Σάββατο 20 Μαΐου 2023

Drott στο Μetal View: Το "Troll" είναι ένας ευρύς ορισμός στον πολιτισμό και τη μυθολογία μας.

Μέσα στα σκοτάδια, την πάχνη και το κρύο, κρύβονται πολλά μυστικά του παρελθόντος. Οι Drott από το φημισμένο Μπέργκεν, μας κάνουν ένα οδοιπορικό στην κουλτούρα και το φολκλόρ της Νορβηγίας μέσα από τη μαυρισμένη αλλά και δαιδαλώδη μουσική τους καθώς και μέσα από την επιρροή των σπουδαίων Enslaved και Ulver. Αυτή η αναζήτηση είχε ως αποτέλεσμα να κυκλοφορήσει φέτος το δεύτερό τους άλμπουμ, "Troll" και η μπάντα δίνει μερικές εξηγήσεις στο Metal View για όσα υπάρχουν από πίσω.

-Καταρχάς, βλέπω ότι κυκλοφορείτε πολύ συχνά άλμπουμ, αλλά πάντα αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους. Έχετε συγκεκριμένο πλάνο για κάθε δίσκο που κυκλοφορείτε;

Ένα από τα πράγματα που συζητήσαμε όταν ξεκινήσαμε τους DROTT, ήταν ότι θέλαμε κάθε άλμπουμ να είναι διαφορετικό από το προηγούμενο. Η ιδέα ήταν ότι ποτέ δεν ήξερες τι να περιμένεις από ένα νέο άλμπουμ των DROTT. Η μουσική και τα τραγούδια στο Troll είναι αρκετά διαφορετικά από το Orcus. Ειδικά οι δομές του τραγουδιού. Το concept φαινόταν σαν μια φυσική συνέχεια από το τελευταίο άλμπουμ, καθώς και οι δύο έχουν ένα μυθολογικό σκηνικό.

-Πιστεύω ότι αυτός ο δίσκος είναι ο πιο σκοτεινός σου μέχρι τώρα, τι σας ενέπνευσε ή σας επηρέασε στο βάθος;

Το τραγούδι «Troldhaug», που είναι το πρώτο κομμάτι του νέου άλμπουμ, ήταν ένα από τα πρώτα τραγούδια που γράψαμε. Μιλήσαμε για τη δημιουργία ενός EP με τίτλο “Troldhaug”, αλλά καθώς ξεκινήσαμε να γράφουμε είχαμε πολλές ιδέες και εξελίχθηκε σε ένα πλήρες άλμπουμ. Αποφασίσαμε ότι το Troll ήταν μια καλύτερη λέξη για το concept. Στη Νορβηγία μεγαλώσαμε με όλες τις ιστορίες και τα παραμύθια των Τρολ που περιγράφονται ως μεγάλα, τρομακτικά τέρατα. Η προέλευση της λέξης «Troll» συζητείται, αλλά πιθανότατα έχει διαφορετική σημασία από τη διαβόητη εκδοχή του σκανδιναβικού τρολ. Μπορεί να προέρχεται από το «å trylle», να τρολάρει ή να κάνει μαγικά. Μπορεί επίσης να προέρχεται από το "trell" που σημαίνει σκλάβος. Οι έννοιες είναι πολλές στη Σκανδιναβική ετυμολογία με πολλαπλά νοήματα.

-Επίσης τόσο οι κιθάρες όσο και τα στοιχεία του τσέλο δημιουργούν μια πιο μελαγχολική ατμόσφαιρα. Ήταν ο κύριος στόχος σας;

Ένα μεγάλο μέρος του ήχου των Drott είναι η ισορροπία ανάμεσα στις κιθάρες και το τσέλο. Είναι πάντα το κύριο μέρος της γραφής και οι ρυθμίσεις για να εξισορροπηθεί αυτό στην τελειότητα. Παίζουμε πολύ με διαφορετικά εφέ για να εξερευνήσουμε τις δυνατότητες των οργάνων και συχνά το αποτέλεσμα μοιάζει περισσότερο με συνθεσάιζερ στο παρασκήνιο παρά με κιθάρα ή τσέλο. Επειδή πρόκειται για ένα πολύ πιο σκοτεινό άλμπουμ, αισθανθήκαμε επίσης την ανάγκη για μεγαλύτερα και πιο μελωδικά περάσματα καθώς και ντουέτα μεταξύ κιθάρας και τσέλο.

-Κάτι που επίσης με ιντριγκάρει, είναι το γεγονός ότι όλα τα τραγούδια είναι στα νορβηγικά, αντί για τις προηγούμενες δουλειές σας. Γιατί συνέβη αυτό;

Δεδομένου ότι η ιδέα βασίζεται στο Troll, ήταν φυσικό να γράψουμε αμιγώς στα νορβηγικά αυτή τη φορά.

-Είναι η πρώτη φορά που οι Drott χρησιμοποιούν φωνητικά μέρη στη μουσική τους. Πώς πήρατε αυτή την απόφαση; Μπορούμε να περιμένουμε ένα άλμπουμ γεμάτο φωνητικά στο μέλλον;

Συνέβη κατά τύχη αλήθεια. Θέλαμε την παρουσία μιας ανθρώπινης φωνής στο εναρκτήριο κομμάτι που να ξυπνάει ο ήχος του «Troll». Πιστεύαμε ότι ο Gaahl θα ήταν η τέλεια επιλογή για το Troll μας. Αφού ηχογράφησε τη φωνή στο Trolldhaug, του παίξαμε μερικά από τα άλλα κομμάτια και έκανε και μερικά φωνητικά σε αυτά. Μαζί του στο στούντιο είχε και την καλή του φίλη Lindy Fay, οπότε έκανε και εκείνη μερικά φωνητικά. Δεν σχεδιάσαμε τα πράγματα πολύ, αλλά περάσαμε λίγες μέρες στο στούντιο παίζοντας με τα τραγούδια και οι Lindy Fay και Gaahl κατέληξαν να κάνουν φωνητικά σε πολλά από αυτά. Μετά από αυτό ήταν φυσικό να προσθέσω ακόμα περισσότερα φωνητικά στο άλμπουμ. Δεν ξέρουμε ακόμα τι θα κάνουμε στο επόμενο άλμπουμ, αλλά φυσικά η προσθήκη φωνητικών σας δίνει ένα άλλο στοιχείο και πολλές νέες δυνατότητες, ώστε να μη ξέρεις ποτέ τι θα γίνει. Μπορεί να είναι ένα full on φωνητικά άλμπουμ. Ο χρόνος θα δείξει.

- Οι καλεσμένοι σας τραγουδιστές είναι οι Gaahl, Lindy Fay Hella και Herbrand Larsen, τρεις γνωστοί καλλιτέχνες στο folk και extreme metal ήχο. Τι σας έκανε να επιλέξετε αυτούς τους ανθρώπους;

Όπως αναφέραμε, είχαμε σκεφτεί μόνο τον Gaahl στην αρχή και μετά ήρθε ξαφνικά η Lindy Fay. Είναι καλοί φίλοι μας και έχουν και οι δύο μοναδική καλλιτεχνική υπογραφή και ήχο. Ο Herbrand Larsen έχει ανακατέψει όλη τη μουσική μας μέχρι στιγμής και είναι το τέταρτο μέλος μας. Κατά τη μίξη του άλμπουμ είχε μια ιδέα για ένα αρμονικό φωνητικό στο τραγούδι «Nattas Blot». Είναι πιο λεπτό, αλλά λειτούργησε υπέροχα και έδωσε σε αυτό το μέρος περισσότερη ενέργεια, οπότε το κρατήσαμε. Για άλλη μια φορά δεν το σχεδιάσαμε, απλώς συνέβη. Είναι επίσης καλός τραγουδιστής, οπότε ποιος ξέρει αν μπορεί να συνεισφέρει περισσότερα στο μέλλον..

- Το άλμπουμ σας, εκτός από το progressive και το πειραματικό στοιχείο, έχει μερικές black metal και ambient των 90s. Υπάρχουν μέρος των επιρροών σας;

Όχι πραγματικά. Βρίσκουμε περισσότερη έμπνευση στην κλασική μουσική για το ambient υλικό από ό,τι στο black metal της δεκαετίας του '90. Νομίζω ότι κάθε μουσικός διαμορφώνεται λίγο από ό,τι κάνεις και παίζεις, οπότε επειδή ορισμένα μέλη του Drott έχουν παίξει πολύ πιο extreme metal, θα πίστευα ότι υπάρχουν στοιχεία στα πιο σκοτεινά μέρη των τραγουδιών, αλλά όχι σκόπιμα.

-Μπάντες από το background σας όπως οι Enslaved και οι Ulver, σε έκαναν να επηρεάσεις ή να σε εμπνεύσουν για να κάνεις κάτι διαφορετικό αλλά με παρόμοια βάση;

Τόσο οι Ulver όσο και οι Enslaved έχουν δημιουργήσει τον δικό τους ήχο και στυλ και πάντα προσπαθούσαν να εξελίσσονται και να βρίσκουν νέους τρόπους έκφρασης σε κάθε άλμπουμ. Αυτή η ιδέα είναι σίγουρα κάτι που έχει εμπνεύσει τους Drott ως συγκρότημα. Εκτός από αυτό, δεν θέλαμε να ακούγεται ή να παίζουμε την ίδια μουσική με κανένα από αυτά τα συγκροτήματα, καθώς αυτό δεν θα είχε νόημα και μάλλον δεν ήταν καλό. Η κύρια έμπνευση για τους Drott ήταν να κάνουμε κάτι διαφορετικό και να δημιουργήσουμε τον δικό μας ήχο και στυλ. Δεν είχαμε ιδέα για το τι θέλαμε να κάνουμε, οπότε ξεκινήσαμε να παίζουμε μαζί και ηχογραφήσαμε τις πρόβες. Κατέληξε με πολλά μεγάλα jam sessions και όταν το ακούμε πίσω, υπήρχαν πολλές καλές ιδέες που κατέληξαν ως βάση για μεγάλο μέρος του πρώιμου υλικού μας και ακόμη και μερικά από τα τραγούδια στο Troll βασίζονται σε αυτά τα πρώτα jam sessions.

-Πώς επιλέξατε τον τίτλο Troll για αυτό το άλμπουμ; Θέλατε να κάνετε μια αναφορά στη μυθολογία σας;

Το Troll είναι ένας ευρύς ορισμός στον πολιτισμό και τη μυθολογία μας.

-Όλα τα μέλη του Drott είναι από το Μπέργκεν. Πώς μπορείτε να δείτε τη metal σκηνή της περιοχής σας από τότε έως τώρα;

Βασικά κανένας από εμάς δεν είναι από το Μπέργκεν, αλλά ζούμε εδώ. Η μουσική σκηνή στο Μπέργκεν ήταν πάντα υπέροχη. Όλα τα είδη είναι αποδεκτά και νομίζω ότι είναι πολύ εμπνευσμένο να υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά είδη μουσικής και συγκροτήματα εδώ, παρόλο που το Μπέργκεν δεν είναι μια πολύ μεγάλη πόλη. Η πόλη ήταν πάντα γνωστή για τα σπουδαία metal συγκροτήματα και το θρυλικό Grieghallen Studio όπου ηχογραφήθηκαν πολλά από τα παλιά κλασικά black metal άλμπουμ. Αυτές τις μέρες η πόλη είναι ίσως περισσότερο γνωστή για τους καλλιτέχνες της ποπ και της electronica που προέρχονται από εδώ. Η metal σκηνή ήταν πάντα μεγάλη και σημαντική εδώ. Δεν νομίζω ότι έχουν αλλάξει πολλά. Ο κόσμος και οι μπάντες που υπάρχουν εδώ και 30 χρόνια γερνούν πολύ. Δεν κάνουμε πια τόσο πολύ παρέα στα μπαρ. Υπάρχουν μερικές νεότερες μπάντες που έρχονται και προέρχονται επίσης από διαφορετικά είδη μέσα στο metal, οπότε ελπίζουμε ότι θα έχουμε μερικές νέες metal μπάντες από το Μπέργκεν που θα τα πάνε καλά επίσης.

-Πώς μπορείτε να δείτε το επόμενο βήμα του Drott;

Πρώτα από όλα θα αρχίσουμε να παίζουμε σε συναυλίες τώρα μετά την κυκλοφορία αυτού του άλμπουμ. Θέλαμε να το κάνουμε νωρίτερα, αλλά λόγω του Covid και όλων όσων δεν μπορούσαμε να το κάνουμε πριν. Ανυπομονούμε για αυτό και τότε μάλλον θα αρχίσουμε να γράφουμε το επόμενο άλμπουμ.

Γιάννης Χαρτζανιώτης

ENGLISH VERSION

-First of all, I see that you release albums very often, but always pretty different from each other. Do you have a specific plan for every record you release?

One of the things we talked about when we started DROTT, was that we wanted every album to be different from the previous. The idea was that you never knew what to expect from a new DROTT album. The music and the songs on Troll are pretty different from Orcus. Especially the song structures. The concept felt like a natural continuation from the last album as they both have a mythological backdrop to them. 

-I think that this album is your darkest so far, what did you make inspired in the background?

The song “Troldhaug”, which is the first track on the new album, was one of the first songs we wrote. We talked about making an EP called “Troldhaug”, but as we started writing we had many ideas and it evolved into a full album. We decided that Troll was a better word for the concept. In Norway we grew up with all the stories and fairy tales of the Trolls described as big, scary monsters. The origin of the word “Troll” is debated but most probably has a different meaning than the infamous version of the Scandinavian troll. It can derive from “å trylle”, to troll or to perform magic. It can also come from “trell” which means slave. The meanings are many in Scandinavian etymology. 

-Also both the guitars and the cello elements make a more melancholic atmosphere. Was it your main goal?

A big part of the Drott´s sound is the balance between the guitars and the cello. It´s always the main part of the writing and the arrangements to balance this to perfection. We play around a lot with different effects to explore the possibilities of the instruments and often the result sounds more like a synthesizer in the background than a guitar or a cello. Since this is a much darker album we also felt the need for longer and more melodic passages as well as duets between the guitar and the cello. 

-Something that also intrigued me, is the point that all the songs are in Norwegian, instead of your previous works. Why did that happen?

Since the concept is based on Troll it felt natural to write in Norwegian this time.

-It's the first time that Drott use vocal parts on their music. How did you make this decision? Can we expect an album full on vocals in the future?

It kind of happened by incident. We wanted the presence of a human voice on the opening track that, the sound of the “Troll” waking up. We thought Gaahl would be the perfect choice for our Troll. After he recorded the voice on Troldhaug we played him a few of the other tracks and he also did some vocals on them. He also had his good friend Lindy Fay with him in the studio so she also did some vocals. We didn´t plan things too much but just had a few days in the studio playing around with the songs and Lindy Fay and Gaahl ended up doing vocals on many of them. After that it felt natural to add even more vocals on the album.  We don´t know what we´ll do on the next album yet, but of course bringing in vocals gives you another element and a lot of new possibilities so you´ll never know. Might be a full on vocals album. Time will tell. 

-Your guest singers are Gaahl, Lindy Fay Hella and Herbrand Larsen, three well known artists in folk and extreme metal sound. What made you to choose these people?

Like we mentioned we had only thought of Gaahl in the beginning and then suddenly Lindy Fay came along. They´re good friends of us and they both have a unique artistic signature and sound.  Herbrand Larsen have mixed all our music so far and is kind of our fourth member. While mixing the album he had an idea of a harmony vocal on the song “Nattas Blot”. It´s more of a subtle one but it worked out great and gave that part more energy, so we kept it. Once again we didn´t plan it, it just happened. He is also a good singer so who knows if he might contribute more in the future.

- Your album, except the progressive and experimental element, has some black metal and 90s ambient touches. Are there part of your influences?

Not really. We find more inspiration in classical music for the ambient stuff than in the 90´s black metal. I think every musician is formed a little by everything you do and play so since some members of Drott have played a lot of more extreme metal I would think there are elements on the darker parts of the songs but not intentionally. 

-Bands from your background like Enslaved and Ulver made you influenced or inspired for making something different but with a similar basis?

Both Ulver and Enslaved have created their own sound and style and always tried to evolve and find new ways to express themselves on every album. This idea is definitely something that have inspired Drott as a band. Other than that we didn´t wanted to sound or play the same music as neither of those bands since that wouldn´t make sense and probably not been good. The main inspiration for Drott was to do something different and create our own sound and style. We had no idea of what we wanted to do so we just started playing together and recorded the rehearsals. It ended up with a lot of long jam sessions and when we listen back to it there were a lot of good ideas that ended up as the basis for a lot of our early material and even some of the songs on Troll is based on those early jam sessions. 

-How did you choose the title Troll for this album? Did you want to make a reference to your mythology?

Troll is wide definition in our culture and mythology.

-All the members of Drott are from Bergen. How can you see the metal scene of your region between then and now?

Actually none of us are from Bergen but we live here. The music scene in Bergen has always been great. All genres are accepted and I think it´s very inspiring to have so many different kinds of music and bands here despite Bergen is not a very big city. The town has always been known for the great metal bands and the legendary Grieghallen Studio where a lot of the old classic black metal albums were recorded. These days the town is perhaps more known for the pop and electronica artists deriving from here. The metal scene has always been big and important here. I don´t think much have changed. The people and bands that has been going on for like 30 years are getting a lot older. We´re not hanging out at bars as much anymore. There are some younger bands that are up and coming too in different genres within metal so hopefully we´ll have some new metal bands from Bergen that are doing good too.

-How can you see the next step of Drott?

First of all we´ll start playing shows now after the release of this album. We wanted to do it earlier but because of Covid and all we couldn´t do it before now. We look forward to that and then we will probably start to write the next album. 

John Hartzaniotis

Δεν υπάρχουν σχόλια: