To θανατικό έργο των Abysmal Dawn είχε μπει στον πάγο για σχεδόν έξι χρόνια. Πλέον, οι ανανεωμένοι Καλιφορνέζοι, με τους σκληρούς και τεχνικούς ήχους τους, πάνε το death metal της χώρας τους ένα βήμα παραπέρα, "ξυλοφορτώνοντας" τον κάθε δύσπιστο μέσω του "Phyologenesis". Σχετικά με το πέμπτο τους έργο, την ακραία σκηνή της πατρίδας τους και την κρίση της πανδημίας, ο Charles Eliott μας χώνει στην άβυσσο της μπάντας.
-Πρώτα απ 'όλα, θα ήθελα να σε ρωτήσω γιατί χρειαστήκατε 6 χρόνια για μια νέα κυκλοφορία;
Όλα τα ντραμς και οι ρυθμικές κιθάρες γράφτηκαν τον Νοέμβριο / Δεκέμβριο του 2017. Αλλά για να είμαι ειλικρινής, οι στίχοι δεν ήταν έτοιμοι ούτε τα leads και οι μπασογραμμές. Εκείνη την εποχή πολλοί από εμάς δε μπορούσαμε να ανταποκριθούμε, αφού υπήρχαν κάποια προβλήματα στην προσωπική μας ζωή που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Λειτουργώ χωρίς να σκέφτομαι με προθεσμίες και πιέσεις, ούτε το budget που θα χρειαστώ, καθώς η πλειοψηφία των ηχογραφήσεων γίνεται στο στούντιο μου, κι έτσι συνεχίζουμε. Είμαι περήφανος για αυτό και χαίρομαι που πήραμε τον χρόνο μας στα πράγματα για το τελικό αποτέλεσμα όπως το θέλαμε.
-Το "Phylogenesis" είναι το πρώτο άλμπουμ με τα νέα σας μέλη σε ντραμς και κιθάρες. Πώς είναι αυτή η συνεργασία μέχρι στιγμής;
Φανταστικά. Έχοντας τον James στα ντραμς μας βοήθησε να εξερευνήσουμε πολλές νέες αισθητικές και γκρούβες με τον ήχο μας. Δεν νομίζω ότι θα ήταν δυνατό πριν. Ο Vito είναι επίσης υπέροχος. Πάντα ήθελα κάποιον που να είναι λίγο περισσότερο σαν βασικός κιθαρίστας της μπάντας. Είναι περισσότερο shredder από εμένα και τα στυλ μας αληθινά αλληλοσυμπληρώνονται με αυτόν τον τρόπο.
-Για μένα το νέο άλμπουμ είναι το πιο επιθετικό και τεχνικό έργο που κάνατε ποτέ. Συμφωνείς; Πώς αποφασίσατε να προοδεύσετε περισσότερο τον ήχο σας;
Θα συμφωνούσα σίγουρα με αυτήν τη σκέψη. Νομίζω πως το να έχω καινούργια μέλη μου έδωσε περισσότερο ενθουσιασμό και όταν υπάρχουν άτομα που ο ένας είναι κοντά στον άλλο και γουστάρουμε από κοινού να τζαμάρουμε, βοήθησε πολύ. Καταφέραμε να αναπηδήσουμε τις ιδέες μπρος-πίσω και να δουλέψουμε. Ήταν πολύ φυσικά όπως προέκυψαν, αλλά νομίζω ότι συνειδητά θέλαμε να προκαλέσουμε και τους εαυτούς μας λίγο περισσότερο ως παίκτες. Το "Obsolescence" βγήκε λίγο πιο άμεσο γατί ήμουν λίγο μπουχτισμένος από την tech-death metal σκηνή εκείνη την εποχή. Ανακαλύψαμε ξανά αυτή την πλευρά της μπάντας με το νέο άλμπουμ, και βάλαμε νέα όρια στον ήχο μας, προσπαθώντας ακόμα να γράφουμε κομμάτια που μένουν.
-Πιστεύετε πως με κάθε άλμπουμ αλλάζετε λίγο κάποια στοιχεία στη μουσική σας;
Απολύτως. Δεν νομίζω ότι κανένα από τα άλμπουμ μας ακούγεται το ίδιο. Υπάρχουν πάντα στοιχεία εκεί που το κάνουν έναν Abysmal Dawn δίσκο, αλλά δεν είναι ποτέ ένα πιστό αντίγραφο με πράγματα που έχουμε κάνει ξανά στο παρελθόν.
-Πώς προέκυψε η guest προσθήκη του Fredrik από τους Unleashed;
Κάναμε μερικές συναυλίες στη Νότια Αμερική και περάσαμε υπέροχα μαζί τους. Είμαι μεγάλος θαυμαστής του παιξίματος του και κατευθείαν τον ρώτησα. Είπε ότι θα ήθελε να το κάνει και όλα ήρθαν τόσο απλά. Εκτός του σόλο που ήταν να παίξει μου έστειλε και ένα πρόσθετο που βάλαμε στην αρχή, λέγοντας μου να το κρατήσω αν θέλω. Μου άρεσαν φυσικά πολύ και τα δύο leads που έπαιξε και είναι τιμή μου που συμμετείχε με τον τρόπο του στον δίσκο.
-Επίσης έχετε ως bonus κομμάτι μια διασκευή στο "Flattening Of Emotions" των Death. Πώς αποφασίσατε να το κάνετε;
Οι Death είναι ένα από τα αγαπημένα μου συγκροτήματα και πάντα ήθελα να διασκευάσω κάτι από το “Human”. Συμμετείχα στην πρώτη περιοδεία Death To All και μέχρι σήμερα ήταν ένα από τα πιο ωραία πράγματα που έχω κάνει ποτέ. Ο James τελείωσε με τα τύμπανα σχετικά γρήγορα οπότε είχαμε επιπλέον χρόνο στο στούντιο. Επιλέξαμε να κάνουμε αυτό το τραγούδι και μια ακόμα διασκευή στους Candlemass και το "Bewitched". Το "Flattening ..." κατέληξε τελικά στον δίσκο ως bonus κομμάτι, καθώς φαινόταν να ταιριάζει καλύτερα με το συνολικό vibe και τα στιχουργικά θέματα.
-Πώς βλέπετε την πάλαι ποτέ ιστορική, death metal σκηνή των ΗΠΑ σήμερα;
Ευδοκιμεί ξανά. Υπάρχουν ακόμα πολλοί εκπρόσωποι του tech-death metal, αλλά είναι ωραίο να βλέπεις και πιο ωμά και ακατέργαστα death metal σχήματα να επιστρέφουν επίσης. Εμείς νιώθουμε να ταιριάζουμε και με τα δύο ύφη και να υπάρχει ποικιλία. Εμείς, δεν είμαστε εντελώς old school αλλά έχουμε και περισσότερη μελωδία από τα κλασικά τεχνικά death metal μοτίβα. Είμαστε κάπως στη μέση.
-Πιστεύετε ότι η κατάσταση με τον Covid-19, έχει ήδη δημιουργήσει κρίση στη μουσική βιομηχανία και τους καλλιτέχνες;
Eιλικρινά είναι πολύ πιθανό. Όσο προχωρούν τα πράγματα θα δούμε να αλλάζουν κι'άλλο, αρκετά. Μπορεί να χάσουμε ευκαιρίες για να πάμε σε χώρους ή να δεχτούμε προμοτάρισμα για αυτό το είδος μουσικής. Αυτό θα δυσκολεύει και τις περιοδείες των συγκροτημάτων όπου φαίνεται να είναι ο μόνος τρόπος που μπορούν πραγματικά να κερδίσουν τα προς το ζην αυτές τις μέρες. Επίσης δε ξέρουμε πως θα συντηρηθούν ανά τον κόσμο και τα καταστήματα ή τα περιοδικα του χώρου. Φυσικά όλοι οι άνθρωποι περνούν δύσκολες στιγμές και σε άλλες βιομηχανίες. Υποθέτω ότι η μόνη διαφορά είναι ότι η μουσική βιομηχανία κρέμεται από ένα νήμα τώρα.
-Παρόλα αυτά, υπάρχουν σχέδια για εμφανίσεις στην Ευρώπη μετά το πέρασμα της κρίσης;
Ελπίζουμε να είμαστε εκεί τον Δεκέμβριο, αλλά τα πράγματα είναι ακόμα στον αέρα. Ας ελπίσουμε ότι όλα θα επιλυθούν σύντομα.
-Σε ευχαριστώ για αυτήν τη συνέντευξη, ο επίλογος είναι δικός σου...
Σε ευχαριστώ για την πρόσκληση και ελπίζω να δω όλους τους μανιακούς φανς της Ευρώπης σύντομα! Μέχρι τότε, φροντίστε να είστε ασφαλείς και συνεχίστε να υποστηρίζετε τις αγαπημένες σας μπάντες.
Γιάννης Χαρτζανιώτης
ENGLISH VERSION
-First of all, I would like to ask you why did you need 6 years for a new release?
All the drums and rhythm guitars were tracked in November / December of 2017. But to be honest, lyrics weren’t written and neither were leads or bass lines. Around that time a lot of us weren’t through some problems in our personal lives that needed to be handled. I think with no real deadlines or pressure on us, and seemingly an endless budget since the majority of the recording was done at my studio, it just dragged on. I’m proud of it though and glad we took our time with things.
-"Phylogenesis" is the first album with your new members on drums and guitars. How is this collaboration so far?
Fantastic. Having James on drums helped us explore a lot of new feels and grooves with our sound. I don’t think that would have been possible before. Vito is great as well. I always wanted someone to be more or less the main lead guitar player in the band. He’s more of a shredder than I am and our styles really compliment eachother.
-For me, this new album in the most aggressive and technical work that you ever done. Do you agree? How did you decide to progress more your sound?
I would definitely agree with that statement. I think just having new members, new enthusiasm, and having everyone relatively close to one another to jam helped a lot. We were able to bounce ideas back and forth and just work things out. It was pretty natural but I think consciously we wanted to challenge ourselves a bit more as players on this one. “Obsolescence” was a bit more straight ahead and I was sort of feed-up with the current state of tech death at the time. We sort of rediscovered that side of the band again with this one and pushed our limits while still writing memorable songs.
-Do you think that album per album you change a little bit some elements on your music?
Absolutely. I don’t think any of our albums sound the same. There are always elements in there that make it Abysmal Dawn but it’s never a carbon copy of stuff we’ve done in the past.
-How did become the collaboration with Fredrik from Unleashed?
We did some shows in South America and just had a great time with them. I’m a big fan of his playing and just asked him. He said he’d love to do it and it was as simple as that. He ended up adding that solo you hear at the beginning as an added bonus, and just said I could keep it if I wanted to. I loved both leads he laid down and I’m honored to have him on the record.
-Also you have a bonus track with a cover on Death's "Flattening Of Emotions". How did you decide to do it?
Death is one of my favorite bands and I’ve always wanted to cover something off “Human”. I was apart of the very first Death To All tour, and to this day it was one of the coolest things I’ve ever done. James just knocked out his drum tracks relatively quick, so we had extra time in the studio. We chose to do that song and a cover of Candlemass “Bewitched”. “Flattening…” ended up on the record as a bonus track since it just seemed to fit the overall vibe and lyrical themes the best.
-How do you see the previously legendary US death metal scene nowadays?
It’s thriving. There’s still a lot of tech death but it’s cool to see raw, crusty, death metal making a come back as well. We’ve always been sort of in between. We aren’t over the top tech. We aren’t completely old-school. We have a lot more melody than most raw or tech death bands as well. We fit into that somehow.
-Do you think that the Covid-19 situation, already created a crisis in music industry and artists?
Honestly? Most likely. At lease things are going to change quite a bit. We might lose a lot of venues and promoters for this style of music. That’s going to make it difficult for bands to tour, and touring seems to be the only way bands can really earn a living these days. Stores and magazines might be forced to go away as well. But lots of people are going through tough times in other industries as well. I guess the only difference is the music industry has been hanging by a thread for a while.
-Although, are there any plans for a tour in Europe?
We were hoping to be there in December but things are up in the air now. Hopefully things will be worked out soon.
-Thank you for this interview, the last words are yours...
Thank you for having me and hope to see all the European maniacs soon! Until then, take care of yourselves and continue to support your favorite bands.
John Hartzaniotis
-Πρώτα απ 'όλα, θα ήθελα να σε ρωτήσω γιατί χρειαστήκατε 6 χρόνια για μια νέα κυκλοφορία;
Όλα τα ντραμς και οι ρυθμικές κιθάρες γράφτηκαν τον Νοέμβριο / Δεκέμβριο του 2017. Αλλά για να είμαι ειλικρινής, οι στίχοι δεν ήταν έτοιμοι ούτε τα leads και οι μπασογραμμές. Εκείνη την εποχή πολλοί από εμάς δε μπορούσαμε να ανταποκριθούμε, αφού υπήρχαν κάποια προβλήματα στην προσωπική μας ζωή που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Λειτουργώ χωρίς να σκέφτομαι με προθεσμίες και πιέσεις, ούτε το budget που θα χρειαστώ, καθώς η πλειοψηφία των ηχογραφήσεων γίνεται στο στούντιο μου, κι έτσι συνεχίζουμε. Είμαι περήφανος για αυτό και χαίρομαι που πήραμε τον χρόνο μας στα πράγματα για το τελικό αποτέλεσμα όπως το θέλαμε.
-Το "Phylogenesis" είναι το πρώτο άλμπουμ με τα νέα σας μέλη σε ντραμς και κιθάρες. Πώς είναι αυτή η συνεργασία μέχρι στιγμής;
Φανταστικά. Έχοντας τον James στα ντραμς μας βοήθησε να εξερευνήσουμε πολλές νέες αισθητικές και γκρούβες με τον ήχο μας. Δεν νομίζω ότι θα ήταν δυνατό πριν. Ο Vito είναι επίσης υπέροχος. Πάντα ήθελα κάποιον που να είναι λίγο περισσότερο σαν βασικός κιθαρίστας της μπάντας. Είναι περισσότερο shredder από εμένα και τα στυλ μας αληθινά αλληλοσυμπληρώνονται με αυτόν τον τρόπο.
-Για μένα το νέο άλμπουμ είναι το πιο επιθετικό και τεχνικό έργο που κάνατε ποτέ. Συμφωνείς; Πώς αποφασίσατε να προοδεύσετε περισσότερο τον ήχο σας;
Θα συμφωνούσα σίγουρα με αυτήν τη σκέψη. Νομίζω πως το να έχω καινούργια μέλη μου έδωσε περισσότερο ενθουσιασμό και όταν υπάρχουν άτομα που ο ένας είναι κοντά στον άλλο και γουστάρουμε από κοινού να τζαμάρουμε, βοήθησε πολύ. Καταφέραμε να αναπηδήσουμε τις ιδέες μπρος-πίσω και να δουλέψουμε. Ήταν πολύ φυσικά όπως προέκυψαν, αλλά νομίζω ότι συνειδητά θέλαμε να προκαλέσουμε και τους εαυτούς μας λίγο περισσότερο ως παίκτες. Το "Obsolescence" βγήκε λίγο πιο άμεσο γατί ήμουν λίγο μπουχτισμένος από την tech-death metal σκηνή εκείνη την εποχή. Ανακαλύψαμε ξανά αυτή την πλευρά της μπάντας με το νέο άλμπουμ, και βάλαμε νέα όρια στον ήχο μας, προσπαθώντας ακόμα να γράφουμε κομμάτια που μένουν.
-Πιστεύετε πως με κάθε άλμπουμ αλλάζετε λίγο κάποια στοιχεία στη μουσική σας;
Απολύτως. Δεν νομίζω ότι κανένα από τα άλμπουμ μας ακούγεται το ίδιο. Υπάρχουν πάντα στοιχεία εκεί που το κάνουν έναν Abysmal Dawn δίσκο, αλλά δεν είναι ποτέ ένα πιστό αντίγραφο με πράγματα που έχουμε κάνει ξανά στο παρελθόν.
-Πώς προέκυψε η guest προσθήκη του Fredrik από τους Unleashed;
Κάναμε μερικές συναυλίες στη Νότια Αμερική και περάσαμε υπέροχα μαζί τους. Είμαι μεγάλος θαυμαστής του παιξίματος του και κατευθείαν τον ρώτησα. Είπε ότι θα ήθελε να το κάνει και όλα ήρθαν τόσο απλά. Εκτός του σόλο που ήταν να παίξει μου έστειλε και ένα πρόσθετο που βάλαμε στην αρχή, λέγοντας μου να το κρατήσω αν θέλω. Μου άρεσαν φυσικά πολύ και τα δύο leads που έπαιξε και είναι τιμή μου που συμμετείχε με τον τρόπο του στον δίσκο.
-Επίσης έχετε ως bonus κομμάτι μια διασκευή στο "Flattening Of Emotions" των Death. Πώς αποφασίσατε να το κάνετε;
Οι Death είναι ένα από τα αγαπημένα μου συγκροτήματα και πάντα ήθελα να διασκευάσω κάτι από το “Human”. Συμμετείχα στην πρώτη περιοδεία Death To All και μέχρι σήμερα ήταν ένα από τα πιο ωραία πράγματα που έχω κάνει ποτέ. Ο James τελείωσε με τα τύμπανα σχετικά γρήγορα οπότε είχαμε επιπλέον χρόνο στο στούντιο. Επιλέξαμε να κάνουμε αυτό το τραγούδι και μια ακόμα διασκευή στους Candlemass και το "Bewitched". Το "Flattening ..." κατέληξε τελικά στον δίσκο ως bonus κομμάτι, καθώς φαινόταν να ταιριάζει καλύτερα με το συνολικό vibe και τα στιχουργικά θέματα.
-Πώς βλέπετε την πάλαι ποτέ ιστορική, death metal σκηνή των ΗΠΑ σήμερα;
Ευδοκιμεί ξανά. Υπάρχουν ακόμα πολλοί εκπρόσωποι του tech-death metal, αλλά είναι ωραίο να βλέπεις και πιο ωμά και ακατέργαστα death metal σχήματα να επιστρέφουν επίσης. Εμείς νιώθουμε να ταιριάζουμε και με τα δύο ύφη και να υπάρχει ποικιλία. Εμείς, δεν είμαστε εντελώς old school αλλά έχουμε και περισσότερη μελωδία από τα κλασικά τεχνικά death metal μοτίβα. Είμαστε κάπως στη μέση.
-Πιστεύετε ότι η κατάσταση με τον Covid-19, έχει ήδη δημιουργήσει κρίση στη μουσική βιομηχανία και τους καλλιτέχνες;
Eιλικρινά είναι πολύ πιθανό. Όσο προχωρούν τα πράγματα θα δούμε να αλλάζουν κι'άλλο, αρκετά. Μπορεί να χάσουμε ευκαιρίες για να πάμε σε χώρους ή να δεχτούμε προμοτάρισμα για αυτό το είδος μουσικής. Αυτό θα δυσκολεύει και τις περιοδείες των συγκροτημάτων όπου φαίνεται να είναι ο μόνος τρόπος που μπορούν πραγματικά να κερδίσουν τα προς το ζην αυτές τις μέρες. Επίσης δε ξέρουμε πως θα συντηρηθούν ανά τον κόσμο και τα καταστήματα ή τα περιοδικα του χώρου. Φυσικά όλοι οι άνθρωποι περνούν δύσκολες στιγμές και σε άλλες βιομηχανίες. Υποθέτω ότι η μόνη διαφορά είναι ότι η μουσική βιομηχανία κρέμεται από ένα νήμα τώρα.
-Παρόλα αυτά, υπάρχουν σχέδια για εμφανίσεις στην Ευρώπη μετά το πέρασμα της κρίσης;
Ελπίζουμε να είμαστε εκεί τον Δεκέμβριο, αλλά τα πράγματα είναι ακόμα στον αέρα. Ας ελπίσουμε ότι όλα θα επιλυθούν σύντομα.
-Σε ευχαριστώ για αυτήν τη συνέντευξη, ο επίλογος είναι δικός σου...
Σε ευχαριστώ για την πρόσκληση και ελπίζω να δω όλους τους μανιακούς φανς της Ευρώπης σύντομα! Μέχρι τότε, φροντίστε να είστε ασφαλείς και συνεχίστε να υποστηρίζετε τις αγαπημένες σας μπάντες.
Γιάννης Χαρτζανιώτης
ENGLISH VERSION
-First of all, I would like to ask you why did you need 6 years for a new release?
All the drums and rhythm guitars were tracked in November / December of 2017. But to be honest, lyrics weren’t written and neither were leads or bass lines. Around that time a lot of us weren’t through some problems in our personal lives that needed to be handled. I think with no real deadlines or pressure on us, and seemingly an endless budget since the majority of the recording was done at my studio, it just dragged on. I’m proud of it though and glad we took our time with things.
-"Phylogenesis" is the first album with your new members on drums and guitars. How is this collaboration so far?
Fantastic. Having James on drums helped us explore a lot of new feels and grooves with our sound. I don’t think that would have been possible before. Vito is great as well. I always wanted someone to be more or less the main lead guitar player in the band. He’s more of a shredder than I am and our styles really compliment eachother.
-For me, this new album in the most aggressive and technical work that you ever done. Do you agree? How did you decide to progress more your sound?
I would definitely agree with that statement. I think just having new members, new enthusiasm, and having everyone relatively close to one another to jam helped a lot. We were able to bounce ideas back and forth and just work things out. It was pretty natural but I think consciously we wanted to challenge ourselves a bit more as players on this one. “Obsolescence” was a bit more straight ahead and I was sort of feed-up with the current state of tech death at the time. We sort of rediscovered that side of the band again with this one and pushed our limits while still writing memorable songs.
-Do you think that album per album you change a little bit some elements on your music?
Absolutely. I don’t think any of our albums sound the same. There are always elements in there that make it Abysmal Dawn but it’s never a carbon copy of stuff we’ve done in the past.
-How did become the collaboration with Fredrik from Unleashed?
We did some shows in South America and just had a great time with them. I’m a big fan of his playing and just asked him. He said he’d love to do it and it was as simple as that. He ended up adding that solo you hear at the beginning as an added bonus, and just said I could keep it if I wanted to. I loved both leads he laid down and I’m honored to have him on the record.
-Also you have a bonus track with a cover on Death's "Flattening Of Emotions". How did you decide to do it?
Death is one of my favorite bands and I’ve always wanted to cover something off “Human”. I was apart of the very first Death To All tour, and to this day it was one of the coolest things I’ve ever done. James just knocked out his drum tracks relatively quick, so we had extra time in the studio. We chose to do that song and a cover of Candlemass “Bewitched”. “Flattening…” ended up on the record as a bonus track since it just seemed to fit the overall vibe and lyrical themes the best.
-How do you see the previously legendary US death metal scene nowadays?
It’s thriving. There’s still a lot of tech death but it’s cool to see raw, crusty, death metal making a come back as well. We’ve always been sort of in between. We aren’t over the top tech. We aren’t completely old-school. We have a lot more melody than most raw or tech death bands as well. We fit into that somehow.
-Do you think that the Covid-19 situation, already created a crisis in music industry and artists?
Honestly? Most likely. At lease things are going to change quite a bit. We might lose a lot of venues and promoters for this style of music. That’s going to make it difficult for bands to tour, and touring seems to be the only way bands can really earn a living these days. Stores and magazines might be forced to go away as well. But lots of people are going through tough times in other industries as well. I guess the only difference is the music industry has been hanging by a thread for a while.
-Although, are there any plans for a tour in Europe?
We were hoping to be there in December but things are up in the air now. Hopefully things will be worked out soon.
-Thank you for this interview, the last words are yours...
Thank you for having me and hope to see all the European maniacs soon! Until then, take care of yourselves and continue to support your favorite bands.
John Hartzaniotis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου