Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

Nightrage στο Metal View: Μακάρι να είχαμε το τωρινό line up από τότε που ξεκινούσε η μπάντα

 Οι Nightrage ήδη μετρούν χρόνια και 8 δίσκους στην ακραία σκηνή. Το συγκρότημα που πατά μεταξύ Ελλάδας και Σουηδίας συνεχίζει το όραμα που είχε ο δημιουργός του, Μάριος Ηλιόπουλος και φέτος κυκλοφορούν το ολόφρεσκο "Wolf To Man". Για αυτό το άλμπουμ, τον παλιό καιρό και το επερχόμενο live τους στην Αθήνα στις 12 Απριλίου στο Temple, μιλάει από την άλλη γραμμή ο ηγέτης των melodic death metallers.
Αποτέλεσμα εικόνας για nightrage 2019



-Καταρχάς, μέσα σε δύο χρόνια κυκλοφορείτε το νέο σας άλμπουμ. Υπήρχαν κομμάτια και από πριν ή όλα είναι νέα και βρίσκεστε σε μια πολύ δημιουργική περίοδο;

Όλα τα κομμάτια που ακούς στο νέο άλμπουμ είναι εντελώς καινούρια. Γενικά έτσι λειτουργούμε και σαν μπάντα, οπότε μέσα σε ενάμιση με δύο χρόνια θέλουμε να κυκλοφορήσουμε κάτι, χωρίς απαραίτητα να πρέπει να γίνει έτσι, αλλά επειδή εμείς το θέλουμε. Ξέρεις, όταν υπάρχουν χιλιάδες μπάντες εκεί έξω, θέλουμε να βγάζουμε έναν δίσκο που θα έχουμε κάτι να πούμε, και σε αυτό το διάστημα δε μας ξεχνάει και ο κόσμος. Σίγουρα βρισκόμαστε σε μια ωραία και δημιουργική φάση, οπότε ήταν και η κατάλληλη στιγμή να μοιραστούμε το υλικό με τους fans μας.

-Για εμένα το "Wolf To Man" είναι το πιο ποικίλο άλμπουμ σας. Είχες γενικά μαζεμένες ιδέες, ή πιστεύεις πως βοήθησαν και οι επιρροές σας για αυτό το αποτέλεσμα;

Αυτό που ακούς, είναι μια ομαδική δουλειά! Και ο Magnus και ο Ronnie, μαζί με εμένα έδωσαν ιδέες και πρότειναν πράγματα. Στο μουσικό κομμάτι εγώ με τον Magnus δουλέψαμε εξ ολοκλήρου μαζί βάζοντας και το στυλ του μέσα, ενώ ο Ronnie έγραψε όλους τους στίχους των τραγουδιών, προσθέτοντας και το δικό του στοιχείο με τις ιδέες του, τα οποία μαζί, αναζωογόνησαν το υλικό των Nightrage. Μπορώ να πω ότι είμαστε μια φοβερή ομάδα, αρκετά τελειομανείς και προσπαθούμε συνέχεια να γράψουμε τα καλύτερα τραγούδια που μπορούμε, και δίνουμε μεγάλη βάση σε αυτό. Θέλουμε το υλικό που έχουμε στα χέρια μας να αξίζει και να είναι όσο το δυνατόν καλύτερο.

-Αυτή τη φρεσκάδα του ήχου την παρατηρώ και εγώ. Πιστεύεις ότι εσένα προσωπικά σε βοήθησε η αλλαγή εικόνων, μιας που έφυγες από τη Σουηδία και έχεις μετακομίσει μόνιμα στην Ελλάδα;

 Σίγουρα βοήθησε με τον τρόπο του και αυτό.Ήταν μια συνειδητή επιλογή να επιστρέψω στην Ελλάδα, καθώς μου είχε λείψει η πατρίδα μου, η οικογένειά μου, αυτή η αίσθηση της γειτονιάς και οι παλιοί μου φίλοι. Έπαιξε ρόλο στην έμπνευση μου ο γυρισμός στο μέρος που ιδρύθηκαν οι Nightrage και φυσικά η μπάντα λειτουργεί χωρίς προβλήματα. Με ένα laptop, σε οποιοδήποτε σημείο της Γης και να ήμουν, θα μπορούσα να δουλεύω και να γράφω μουσική για τους Nightrage, οπότε και που είμαι πίσω στο μέρος μου, μου δίνει ώθηση και δύναμη για να συνεχίσω και τα επόμενα χρόνια με τους Nightrage.
Αποτέλεσμα εικόνας για nightrage 2019
-Μέχρι στιγμής πως είναι η συνεργασία σου με τον Fransisco και τον Γιώργο;

Είναι πάρα πολύ καλή. Με τον Fransisco είμαστε από παλιά φίλοι και έχουμε μια πολλή καλή σχέση, οπότε μόλις χρειάστηκα μπασίστα, ήταν και ο πρώτος που ρώτησα αν ενδιαφέρεται. Με τον Γιώργο Στάμογλου επίσης νιώθω χαρούμενος που τον έχω, καθώς είναι ένα πολύ καλό και ταλαντούχο παιδί, μόλις 22 χρονών. Κάνουμε συνέχεια παρέα, εδώ στη Θεσσαλονίκη και όλοι μαζί έχουμε κάνει μια τόσο δυνατή ομάδα, που με κάνει να αισθάνομαι πως έχω το καλύτερο line up στην πορεία των Nightrage, και πραγματικά ελπίζω να μην αλλάξει ποτέ.

-Πόσα χρόνια πέρασαν από την τελευταία φορά που είχες άλλον έναν Έλληνα στους Nightrage;

Αρκετά χρόνια μπορώ να πω, χαχα, που πέρασαν και αρκετά γρήγορα. Ο τελευταίος πριν τον Γιώργο, ήταν ο Φώτης Benardo που έπαιζε στους Septicflesh. Πάντα είναι καλό να έχεις κάποιον που να είσαι από το ίδιο μέρος, γιατί και εμένα προσωπικά με βοηθάει στο θέμα της επικοινωνίας και η συνεννόηση είναι πιο άμεση. Κάνω τη μπάντα πιο Ελληνική, ασχέτως ότι ανέκαθεν ήταν Ελληνοσουηδική, και συν τοις άλλοις αυτή η αλλαγή, με το νέο αίμα, ίσως έπρεπε να γίνει αφού ο Γιώργος με την ενέργεια του δίνει τρομερή ώθηση. 

-Οι αλλαγές μελών που έχουν γίνει, θεωρείς ότι στοίχησαν στην καριέρα των Nightrage;

 Αρκετά εώς πολύ θα έλεγα, αλλά ήταν ένα αναγκαίο κακό. Θεωρώ υπεύθυνο εμένα πάνω απ'όλα, αφού εγώ έβαλα όλα τα μέλη μέσα στη μπάντα, και δε ρίχνω το φταίξιμο σε κανέναν άλλο. Υπάρχουν βέβαια και σοβαροί λόγο που συνέβη αυτό, καθώς έπρεπε να προχωρήσουμε σαν μπάντα και κάποια άτομα ήθελαν να εκμεταλλευτούν τη δημοτικότητα των Nightrage, νομίζοντας πως θα βγάλουν χρήμα από αυτό, αλλά όταν είδαν ότι δεν υπάρχουν λεφτά και business από πίσω, απογοητεύτηκαν και έφυγαν. Συνέβησαν διάφορες τέτοιες ιστορίες με κάποια από τα παλιά μέλη, αλλά τα μέλη που είμαστε πλέον, βρισκόμαστε στο ίδιο μήκος κύματος και πρωταρχικό στόχο έχουμε να βγάζουμε καλή μουσική, με όλα τα άλλα να έρχονται δευτερεύοντα.

-Στο νέο σας άλμπουμ έχετε το "Embrace The Nightrage", που προσωπικά μου θυμίζει λίγο ''Sweet Vengeance". Πώς αποφασίσατε να έχετε ένα κομμάτι με το όνομα της μπάντας;

Είναι κάτι που δεν είχαμε ξανακάνει ποτέ, και βασικά το ίδιο το όνομα των Nightrage, προέρχεται από ένα κομμάτι της παλιάς μου μπάντας, των Exhumation, όταν είχαμε κυκλοφορήσει το τελευταίο μας άλμπουμ, το "Traumaticon". Ισχύει πως έχει γενικά μια παλιομοδίτικη αίσθηση σαν τραγούδι, με κλασικά melodic death metal στοιχεία και τριπλές αρμονικές που συνηθίζουμε ως μπάντα να βάζουμε. Έχει ένα σήμα κατατεθέν ως δικό μας κομμάτι λόγω του ήχου του και αρχικά λέγαμε να το ονομάσουμε "Nightrage", αλλά αφού ήδη υπήρχε είπαμε να το κάνουμε "Embrace The Nightrage", και αναφέρει πως εμείς οι άνθρωποι έχουμε ένα κρυμμένο σκότος μέσα μας, και τελικά αυτό μας οδηγεί σε ότι πράττουμε δυστυχώς, και τονίζουμε αλληγορικά πως αγκαλιάζουμε το δικό μας σκοτάδι.
Σχετική εικόνα

-Εφόσον μου ανέφερες ότι πρόκειται για ένα κομμάτι με παλιομοδίτικο χαρακτήρα, και είπα και εγώ ότι μου θυμίζει τον πρώτο σας δίσκο, θέλω να σε ρωτήσω αν σου λείπουν όλες αυτές οι στιγμές των πρώτων σας ημερών, με τον Gus G να κάνει φωνητικά στα demo σας και έπειτα να κυκλοφορείτε το "Sweet Vengeance";

Eίναι και αυτά κομμάτι της ιστορίας μας και δε τα ξεχνάω, αλλά δε θα έλεγα ότι μου λείπουν ιδιαίτερα. Μπορώ να πω, πως είμαι πολύ πιο χαρούμενος τώρα, καθώς είμαι με άτομα που πραγματικά αγαπούν τους Nightrage, λειτουργούμε σαν αδέρφια και μακάρι να μπορούσα να έχω το τωρινό line up από τότε που ξεκινούσε η μπάντα, γιατί τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά σήμερα.


 -Όταν κυκλοφορούσατε το ντεμπούτο, είχατε στις δυνάμεις σας τον Tomas Lindberg  από At The Gates, και τον Brice Leclercq από τους Dissection, που είναι μεγάλα ονόματα. Αυτό βοήθησε τους Nightrage να αναδειχθούν;

Θα σου πω...Βασικά ήμουν μόνος και κυνηγούσα να βγάλω ένα άλμπουμ, είχα τον Gus μαζί μου στις κιθάρες και προέκυψαν μετά οι κατάλληλες περιστάσεις να δημιουργηθεί το άλμπουμ με όλα αυτά τα άτομα που είπες, όπως και με τον Per Moller Jensen από τους The Haunted, οι οποίοι με βοήθησαν πολύ. Σίγουρα αυτοί έκαναν τους Nightrage να έχουν ένα καλό ξεκίνημα και μου έδωσαν και εμένα ώθηση ως μουσικό, αλλά οι συνεργασίες αυτές στα δύο πρώτα άλμπουμ ήταν ευχή και κατάρα. Όταν έφυγε από το συγκρότημα ο Tomas, σταμάτησε και το συμβόλαιο με τη Century Media, οπότε ήταν σαν να ξεκινούσαμε πάλι από την αρχή με πολύ χειρότερους όρους. Ήταν πολύ δύσκολη περίοδος για τη μπάντα, αλλά κατάφερα να κρατήσω την ιδέα ζωντανή. H μπάντα έμεινε καθώς έγραφα κομμάτια, με μέλη που ήρθαν και έφυγαν, με υπογραφές σε άλλα labels, αλλά είμαστε ακόμα εδώ. Δε θα άφηνα το όνειρο των Nighrage επειδή μερικοί μουσικοί βαρέθηκαν ή μας έβλεπαν σαν hobby. Για εμένα οι Nightrage είναι κάτι παραπάνω από ένα συγκρότημα.

-Για να επιστρέψουμε στο παρόν, παρατηρώ ότι ο Ronnie μέσα στο συγκρότημα συνεχώς οριμάζει και με τον νέο δίσκο η φωνή του έγινε πιο επιθετική και πιο άγρια σε σημεία που να θυμίζει μέχρι και black metal. Ήταν δική του ιδέα αυτή ή ακολούθησε οδηγίες;

Σχετική εικόναΟ Ronnie έχει ενσωματωθεί πλήρως στη μπάντα, και σαν τραγουδιστής αλλά και ως ένα δημιουργικό άτομο για αυτήν. Πιστεύω εδώ κάνει τα καλύτερα του φωνητικά, και όντως είναι πιο αγριεμένα. Προσωπικά είμαι πολύ χαρούμενος για το αποτέλεσμα και ξέρω πως δούλεψε πολύ για το τελικό αποτέλεσμα. Είχε πολύ χρόνο στη διάθεση του και δούλεψε μόνος του τη χροιά και τις φωνητικές του μελωδίες, καθώς επίσης ασχολήθηκε και με τους στίχους. Έχει μπει για τα καλά στο ύφος της μπάντας και για εμένα παραμενει ο καλύτερος frontman που είχαμε ποτέ στους Nightrage.


-Μέσω του τίτλου, "Wolf To Man", πιστεύετε ότι ο άνθρωπος γίνεται χειρότερος από θηρίο;

Ναι, και νομίζω πως αυτή είναι και η πραγματικότητα που ζούμε σήμερα. Γίνονται τόσα τρελά πράγματα στον κόσμο, που ο Ronnie βασίστηκε στο λατινικό ρητό "Homo Homini Lupus Est", το οποίο σημαίνει ότι ο άνθρωπος γίνεται λύκος προς τον άνθρωπο. Αυτός ο δίσκος αποτελεί μια συνέχεια του "The Venomous", καθώς εκεί μέσω των πολέμων και των δικών μας ενεργειών φτάνουμε στο χάος και το σκοτάδι, ενώ με το νέο άλμπουμ δείχνουμε πως είμαστε ήδη στο χείλος του γκρεμού και κοντεύουμε να πέσουμε γιατί καταστρέφουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς. Ο άνθρωπος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του εαυτού του και ο καθένας θέλει να φάει τον άλλον. Αυτά δυστυχώς συμβαίνουν καθημερινά και ελπίζουμε να μην τελειώσει έτσι η ανθρωπότητα, πιστεύοντας πως υπάρχει φως στη άκρη του τούνελ και για να αλλάξει αυτό, εξαρτάται από εμάς. 

-Μουσικά τώρα, ο δίσκος κλείνει ακόμα μια φορά με ένα instrumental. Πλέον αποτελεί παράδοση για τους Nightrage να κλείνουν ένα άλμπουμ με αυτόν τον τρόπο;

Θα έλεγα ναι. Σε κάθε άλμπουμ της μπάντας έχουμε και ένα instrumental τραγούδι που παίζω με ακουστική ή με 12χορδη ακουστική κιθάρα, και ξέρεις αυτό δίνει άλλον τόνο και συναίσθημα μέσα σε κάθε μας δουλειά. Θέλουμε να δημιουργούμε ατμόσφαιρα έτσι και να δείξουμε στον κόσμο ότι μπορούμε να γράφουμε και τέτοια κομμάτια, χωρίς να πηγαίνουμε συνέχεια με 100 χιλιόμετρα. Δεν παίζουμε μόνο γρήγορα ή άγρια, αλλά μας αρέσουν οι απαλές στιγμές και οι μελωδίες, και για ακόμα μια φορά το κάνουμε με το δικό μας ύφος.
Αποτέλεσμα εικόνας για nightrage 2019

-Στις 12 Απριλίου παίζετε μετά από αρκετά χρόνια ένα headline show στην Αθήνα. Τι να περιμένουμε από εσάς;

Να περιμένετε ένα γεμάτο live που θα δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Μετά από 7 περίπου χρόνια κάνουμε ένα headline show εδώ και θα παίξουμε τέσσερα κομμάτια από το "Wolf To Man" καθώς και αρκετά πιο παλιά κομμάτια. Πιστευω πως θα είναι ένα πολύ καλό event το οποίο έχει το ύφος ενός mini festival. Μαζί μας θα έχουμε και τους Caelestia, τους Anthology και τους Evil Within, και θα χαρούμε πολύ να σας δούμε. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που το πρώτο live για το νέο μας άλμπουμ ξεκινάει από την Αθήνα!

-Σε ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη Μάριε, ο επίλογος είναι δικός σου...

Θέλω και εγώ να σε ευχαριστήσω για το χρόνο σου και για το ενδιαφέρον σου, καθώς και που σου άρεσε ο νέος μας δίσκος. Χαιρετισμούς σε όλους τους Έλληνες fans, στηρίξτε το νέο άλμπουμ, που βγαίνει στις 29 Μαρτίου, ελπίζω να σας δούμε στην Αθήνα και μη ξεχνάτε πως ο άνθρωπος είναι λύκος προς τον άνθρωπο.


Γιάννης Χαρτζανιώτης













Δεν υπάρχουν σχόλια: