Τετάρτη 28 Ιουνίου 2023

Richie Faulkner στο Metal View: Θα ήθελα ένα κομμάτι της κληρονομιάς των Judas Priest να το συνεχίσω με τους Elegant Weapons

Ο Richie Faulkner μόνο τυχαίος δε θα μπορούσε να θεωρηθεί στο metal στερέωμα, αφού η επιρροή, κι όχι απλά η συμμετοχή στη σύγχρονη εποχή των Judas Priest τον καθιέρωσε μαζί με άλλους στο πάνθεον του σκληρού ήχου. Ο Βρετανός κιθαρίστας όμως δεν επαναπαύεται σε αυτό, και φέτος με το νέο του σχήμα, Elegant Weapons, αφήνει λίγο τις υποχρεώσεις των Metal Gods και κυκλοφορεί το ντεμπούτο "Horns For A Halo".Παρέα με άλλα εκλεκτά μέλη του σκληρού ήχου, ψάχνει νέους ήχους και δημιουργεί πολλές εκπλήξεις. Πιο δυνατός μετά το πρόβλημα υγείας του, μιλάει στο Metal View για αυτό το ιδιαίτερο εγχείρημα, και για τα πλάνα που υπάρχουν με τους rockstars φίλους του στη συνέχεια του "Firepower".

 -Αρχικά, πώς προέκυψε η ιδέα για τους Elegant Weapons;

Η ιδέα για τους Elegant Weapons συγκεκριμένα ήρθε περισσότερο μέσα από τζαμαρίσματα και σκέψεις που είχα για τραγούδια μέσα στην περίοδο της καραντίνας, βέβαια η ιδέα για μια δική μου μπάντα υπάρχει από πολύ νωρίτερα. Ξέρεις, πριν μπω στους Judas Priest ήμουν σε διάφορες μπάντες, αλλά μετά την είσοδο μου για το Epitaph Tour έδωσα όλη μου την προσοχή εκεί. Τότε βέβαια ξέραμε πως μετά από εκείνη την περιοδεία οι Judas Priest θα διαλυθούν, κι έτσι σκεφτόμουν από τότε την ιδέα και την υπόσταση ενός νέου συγκροτήματος. Εν τέλει είπαμε πως θα συνεχίσουμε, τα παιδιά ήθελαν εμένα στην κιθάρα αφού κι ο KK Downing δε θα ακολουθούσε, και τα υπόλοιπα απλά πήραν τη σειρά τους. Τώρα θεώρησα πως ήταν ένα καλό timing να δώσω και κάτι άλλο προς τα έξω, ειδικά μετά την επέμβαση στην καρδιά που έμοιασε σαν μια δεύτερη ευκαιρία.

-Τα κομμάτια που είχες στο μυαλό σου ήταν εξ αρχής σαν αυτά που μπήκαν στο άλμπουμ ή προηγήθηκαν αλλαγές;

Μπα, όχι. Σίγουρα με τον καιρό ωρίμασαν κάποιες ιδέες αλλά τίποτα δεν άλλαξε ουσιαστικά. Έχω συγκεκριμένο σκεπτικό στο παίξιμο και τις ιδέες μου, οπότε όλα έγιναν όπως έπρεπε. Επίσης δεν είναι και ιδιαίτερα παλιά τα τραγούδια οπότε δεν άλλαξε και ιδιαίτερα το μυαλό μου από τότε. Σίγουρα όμως αποτελεί μια συλλογή από τα καλύτερα πράγματα που μου βγήκαν. Λίγο αργότερα γνώρισα και τον Ronnie Romero και ένιωσα πως βρήκα την καλύτερη φωνή για τις συνθέσεις μου.

-Ο Scott Travis και ο Rex Brown νομίζεις πως έδωσαν λίγο από τον χαρακτήρα τους μέσα;

Εννοείται, είναι τιμή μου που έχω φίλους και συνεργάτες δύο ζωντανούς θρύλους στο heavy metal, και πάντα ξέρεις τι περίπου να περιμένεις ότι θα ακούσεις από αυτούς. Οπότε σίγουρα έδωσαν ένα κομμάτι του εαυτού τους στο άλμπουμ. Και οι δύο ήταν θετικοί στο εγχείρημα μου και με βοήθησαν. Είναι ακόμα πιο τέλειο ότι ένας άνθρωπος που παίζουμε μαζί στους Judas Priest, ήρθε να παίξει σε κάτι δικό μου.

-Παρόλα αυτά πώς προέκυψε η αντικατάστασή τους τώρα από τον Dave Rimmer και τον Christopher Williams; Έχει να κάνει ότι είστε και οι τρεις οι πιο νέοι σε μεγάλες μπάντες, μαζί με τον Ronnie Romero των Rainbow;

Χαχα μ'αρέσει το σκεπτικό σου. Η αλήθεια είναι πως και αυτοί είναι φίλοι μου, και σωστά, είμαστε πιο κοντά στο ίδιο μήκος κύματος. Παρόλα αυτά έχω περάσει ήδη τα 40, δεν είμαι τόσο νέος, χαχα. Ξέρεις, είμαστε άνθρωποι που πλέον έχουμε συνδυάσει το όνομά μας με τις μπάντες που παίζουμε, κι αυτές με εμάς, αλλά κάποια στιγμή, καλώς ή κακώς δε θα υπάρχουν, και θέλουμε κάτι να συνεχίσουμε την κληρονομιά τους με τον δικό μας τρόπο και ταυτότητα. Ο Dave και ο Christopher είναι υπέροχοι παίκτες και πολύ ταλαντούχοι. Από την άλλη ήξερα εξ αρχής πως ο Scott δε θα ήθελε περιοδείες, και ο Rex είναι ξανά με τους Pantera. Έχει πλάκα, γιατί οι Elegant Weapons θα περιοδεύσουν σε πολλά μέρη μαζί με τους Pantera, οπότε ο Rex δε μας χάνει.

-Νιώθεις πως οι Elegant Weapons είναι ένα supergroup;

Όχι, και δε θα ήθελα να το σκεφτώ έτσι. Τα supergroups πολλές φορές κρύβουν παγίδες, μοιάζουν με πυροτεχνήματα. Εγώ ήθελα απλά να περνάω καλά με φίλους που έτυχε απλά να παίζουν σε άλλες μπάντες. Άλλωστε τους Elegant Weapons τους έχω στο μυαλό μου ως ένα συγκρότημα με συνέχεια.

-Πιστεύεις ότι εσύ προσωπικά στο "Horns For A Halo" έβαλες λίγο από τον κλασικό metal ήχο που συνηθίζεις να παίζεις, όσο και στους Judas Priest να βάζεις λίγη φρεσκάδα;

Είμαστε στο 2023 οπότε και στις δύο μπάντες πρέπει να πηγαίνουμε λίγο με τα σημεία της εποχής. Από εκεί και πέρα, μεγάλωσα με μουσική των 70s και των 80s, οπότε είναι μέρος του εαυτού μου. Τόσο στους Judas Priest εδώ και 12-13 χρόνια που είμαι, θέλω να αναδείξω το παίξιμό μου, και να μην είμαι μια κόπια των παλιών, και στους Elegant Weapons, όπου το ζητάει η περίσταση να είμαι πιο "παλιομοδίτης". Στο τέλος της ημέρας, παίζω heavy metal, είτε προέρχεται από τα 70s είτε από το σήμερα.

-Η διασκευή στο "Lights Out" των UFO πώς προέκυψε μέσα στο άλμπουμ;

Είμαι μεγάλος οπαδός του Michael Schenker, και νομίζω πως στο σύνολο του δίσκου, αυτό το heavy και κιθαριστικό που υπάρχει μέσα, θα ταίριαζε μια τέτοια διασκευή. Είναι από τα αγαπημένα μου τραγούδια, και μιας και ο Ronnie τραγουδάει για τον Michael Schenker, θεώρησα πως θα κόλλαγε ακόμα παραπάνω.

-Γενικά, ξέρεις, πάντα μου έβγαζες ένα Michael Schenker vibe...

Ω φίλε, ευχαριστώ, με κολακεύει το σχόλιο σου. Ξέρεις, ξανθός με V κιθάρα, χαχα. Κάπως έτσι κόλλησα. Στα 70s και τα 80s που είναι οι αγαπημένες μου δεκαετίες μεσουρανούσε, τόσο με τους Scorpions όσο και με τους UFO και τους MSG έπειτα. Γενικά στο παίξιμο μου θα βρεις πολλά πράγματα να τον θυμίζουν, είναι ο αγαπημένος μου κιθαρίστας μαζί με τον Jimi Hendrix. Υπάρχει από τη μία η αλητεία και από την άλλη κάτι ντελικάτο. Το ίδιο ισχύει πχ και για τον Randy Rhoads.

-Οι Judas Priest επηρέασαν καθόλου το παίξιμό σου, και πριν μπεις στη μπάντα;

Εννοείται, αυτοί και οι Black Sabbath, δε λογίζεσαι Βρετανός μεταλάς, αν δεν σε επηρεάσουν αυτοί οι δύο χαχα. Πριν μπω σοβαρά στη μουσική βιομηχανία ήμουν σε σχολικές μπάντες, οι σε γκρουπάκια που έπαιζαν σε μπαράκια, όπου κάναμε διασκευές σε Judas Priest, Black Sabbath, Iron Maiden, οπότε από νωρίς κυλούσε στο αίμα μου η μουσική τους. Πες μου πιο καλό δίδυμο από αυτά των Tipton/Downing ή Murray/Smith. Ακόμα υπάρχει στο μυαλό μου αυτό, απλώς έπειτα κόλλησα και με τα riffs του James Hetfield ή με το στυλ του Zakk Wylde. Όλα αυτά με καθόρισαν σαν παίκτη έπειτα, και νομίζω ότι δε λείπει κι από τους Elegant Weapons.

-Τη συνέχεια των Elegant Weapons πώς τη βλέπεις;

Σαν το συγκρότημα που θα εκφράζομαι απόλυτα χωρίς όρια, γεμάτος από rock και metal ακούσματα, μέχρι με μελωδίες από πιο παλιά pop. Δε θέλω να ανακαλύψω ξανά τον τροχό, θέλω απλά καλές ιδέες, πιασάρικες, και δυνατές. Αυτό έχει σημασία στη μουσική, και με αυτή την πυξίδα θα συνεχίσω. Οι Judas Priest κάποια στιγμή θα σταματήσουν, οπότε το όραμά μου θέλω να συνεχιστεί εδώ, να συνεχίσω να εφαρμόζω όσα μαθαίνω.

-Το heavy metal στις μέρες μας πως το βλέπεις;

Καλή ερώτηση. Είναι πάρα πολύ δυνατό και κυρίως πιο πολύ ποικίλο. Έχεις από τη μία τις παλιές μπάντες που συνεχίζουν, αλλά έχεις και καινούριες που κατακλύζουν τα φεστιβάλ. Έχουν αλλάξει οι καιροί και βλέπεις να εναρμονίζονται διάφορα μουσικά είδη στο metal. Έχεις για παράδειγμα τους Ghost, ένα συγκρότημα πολύ πιο μελωδικό αλλά με metal χαρακτήρα, ενώ και οι μεγάλες μπάντες ακόμα πειραματίζονται και το κοινό γουστάρει και αυξάνεται. Δεν πεθαίνει το metal. Υπάρχει νέος χαρακτήρας που δε ξέρω αν νοιάζει πλέον τις μπάντες ή τον κόσμο ποιοι θα είναι οι επόμενοι Priest ή Motorhead, κυριαρχεί το συναίσθημα και η μουσική.

-Με τους Judas Priest τι να περιμένουμε;

Έχουμε φτάσει στο τέλος της σύνθεσης νέων ιδεών, και θέλουμε να μπούμε σιγά σιγά στο studio, ούτως ώστε με το καλό κάπου στο 2024 να κυκλοφορήσουμε νέο άλμπουμ, ψάχνουμε απλά το κατάλληλο timing. Πριν ξεκινήσουμε τη δημιουργική διαδικασία σκεφτόμαστε πως γίνεται να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας.

-Πάντως το "Firepower" σε σχέση με τη φρεσκάδα του "Redeemer Of Souls" ήταν πιο κοντά στον κλασικό ήχο της μπάντας...

Ναι, ήταν λίγο πιο κλασικό Judas Priest άλμπουμ, και δε θέλαμε ιδιαίτερους πειραματισμούς, παρά ένα κλασικό metal άλμπουμ, εκρηκτικό και δυνατό. Το "Redeemer Of Souls" ήταν σε μια φάση πιο σύγχρονη, φρέσκια, και με εμένα πιο "παιδί" τότε. Έπειτα με τον Glenn θέλαμε κάτι άλλο. Πάντως χαίρομαι που αυτό που πρεσβεύουμε με κάθε δίσκο είναι ευδιάκριτο προς τα έξω.

-Τέλος, τι μπορεί να είναι αυτό θα ακούσουμε πλέον από τους Judas Priest;

Ξέρεις αυτό είναι μια μεγάλη σπαζοκεφαλιά όταν θες να γράψεις καινούρια κομμάτια ή να φτιάξεις μια γραμμή για το νέο άλμπουμ. Σίγουρα δε θέλουμε να κάνουμε κάτι που να θυμίζει τους δύο προηγούμενους δίσκους, θέλουμε κάτι πιο σύγχρονο, πιο περιπετειώδες, μερικά πιο τεχνικά στοιχεία, αλλά όχι πως θα ακούσεις μια άλλη μπάντα. Θα ξέρεις πως οι Judas Priest ακόμα συνεχίζουν.

Γιάννης Χαρτζανιώτης


Δεν υπάρχουν σχόλια: