Τρίτη 2 Απριλίου 2019

Rune "Blasphemer" Eriksen (Vltimas): Δεν είμαστε σαν άλλα superbands που απλά υπάρχουν

 Στα τέλη του προηγούμενου έτους μια μπάντα δημιουργήθηκε από το πουθενά, με μέλη που εκπροσωπούν εδώ και χρόνια τον ακραίο μεταλλικό ήχο. Η ανίερη αυτή τριάδα, των Vltimas, με μπροστάρη τον πάλαι ποτέ τραγουδιστή των Morbid Angel, David Vincent, πλαισιώνεται με τον Blasphemer (Aura Noir, Earth Electric, ex-Mayhem), ως βασικό συνθέτη και κιθαρίστα και τον Flo Mounier από τους Cryptopsy στο drumkit. Με το ντεμπούτο τους, ήδη να εντυπωσιάζει, ο κιθαρίστας τους, κατά κόσμον Rune Eriksen, μίλησε στο Metal View για όλο το παρασκήνιο και τα μελλοντικά σχέδια του εν λόγω supergroup.
 Σχετική εικόνα


-Kαταρχάς, συγχαρητήρια για το άλμπουμ σου με τους Vltimas. Ποια είναι η ανταπόκριση του Τύπου και των οπαδών μέχρι στιγμής;

Ευχαριστώ πάρα πολύ! Οι πρώτες κριτικές βρίσκονται ήδη online, και τα πρώτα δείγματα είναι πολύ ενθαρρυντικά, ενώ και ο κόσμος παρατηρώ πως το παρακολουθεί και το σχολιάζει θετικά. Δέχομαι πολλά μηνύματα από fans που μου λένε πόσο τους άρεσε ο δίσκος ή τους ενθουσίασε. Για εμάς είναι σαν ένα μωρό που μόλις γεννήθηκε, και έτσι όλοι στη μπάντα είμαστε πολύ χαρούμενοι με το τελικό αποτέλεσμα που έχει ο δίσκος. Για εμάς αποτελεί πραγματική νίκη!

-Ο δίσκος έχει τον τίτλο "Something Wicked Marches In". Τον διαλέξατε επειδή ίσως προϊδεάζει τον ακροατή για το ύφος της μουσικής του;

Ναι, θα μπορούσε, γιατί ταιριάζει κιόλας. Παρόλα αυτά, και για τα τρία μέλη του συγκροτήματος είναι μια νέα δοκιμασία, μια νέα προσπάθεια και φυσικά μια νέα συνεργασία μεταξύ μας. Αποτελεί το όραμα της μπάντας για κάτι αληθινό και βαρύ που χτίζεται, και φυσικά το ίδιο ισχύει για το ομότιτλο κομμάτι που δίνει τον πρόλογο με την ατμόσφαιρα του για αυτό που θα συνεχιστεί. Οπότε σίγουρα ταίριαζε γάντι!
 Σχετική εικόνα
-Η ίδρυση της μπάντας αποτέλεσε έκπληξη για όλους μας. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία με τον Flo Mounier και τον David Vincent;

Εδώ και χρόνια είχα κρατήσει επαφή και με τους δύο. Πρώτα η φιλία μου ξεκίνησε με τον David όταν γνωριστήκαμε σε ένα φεστιβάλ στην Φρανκφούρτη όσο εγώ έπαιζα ακόμα στους Mayhem. Είχαμε αράξει και στα παρασκήνια αλλά και στο tour bus, όπου μιλούσαμε για ώρες και η καλή επικοινωνία  που υπήρξε, έδειξε πως οι δυο μας θα είχαμε καλή χημεία. Τον Flo τον γνώρισα πριν μερικά χρόνια όταν ήμουν σε ένα project και έγραφα τα κομμάτια, και ο drummer ήταν εκείνος. Συναντηθήκαμε πριν 7 χρόνια περίπου, στη Νέα Υόρκη για πρώτη φορά και η επικοινωνία που είχαμε επίσης ήταν πολύ καλή. Μπορεί το project αυτό να τελείωσε, αλλά σχεδιάζαμε για κάτι νέο με τον Flo εδώ και 3-4 χρόνια. Εκτός των Mayhem έχω συνεργαστεί με τόσα συγκροτήματα και παίζω πολλά διαφορετικά στυλ, οπότε ήθελα να επικεντρωθώ ξανά στη σύνθεση ενός extreme metal δίσκου. Με τον Flo ανταλάζαμε demos με ιδέες, και έναν μήνα πριν μπούμε για ηχογράφηση, τυχαία σκέφτηκα πόσο θα βοηθούσε η συμμετοχή του David Vincent, oπότε αμέσως του έστειλα μήνυμα αν ενδιαφέρεται. Μου απάντησε κατευθείαν το επόμενο πρωί, και μόλις τηλεφωνηθήκαμε και μιλήσαμε, είδα πόσο ενθουσιασμένος ήταν με την ιδέα και πλέον βρισκόμαστε εδώ, χαχα.

-Ήσουν από μικρός fan των Morbid Angel;

Nαι, και θυμάμαι πως όταν κυκλοφόρησε το "Altars Of Madness" ήμουν 14 χρονών, οπότε το άκουγα τόσο πορωμένα. Ήμουν πάντα φίλος της death metal σκηνής από τη Florida, καθώς πριν γίνει μαζικό το κύμα του black metal, και ασχοληθώ με αυτό, ήμουν πολύ κολλημένος με τον death ήχο. Toυς Morbid Angel τους είδα πρώτη φορά live το 1991, και θυμάμαι το πάθος του David Vincent στη σκηνή. Ξέρεις είναι τόσο cool και τόσο παράξενο ταυτόχρονα να συνεργάζεσαι με έναν από τους αγαπημένους σου μουσικούς...

-Νομίζω είναι σαν θαύμα, σαν να ζεις σε όνειρο, χαχα...

Ακριβώς, χαχα! Είναι ένας πολύ ταλαντούχος μουσικός και ένας ολοκληρωμένος καλλιτέχνης. Το ίδιο ισχύει και για τον Flo, γιατί και οι δυο τους δεν είναι κολλημένοι στα συνηθισμένα και πάντα θα έχουν κάτι να πουν. Οι Vltimas δεν είναι σαν άλλα superbands που απλά υπάρχουν, είναι εδώ γιατί όλοι μας ρίχνουμε ιδέες στο τραπέζι, έχουμε πάθος και δύναμη. Όσο ηχογραφούσαμε πάντα ασχολούμασταν για τα στοιχεία που θα βάλουμε, για τα riffs που θα χρησιμοποιηθούν, σαν μία ομάδα και φυσικά ο καθένας στο κομμάτι του είχε ελευθερία και άποψη. 

-Γενικά στη μουσική σου υπάρχουν και άλλες επιρροές;

Αποτέλεσμα εικόνας για rune eriksen  Σίγουρα, γιατί είμαι επηρεασμένος, από μικρός σε διάφορα στυλ μουσικής. Ακούω πολύ μουσική των 70s, κλασικό 80s heavy metal, εννοείται black, death και thrash και φυσικά όλα αυτά με τον τρόπο τους με έχουν βοηθήσει σαν μουσικό. Ακόμα και στον δίσκο ο ήχος μου είναι ένα κράμα πραγμάτων και όχι κάτι συγκεκριμένο.


-Προσωπικά, σε μερικά κομμάτια σας, παρατηρώ μια μίξη της μουσικής σου με τους Mayhem, και στοιχεία που θυμίζουν το "Domination" των Morbid Angel. Αυτό ήταν κάτι εσκεμμένο ή βγήκε φυσικά κατά τη συνεργασία σας;

Θα έλεγα πως βγήκε τελείως φυσικά. Δεν προβάραμε κάτι ούτως ώστε να πούμε ότι έχουμε κάποιο συγκεκριμένο στυλ, απλώς βοήθησε το γεγονός που ο καθένας έβαλε στοιχεία της ταυτότητας του. Εμπνεύστηκα για κάτι σκοτεινό και είχα κάποια απλά riffs που θύμιζαν λίγο τα πρώτα Darkthrone, ώστε να πατήσει πάνω εκεί ο David, και φυσικά πάντα έχω ένα κομμάτι επιρροών από το παρελθόν μου. Παρόλα αυτά, ο David είναι η φωνή της μουσικής μου, και είναι πολύ άγρια και έντονη με μια χαρακτηριστική χροιά. Πολλοί λένε ότι θυμίζει το "Domination", αλλά προσωπικά δε συμφωνώ. Πρώτα απ'όλα δε θυμάμαι να έχω ακούσει ποτέ όλο το άλμπουμ χαχα, οπότε εμένα προσωπικά δεν με έχει επηρεάσει. Από εκεί και πέρα έμμεσα η επιρροή μου από τους Morbid Angel μπορεί να βγαίνει και να κολλάει τέλεια με το ύφος των τυμπάνων και τα φωνητικά μας. Παρόλα αυτά, για εμένα είναι ένας μοντέρνος και σύγχρονος δίσκος, και η βάση μου είναι αυτή, η παρακαταθήκη του παρελθόντος πάντα θα υπάρχει, αλλά ποτέ δεν ξεκινάω κάτι κοιτώντας πίσω. Δε θέλουμε να κάνουμε κάποιο αφιέρωμα, αλλά να ενώσουμε τους εαυτούς μας, και ο στόχος μας είναι η καλή δυνατή μουσική. Ξέρω πως ο κόσμος θα μας συγχέει με το οτιδήποτε, και μου φαίνεται λογικό, χαχα, αλλά δεν είμαστε εδώ για το τότε.

-Πιστεύεις ότι η εποχή σου με τους Mayhem, σε βοήθησε να έχεις ένα προσωπικό κιθαριστικό ύφος στη μουσική σου;

Φυσικά, εννοείται. Όταν μπήκα στους Mayhem, ήμουν μόλις 18 χρονών, και σε μια τέτοια ηλικία είναι λογικό να απορροφάς πράγματα, είτε είναι εμπειρίες, απόψεις, μουσική κτλ. Μαθαίνοντας το κλασικό στυλ των Mayhem, και παίζοντας επί δύο χρόνια κομμάτια από το "De Mysteriis Dom Sathanas", ήταν λογικό όλα τα black metal στοιχεία μου να βασιστούν εκεί, και να ενωθούν με τα πρώτα μου ερεθίσματα. Η όλη μου συνεργασία με τους Mayhem, με έκανε να ολοκληρωθώ όχι μόνο ως μουσικός, αλλά και ως προσωπικότητα. Tα ίχνη αυτά φυσικά φάνηκαν και μετέπειτα σε ότι συνέθεσα με τη μπάντα.  Η μουσική καθρεφτίζει ποιος είσαι, και καλλιτεχνικά, και οπαδικά. Σκέψου, η πρώτη μου μεγάλη συναυλία που παρακολούθησα ήταν αυτή των Motorhead στο Όσλο, όταν ήμουν 10 χρονών, και καταλαβαίνεις ότι το hard rock και το heavy metal ήταν στο αίμα μου από πολύ μικρή ηλικία. Αυτό ήταν το μονοπάτι που σίγουρα έπρεπε να ακολουθήσω και στην πορεία!
Αποτέλεσμα εικόνας για rune eriksen vltimas
-Στα credits του δίσκου σας, δε βλέπω κάποιον μπασίστα. Ποιος ασχολήθηκε όμως με αυτό το κομμάτι;

Εγώ ήμουν αυτός που ασχολήθηκε με το μπάσο. Ο David είχε ένα ατύχημα και η κατάσταση ήταν ήδη λίγο χαοτική, οπότε δε χάσαμε χρόνο, και επειδή περνούσα αρκετές ώρες στο studio, έπαιξα εγώ. Μου ήταν άλλωστε αρκετά εύκολο καθώς παίζοντας τα riffs στην κιθάρα, μετά έβαζα από πάνω τις μπασογραμμές, και ήξερα ακριβώς τα σημεία. Για μένα δεν ήταν και καθόλου ασυνήθιστο, αφού και στους Mayhem πάλι εγώ ασχολούμουν με αυτό. Το μπάσο του "A Grand Declaration Of War", του "Chimaira' και του 90% από το "Ordo Ad Chao" είναι παιγμένο από εμένα.  

-Είναι δύσκολη η επικοινωνία τριών ανθρώπων που χωρίζονται σε Πορτογαλία, ΗΠΑ και Καναδά;

Αρκετά, αν και περισσότερο θα το χαρακτήριζα ως πρόκληση. Ζούμε πολύ μακριά ο ένας από τον άλλον, και σκέψου ότι το "καταφύγιο" μας και το μέρος που προβάρουμε είναι στο Τέξας. Αυτό σημαίνει πως εγώ και ο Flo πρέπει να ταξιδεύουμε μέχρι εκεί και αυτό είναι κάτι πολύ χρονοβόρο και κοστίζει αρκετά χρήματα. Εγώ κάνω 24 ώρες περίπου μέχρι να φτάσω. Παρόλα αυτά, χωρίς τους τρεις μας η μπάντα δεν υπάρχει, και ξέρουμε πως θα περάσουμε καλά και θα ασχοληθούμε με τη μουσική μας, που είναι ότι πιο πολύτιμο για εμάς. Στην Ευρώπη, έχουμε τη βάση μας στην Ολλανδία, όπου εκεί βρισκόμαστε για ζέσταμα πριν κάποια περιοδεία. Αυτό που κάνουμε φαίνεται σαν στοίχημα και το ίδιο ισχύει και για όσους δουλεύουν μαζί μας και ζουν σε χώρες της Ευρώπης. Αν τα δεις με μια άλλη ματιά είναι ένα ευχάριστο, ενδιαφέρον ταξίδι, χαχα!

Σχετική εικόνα
-Μέχρι στιγμής, βλέπω πως θα συμμετάσχετε το καλοκαίρι σε αρκετά φεστιβάλ. Θα ακολουθήσει αργότερα και κάποιο tour;

Ναι. Είμαστε ήδη σε επικοινωνία με την εταιρία που μας έχει αναλάβει, και σήμερα επικυρώθηκαν οι πρώτες πληροφορίες για ένα μεγάλο Ευρωπαϊκό tour που θα κάνουμε. Θα ξεκινήσει μέσα στον Ιανουάριο του 2020, και θα διαρκέσει περίπου τρεις εβδομάδες, για 21-22 συναυλίες. Θα συμπεριλαμβάνονται πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, αλλά δυστυχώς όχι η Ελλάδα. Για όσες χώρες δεν είναι σε αυτή την περιοδεία σκοπεύουμε να κάνουμε κάποια shows, που ελπίζουμε να πραγματοποιηθούν το αργότερο μέχρι την άλλη χρονιά.

-Υπάρχουν σχέδια για κάτι νέο με τους Aura Noir και τους Earth Electric;

Με τους Aura Noir έχουμε χαλαρώσει λίγο, καθώς όλοι μας έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε. Εγώ έχω ρίξει το περισσότερο βάρος μου στους Vltimas, με όλες τις εμφανίσιες μας το καλοκαίρι, καθώς και τις πρόβες που θα κάνουμε για δύο εβδομάδες μέσα στον Ιούνιο, καθώς επίσης, όπως ρώτησες και με τους Earth Electric ήδη έχουμε τελειώσει τη σύνθεση των κομματιών και θα μπούμε στο studio για τον δεύτερο δίσκο μας τον Αύγουστο. Οι Aura Noir όπως σου είπα πάνε σιγά σιγά, μιας και εκτός από εμένα ο Aggressor έχει δύο ακόμα μπάντες να ασχοληθεί βγάζοντας δίσκο και ο Apollyon ο οποίος, μιας και έγινε πατέρας, θα απουσιάζει για κάποιο διάστημα γι όσα shows έχουμε, αλλά παραμένει ακόμα μέλος, και ίσως το επόμενο άλμπουμ να κυκλοφορήσει στα τέλη της επόμενης χρονιάς.
Αποτέλεσμα εικόνας για vltimas band
- Ποια είναι τα αγαπημένα σου αλμπουμ από τους Morbid Angel, τους Cryptopsy και την περίοδο σου στους Mayhem;

 Αν και δεν πολυακούω Cryptopsy...αυτό μην το πεις στον Flo...χαχα, πλάκα κάνω, προτιμώ τους δίσκους που είχαν πρώτα με τον πολύ τρελό, άγριο και ωμό τους στυλ, από τους Morbid Angel θα πω το "Altars Of Madness', που με έβαλε στον ήχο της μπάντας, και από την περίοδο μου στους Mayhem, αν και μου αρέσουν πολύ το "Chimaira" και το "Ordo Ad Chao", θα προτιμήσω το "A Grand Declaration Of War", του οποίου μου άρεσε πολύ και η remastered εκδοχή του. Αυτό το άλμπουμ έχει ένα δύσκολο και ιδιαίτερο χαρακτήρα, και δείχνει κάτι έξω από το κουτί. Έχω τρομερές αναμνήσεις και από τις περιοδείες που κάναμε για αυτό το άλμπουμ, και θυμάμαι ακόμα πόσο ωραία είχαμε περάσει στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη που είδα την τρέλα του ελληνικού κοινού. Απ'ότι ξέρω είχε πολύ πέραση στη χώρα σας αυτό το άλμπουμ και το λατρεύω μιας και βγάζει μια μοναδική αγριάδα, μέσα από κάτι αρκετά γυαλισμένο.

-Ευχαριστώ Rune για αυτή τη συνέντευξη, ο επίλογος είναι δικός σου...

Ευχαριστώ και εγώ για τη συνέντευξη και τη στήριξη. Τα χαιρετίσματα μου στους Έλληνες οπαδούς, ελπίζω να τους αρέσει η νέα μας δουλειά και να την υποστηρίξουν, και ελπίζω να επισκεφθώ τη χώρα σας με τους Vltimas, αφού όσες φορές την έχω επισκεφθεί έχω περάσει θαυμάσια.

Γιάννης Χαρτζανιώτης






Δεν υπάρχουν σχόλια: