Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

Συνέντευξη της Heike Langhans (Draconian, :LOR3L3I:) στο Metal View

Η Heike Langhans, νυν τραγουδίστρια των Draconian και παραγωγός της προσωπικής της μουσικής εργασίας :LOR3L3I:, μιλάει στην Χριστίνα Τσακίρη και το Metal View για την πορεία της και τα σχέδιά της στη μέχρι τώρα μουσική της καριέρα, αλλά και για χόμπυ και γενικότερες απόψεις της, οι οποίες την κάνουν ένα πραγματικά ενδιαφέρον άτομο.

Πώς ανακάλυψες ότι η φωνή σου ακούγεται τόσο ωραία;
 

Ποτέ μου δεν σκέφτηκα ότι η φωνή μου ήταν καλή μέχρι που πήρα το θάρρος να τραγουδήσω στην οικογένεια και τους φίλους μου. Το τρομοκρατημένο βλέμμα στα πρόσωπά τους με τρόμαξε, αλλά τελικά ήταν το γεγονός ότι ήταν καταπληκτική και δεν ήξεραν ότι μπορώ να τραγουδήσω. Ακόμα δεν πιστεύω ότι είμαι μια καλή τραγουδίστρια αλλά πιστεύω ότι έχω ιδιαίτερη φωνή.





Έχω παρατηρήσει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το διάστημα. Από πού προήλθε και τι σε εντυπωσιάζει περισσότερο;

Όταν ήμουν μικρή πήγαμε μία εκδρομή με το σχολείο στο πλανητάριο και ήμουν κάτι παραπάνω από ενθουσιασμένη. Άλλαξε τη ζωή μου. Από τότε στράφηκα στο σύμπαν για να πάρω απαντήσεις περί της ύπαρξής μας και δεν ξανακοίταξα πίσω. Ήταν σαν οι άνθρωποι γύρω μου να μην νοιάζονται τι υπάρχει εκεί έξω και πού ταιριάζουμε, οπότε το κράτησα για τον εαυτό μου και "φυτούκλιασα" με όσα περισσότερα βιβλία μπορούσα να βρω. Τα επόμενα χρόνια σκεφτόμουν να σπουδάσω αστροφυσική, αλλά αντιπαθούσα τη δασκάλα των μαθηματικών μου και τα παράτησα. Η τέχνη ήταν κάτι στο οποίο θα ήμουν καλύτερη. ΑΚΟΜΑ θέλω να γίνω αστροφυσικός, αλλά φοβάμαι πως έχει περάσει ο καιρός. Τίποτα δεν με εκπλήσσει περισσότερο από το θαυμάσιο διάστημα. Έχουμε να μάθουμε τα πάντα από τη μελέτη του. Μπορεί στην επόμενη ζωή μου να έχω μεγαλύτερη υπομονή με την μαθηματικό μου.


Πώς προέκυψε η ιδέα να γίνεις η νέα τραγουδίστρια των Draconian;

Η ιδέα ήρθε αρχικά όταν με κάλεσαν για οντισιόν για τη θέση της Lisa. Μέχρι τότε ήμουν απλά μία φαν που τύχαινε να ξέρει όλα τα τραγούδια. Αυτό ήταν υπέροχο. Πάντα ήθελα να τραγουδήσω σε ένα συγκρότημα σαν τους Draconian, αλλά ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα τραγουδούσα ΣΤΟΥΣ Draconian. Παράξενος κόσμος.


 Σχεδιάζεις ένα καινούργιο άλμπουμ σαν :LOR3L3I: ή Draconian;

Και με τα δύο. Πρώτα με τους Draconian. Σαν :LOR3L3I: δεν ξέρω ακόμα αν θα κάνω ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ ή αν θα βγάζω απλά τραγούδια κάπου κάπου. Φοβάμαι πως με όλη την περιοδεία δεν θα έχω χρόνο να ολοκληρώσω ένα άλμπουμ. Υπάρχουν τραγούδια για δύο άλμπουμ, αλλά ο χρόνος και το χρήμα είναι μπάσταρδα.


Πώς προήλθε το όνομα :LOR3L3I: με αυτήν την παράξενη γραφή;

Κατά πρώτον, υπήρχε ένα συγκρότημα με το ίδιο όνομα. Κατά δεύτερον, υπάρχουν πολλά κρυμμένα νοήματα στον τρόπο με τον οποίο κάνω κάποια πράγματα. Θα προτιμούσα να το κρατήσω σαν μυστήριο. Μερικές φορές κάποιοι με ρωτάνε αν η ερμηνεία τους για αυτό είναι σωστή και αποτελεί έναν τρόπο έλξης για τους καλαίσθητους. Το μυστήριο είναι μία πολύ μεγάλη ενότητα στη ζωή μου και στη μουσική και έτσι θα παραμείνει. Το καλύτερο που μπορώ να πω είναι ότι όλα έχουν νόημα.



Είχες πει στο παρελθόν ότι "στέκεσαι" μακριά από την τηλεόραση,όπως επίσης και και από το internet και τις εφημερίδες. Πόσο δύσκολο ήταν στην αρχή να απομακρυνθείς από αυτά;

Αντιπαθώ την τηλεόραση,οπότε όχι,δεν ήταν τελείως δύσκολο.Η τηλεόραση σου σβήνει την αναλυτική σου σκέψη και ο εγκέφαλος σου γίνεται σαν χυλός απορροφώντας διαφημίσεις και ότι άλλο σου δείχνει σαν να μην έχεις τίποτα άλλο να κάνεις.Εγώ πάντα έχω να κάνω κάτι καλύτερο. Οι εφημερίδες και γενικότερα τα ΜΜΕ είναι με άλλα λόγια προπαγάνδα. Ποτέ δεν ξέρεις τι πραγματικά γίνεται στον κόσμο αν διαβάζεις εφημερίδα. Με το internet δεν έχω πρόβλημα, θα μπορούσα κυριολεκτικά να περάσω όλη μου την ημέρα διαβάζοντας παράξενες ειδήσεις στο internet ή βλέποντας ντοκιμαντέρ,σειρές και ταινίες. Έχω επιλογή στο τι θέλω να δω, σε αντίθεση με την τηλεόραση και τις εφημερίδες.


 Ήταν εύκολο να ενταχθείς στην gothic σκηνή σαν η νέα τραγουδίστρια των Draconian, τι δυσκολίες υπήρχαν;

Οι μόνες δυσκολίες που υπήρχαν ήταν ότι είχε σχέση με την γραφειοκρατία και τις διαδικασίες της, ξοδεύοντας μάλιστα πολύ χρόνο και χρήμα. Ο κόσμος είναι ένα γεγονός που πολλές φορές δυσκολεύει να προχωρήσουμε, πόσο μάλλον αν είμαστε επαγγελματίες όπως εγώ.  Σκεφτόμουν ότι μια τέτοια αντικατάσταση θα είχε δύσκολη αντιμετώπιση από τους οπαδούς αλλά τελικά οι fans των Draconian ειλικρινά είναι το πιο προσφιλές κοινό στον κόσμο. Περίμενα  να αντιμετωπιστώ με τρόπο παρόμοιο άλλων αντικαταστάσεων αλλά τελικά έχω πάρει μεγάλη αγάπη και υποστήριξη.
Είμαι πραγματικά ευγνώμων για αυτό.
 

Πως θα χαρακτήριζες το νέο album των Draconian, μπορείς να μας δώσεις μια ιδέα για το τι περιέχει;
Θα έλεγα πως ο ήχος του νέου album φέρνει περισσότερα στο παλιότερο ύφος των Draconian αλλά με μια πιο ατμοσφαιρική χροιά σε μερικά σημεία. Εκτός αυτού μπορώ να πω πως μερικά από τα τραγούδια τα έχω βάλει πραγματικά μέσα στην καρδιά μου . Να πω την αλήθεια προτιμώ αυτό το album από το προηγούμενο, αλλά αυτό είναι απλά η άποψη μου. Γενικά προτιμώ τα πράγματα να είναι πιο μελαγχολικά και σκοτεινά.
 

 Πώς επέλεξες αυτό το είδος μουσικής, ποια ήταν τα είδωλα σου όταν ξεκίνησες να τραγουδάς;

H αγάπη μου για το συναίσθημα, το βάθος, την μελαγχολία και την αμφισβήτηση της ζωής ήταν αυτά που με τράβηξαν κυρίως, στο doom metal ειδικότερα.
Όσον αφορά τραγουδιστές που έχω για είδωλα άτομα με ατελείς (σε θέμα εκπαίδευσης) φωνές ή μοναδικές πραγματικά φωνές.Αυτό που θα πω ίσως αποτελέσει έκπληξη αλλά οι περισσότεροι από τους τραγουδιστές που με εμπνέουν είναι άντρες όπως ο Dax Riggs και ο David Eugene Edwards.
Γυναίκες θα διάλεγα την Tori Amos, Chelsea Wolf και την Sarah MacLahlan.
Δεν έχω σαν είδωλα τραγουδίστριες metal γιατί ακούγονται σαν ειδικά εκπαιδευμένες και τελειοποιημένες φωνές που μπορούμε να δούμε πέρα από το metal. Αυτές οι φωνές δεν αγγίζουν την καρδιά μου και προτιμώ γενικότερα πιο συναισθηματικές και σκοτεινές φωνές.
 

Πιστεύεις ότι το metal έχει αλλάξει μέσα στα χρόνια; Θεωρείς πως έχει μερίδιο ευθύνης και η βιομηχανία της μουσικής;

Το metal σίγουρα έχει αλλάξει μιας και έχουν δημιουργηθεί τόσες υποκατηγορίες προσπαθώντας να ενσαρκώσουμε μια πρόωρη metal μπάντα. Δε θέωρω πως αυτό είναι πρόβλημα αλλά μπορεί να προκαλέσει σύγχυση με τον καιρό αν και δε πιστεύω πως αυτό το είδος έχει όρια αλλά πιιστεύω πως πρέπει αν γίνονται σεβαστά τα old school συγκροτήματα. Βέβαια όμως,όποιος αρχίζει να φτιάχνει metalcore συγκροτήματα μπορεί να πηδήξει σε μια λίμνη της φωτιάς παρακαλώ. Νομίζω πως το ίδιο το σύστημα φταίει για όλα αυτα, παρά η βιομηχανία, η βιομηχανία απλά θέλει να βγάλει τα λεφτά της με αυτό που της ζητούν οι πελάτες. Προσωπικά δεν είμαι φίλος κανενός τύπου βιομηχανίας, θα προτιμούσα να κάνουμε μουσική δωρεάν, να περιοδεύουμε δωρεάν και να ζούμε δωρεάν, αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι η πραγματικότητα.

Συνέντευξη:Χριστίνα Τσακίρη

Μετάφραση:Χριστίνα Τσακίρη, Γιάννης Χ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: