Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

Blaze Bayley στο Metal View: H φωνή μου άλλαξε τελείως από την εποχή μου στους Iron Maiden και μετά

 O Blaze Bayley είναι ένα από τα ιστορικότερα και ίσως πιο παρεξηγημένα πρόσωπα στο heavy metal. Ο Βρετανός frontman με διπλή γιορτή αυτή τη χρονιά, μιλάει στο Metal View, για την κυκλοφορία του νέου του live album αλλά και την συμπλήρωση των 25 χρόνων από την είσοδο του στις δυνάμεις της Σιδηράς Παρθένου.

Σχετική εικόνα


-Καταρχάς συγχαρητήρια για το νέο σου live album, "Live In France". Προσωπικά μου άρεσε η ενέργεια της φωνής σου, της μπάντας, και του κοινού φυσικά. Ήθελες να αναδείξεις κυρίως αυτό το συναίσθημα μέσω του συναυλιακού ύφους του δίσκου;

Σε ευχαριστώ. Αυτό ακριβώς ήθελα να κάνω. Όταν τελειώσαμε την περιοδεία και σκεφτόμουν πως θα ήθελα να φαίνεται το live album, με ενδιέφερε να δείξω την ενέργεια που έβγαζε η μπάντα. Εγώ δεν ήξερα αρκετά για το πως θα γίνει, αλλά έχοντας μια επιτυχημένη περιοδεία, ένα show γεμάτο ένταση στη Γαλλία και όλα αυτά με ένα νέο άλμπουμ. Μιλώντας με τον κιθαρίστα μου, τον Chris Appleton, ο οποίος είναι πολύ καλός και σαν ηχολήπτης,  συμφώνησε και μου είπε πως θα ήταν τέλειο να ηχογραφήσουμε ένα μέρος της περιοδείας. Στη Γαλλία έχουμε πολλούς fans, και θα δεις ότι οι φωνές τους παίζουν ρόλο στον δίσκο. Ο Chris Appleton είναι υπέυθυνος για την μίξη και την παραγωγή των τριών τελευταίων δίσκων μας, οπότε το να περάσει αυτό το συναίσθημα και στη ζωντανή ηχογράφηση δεν του ήταν δύσκολο. Mε το live album μας θέλαμε να πιάσουμε τον παλμό της συναυλίας με όλες τις στιγμές που υπήρχαν σε μια 100% ζωντανή εμφάνιση, με τίποτα ηχογραφημένο. Είμαι πολύ περήφανος από την πλευρά μου που η μπάντα και οι φιλοι από κάτω είχαν πάθος και ένταση. Ήταν φανταστικό!

-Βλέπω πως η φωνή σου με το πέρας του χρόνου έχει γίνει πιο ώριμη με μεγάλη ποικιλία, και αυτό βγαίνει και εδώ. Συμφωνείς;

Λοιπόν ναι, έχει σίγουρα εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου. Αυτό φαίνεται και με τους Iron Μaiden, όπου άλλαξε τελείως όσο ήμουν μαζί τους. Από τότε και έπειτα έβλεπα πολλές αλλαγές στη φωνή και άρχισα να μαθαίνω κι άλλα πράγματα και να προσπαθώ να την εξελλίξω όσο πάει. Χαίρομαι που πλέον δουλέυω και ανεξάρτητα οπότε τραγουδάω όπως θέλω με τον τρόπο που θέλω, το στυλ που θέλω. Χαίρομαι που όσο μεγαλώνω η φωνή μου ωριμάζει χωρίς να με προδίδει και συνεχώς προσπαθώ να βάζω σε αυτήν κι άλλα στοιχεία. Νιώθω τυχερός για όλο αυτό και όποτε έμπαινα στο studio ήθελα να βγάλω ένα καλό αποτέλσμα. Μ'αρέσει που ακόμα υπάρχουν fans που ακούν τις δουλειές μου  είτε με τους Maiden ή τους Wolfsbane είτε και ότι κάνω τώρα. Για μένα στο τελευταίο άλμπουμ η φωνή μου συνεχίζει δυνατά και η ατμόσφαιρα που έχω μαζί με τη μπάντα ολοκληρώνει αυτό που κάθε ακροατής ενδεχομένως να θέλει.
Σχετική εικόνα

-Ποιες είναι οι πιο έντονες αναμνήσεις σου από το live σου στη Γαλλία;

Στο συγκεκριμένο μέρος υπήρχε μια ατμόσφαιρα που θύμισε οικογένεια. Υπήρχαν γονείς με τα παιδιά τους, η σκηνή μου ήταν κοντά στο κοινό και υπήρχε αυτό το αίσθημα της ζεστασιάς. Φυσικά με τη μπάντα κάναμε αυτό που πάντα θέλουμε και να δώσουμε τον καλό μας εαυτό, αλλά χωρίς να έχουμε στο μυαλό μας ότι αυτό είναι δουλειά. Επίσης στη Γαλλία επισκέφθηκα μια φοβερή λέσχη μοτοσικλετιστών, με πολλές στολές και αναμνηστικά στους τοίχους, και απίθανα μέλη. Φυσικά το απόλαυσα, όπως απολαμβάνω και κάθε μέρος που θα πάω.

-Έχεις κάποια αγαπημένη χώρα που σ'αρέσει να παίζεις;

Κοίτα, κάθε χώρα έχει τη δική της ξεχωριστή κουλτούρα και τη δική της προσωπικότητα. Μ'αρέσιε να πηγαίνω σε όσα περισσοτερα μέρη μπορώ και να ανακαλύπτω μυστικά και να βλέπω πράγματα της καθημερινότητας τους, το απολαμβάνω. Βέβαια κάποιες χώρες είναι πιο "ριψοκίνδυνες", αλλά έχουν τη χάρη τους. Στη Γαλλία πέρασα ωραία, όπως και στη Βραζιλία, που σαν μια Νοτιοαμερικάνικη χώρα έχει μια μικρή δεμένη σκηνή και ενθουσιασμένους fans, στη Γερμανία και στην Αγγλία υπάρχει δώση τρέλας, στην Ελλάδα επισης έχω συναντήσει τρομερούς οπαδούς και φυσικά ωραίο φαγητό. Έχω λίγους fans σε κάθε μέρος της Γης και αυτό με κάνει και εμένα να ενθουσιάζομαι, και θλελω να συνατώ τους πάντες στο tour. Αυτό θέλω να περάσω και μέσω του νέου μου live album, το πάθος, την ενέργεια και την υποστήρξη του κόσμου!
Αποτέλεσμα εικόνας για blaze bayley live in france 
- Σχετικά με το εξώφυλλο του δίσκου, προσωπικά μου θυμίζει ένα ρετρό εξώφυλλο από κόμκς. Αυτό ήθελες να περάσεις; Είσαι φίλος της επιστημονικής φαντασίας και των κόμικς;

Αυτό το εξώφυλλο βασικά ξεκίνησε γιατί το special t shirt εκείνης της συναυλίας είχε αυτό το σχέδιο πάνω του. Η ιδέα πίσω από το σχέδιο είναι η τριλογία των τελευταίων μου δίσκων να γίνουν μια ολότητα σαν ιστορία, το "Infinite Entaglement" όπως το είχα ονομάσει εξ αρχής, και να μοιάζουν σαν ένα graphic novel. Τελικά τα καταφέραμε με ένα παλιομοδίτικο στυλ γιατί λατρεύω αυτές τις ιστορίες με το διάστημα και την φαντασία, όπως το Star Trek που ήταν η αγαπημένη μου σειρά σαν παιδί.

-Υπάρχει κάποιος αγαπημένος σου χαρακτήρας κόμικς;

Ο αγαπημένος μου χαρακτήρας θα έλεγα πως είναι ο Judge Death, από τις ιστορίες του Judge Dredd, στο 2000AD. Μου άρεσε και η Judge Anderson, αλλά περισσότερο στην πρόσφατη ταινία του Judge Dredd. Για να μείνω στα κόμικς όμως η δύναμη του Judge Dredd, και οι σκοτεινές πτυχές του Judge Death, ήταν τα αγαπημένα μου στοιχεία των χαρακτήρων. Από μικρό παιδί έως και τώρα το 2000ΑD αποτελεί την αγαπημένη μου σειρά από κόμικς.

-Βλέπω πως σε αυτό το live album έχεις προσθέσει λίγα τραγούδια από την περίοδο σου στους Iron Maiden. Ήθελες περισσότερο να αναδείξεις την solo καριέρα σου;
Αποτέλεσμα εικόνας για blaze bayley band

Μ'αρέσει ότι έκανα με τους Maiden και αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ζωής μου, και για αυτό σε κάθε μου συναυλία θέλω να βάζω μερικά κομμάτια από αυτή την περίοδο και να τα προσαρμόζω στο προσωπικό μου ύφος. Πάντα θα έχω τα "Futureal" και "Man On The Edge" μέσα, που είναι και τα πιο αγαπητά, αλλά έχω δέκα προσωπικούς δίσκους, και δύο με τους Maiden. Έτσι ήθελα να βάλω λίγα στοιχεία από κάθε στιγμή της καριέρας μου και φυσικά να προωθήσω την τριλογία μου και κυρίως το τελευταίο κομμάτι της που κυκλοφόρησε την περίοδο που έκανα το live, το "The Redemption Of William Black". Βάλαμε 32 κομμάτια για τα οποία είμαι απόλυτα υπερήφανος και με αυτό το συναυλιακό δείγμα δείχνω πως είμαι εδώ και είμαι ζωντανός!

-Φέτος συμπληρώνεις 25 χρόνια από τότε που έγινες μέλος των Iron Maiden. Μιλώντας συναυλιακά στη συνέντευξη, υπήρχε κάποιο κομμάτι που θα ήθελες να παίξεις μαζί τους αλλά ποτέ δεν έγινε;

Αναμφισβήτητα είναι το "Wasted Years". Είναι το πιο αγαπημένο μου κομμ΄΄ατι όλων των εποχών από τους Iron Maiden, και πραγματικά θα ήθελα να το τραγουδήσω. Βέβαια πιο παλιά σε κάποια solo shows μου το τραγουδούσα και πραγματικά το ευχαριστήθηκα. Μπορεί να μη με άφησαν ποτέ να το τραγουδήσω μαζί τους αλλά σίγουρα είχα ωραίες στιγμές τραγουδώντας άλλα αγαπημένα μου κομμάτια όπως τα "Number Of The Beast", "The Trooper", "Hallowed Be Thy Name", "The Clairvoyant" και "Wrathchild", αλλά και όσα γράψαμε μαζί.
 Αποτέλεσμα εικόνας για blaze bayley iron maiden
-Θα σου άρεσε να μοιραστείς κάποια στιγμή ξανά τη σκηνή με τους Iron Maiden;

 Θα είχε πολύ πλάκα και σίγουρα θα διασκέδαζα να παίζω ξανά με τους παλιούς μου συνεργάτες και φίλους. Θα ήταν ωραίο ένα reunion και με τους τρεις τραγουδιστές που πέρασαν από τους Maiden, χωρίς να ξέρω βέβαια πόσο εφικτό θα ήταν να τραγουδήσει ο καθένας ένα-δύο κομμάτια από την περίοδο του στη μπάντα αν και ο κόσμος θα γούσταρε. Παρόλα αυτά, είμαι επικεντρωμένος στην προσωπική μου μπάντα και στις δουλειές που κυκλοφορούμε με τη μπάντα. Σχετικά με τα 25 χρόνια στους Maiden, στην περιοδεία που θα κάνω φέτος σίγουρα θα τραγουδήσω αρκετά κομμάτια από την πορεία μου μαζί τους αλλά και στα festival που θα συμμετάσχω θα κάνω ειδικά, special shows, αποκλειστικά για την επέτειο αυτή.
Αποτέλεσμα εικόνας για blaze bayley band
-Να περιμένουμε κάποιο νέο άλμπουμ από εσένα;

Εκτός του live δίσκου μου που θα κυκλοφορήσει την 1η Μαρτίου, δεν έχω ετοιμάσει κάτι άλλο. Κυκλοφόρησα τρεις δίσκους μέσα σε τρία χρόνια, οπότε τώρα κάνω ένα διάλειμμα όπου θα ασοχληθώ αποκλειστικά με tours και festival.


 -Eυχαριστώ Blaze για τη συνέντευξη. Ο επίλογος είναι δικός σου...

Σε ευχαριστώ και εγώ Γιάννη για τη συνέντευη και αυτή τη φορά. Ευχαριστώ τον καθένα που έχει πιστέψει σε εμένα και με υποστηρίζει όλα αυτά τα χρόνια, ελπίζω να σας δω σύντομα στο tour και να σας αρέσει το "Live In France".

Γιάννης Χαρτζανιώτης
 




 
 



Δεν υπάρχουν σχόλια: