάνηκε το καινούριο τους άλμπουμ;

Πάρα πολύ καλό! Μόλις βγήκε το πρώτο κομμάτι κιόλας, το "Born Of Hate", ήμουν λίγο διστακτικός, αλλά όταν έπαιξε κατευθείαν μίλησα με τον Ορφέα, τον Gus κι έστειλα και στον Νίκο για να τους το πω και να τους συγχαρώ για το πόσο καλά έκαναν αυτό το πράγμα. Δε θα μου άρεσε να πάρω τηλέφωνο κάποιον και να του πω δε μου άρεσε, χαχα, ή κάνε το αλλιώς....εκεί θα άφηνα λίγο να περάσει ο καιρός κι σε περίπτωση που το έφερνε η κουβέντα θα μιλούσα. Εντυπωσιάστηκα πάντως από τη δουλειά τους για να σου πω την αλήθεια, έκαναν πολύ καλά που συνεργάστηκαν με τον Bogren στη Σουηδία και είχε πολύ ωραίες συνθέσεις. Και το "Division Of Blood" φυσικά μου άρεσε, αλλά αυτό ήταν ένα βήμα παραπέρα.

-Τι να περιμένουμε από το live στην Αθήνα;

Λίγο πολύ ξέρετε τι να περιμένετε και από τους Suicidal Angels και από τους Full House Brew Crew. Από εκεί και πέρα ωραία το είχαν πει σε ένα κομμάτι τους οι Hatebreed, "destroy everything"! Δε θα είναι κάτι λιγότερο από αυτό,,,θα κόψουμε το stage στα δύο.

-Από εσάς να περιμένουμε κάτι νέο;

Και βέβαια. Ήδη έχουμε έτοιμα εννέα κομμάτια και τώρα είμαι στο στάδιο που γράφω τις φωνές. Γενικά επειδή δε γράφουμε κομμάτια με ιδιαίτερα μεγάλη διάρκεια, υπολογίζω πως ο δίσκος θα περιέχει 10 ή 11. Λογικά θα κυκλοφορήσει στα τέλη του φετινου καλοκαιριού από τη Rock Of Angels Records. 

-Ευχαριστώ για τη συνέντευξη, ο επίλογος είναι δικός σου...

Ευχαριστώ πολύ κι εγώ για το χρόνο και την υποστήριξη. Ελπίζω να τα πούμε στις 11 Ιανουαρίου στην Αθήνα ή σε κάποιον από τους άλλους σταθμούς μας, στις 18 στην Πάτρα, 24 Βόλο και 25 Ιωάννινα.

Γιάννης Χαρτζανιώτης



Δεν υπάρχουν σχόλια: