Πέμπτη 12 Αυγούστου 2021

Martin Mendez (White Stones, Opeth) στο Metal View: Όσο θα αλλάζει ο κόσμος η μουσική θα τον αντικατοπτρίζει.

Οι Opeth στη χώρα μας έχουν τρομερή πέραση, ιδίως σε προοδευτικούς, ανοιχτόμυαλους και πραγματικά μουσικόφιλους μεταλάδες. Επίσης είναι και ωραίοι τύποι όπως έχουν αποδείξει, ακόμα και οι πιο αφανείς τους ήρωες, όπως το θηρίο των μπασογραμμών Martin Mendez. Ανοιχτόμυαλος και γεμάτος ιδέες, όπως οι συμπαίκτες του, κάνει ένα βήμα προς τον βούρκο του ακραίου ήχου, με τεχνικό και μελωδικό χαρακτήρα, μέσω των δικών του death metallers, White Stones. O ίδιος μας μιλάει για το 'παιδί' του, το επερχόμενο "Dancing Into Oblivion", όσο και για τη βασική του μπάντα.

-Καταρχάς όταν είδα το νέο project σε πρώτη φάση, μου έκανε εντύπωση που δεν έχεις μέσα Σουηδούς, που φημίζονται στο death metal, αλλά Ισπανούς. Πώς προέκυψε τέτοια συνεργασία;

Η αλήθεια είναι πως οι λόγοι είναι πιο πρακτικοί απ'ό,τι νομίζεις. Τα τελευταία χρόνια ζω στη Βαρκελώνη οπότε μου ήταν πιο εύκολο να έχω μια μπάντα με άτομα από τη γύρω περιοχή εδώ στην Ισπανία. Ό,τι έχει σχέση με Σουηδούς συμβαίνει στους Opeth χαχα.

 -Μέσα σε ένα χρόνο και με ένα νεοσύστατο project, κυκλοφορείς τώρα το δεύτερο σου άλμπουμ. Είσαι γεμάτος έμπνευση και ιδέες;

Δε θα έλεγα ότι είμαι συνεχώς γεμάτος έμπνευση, αλλά εξαρτάται από τις φάσεις μου. Ειδικά με το νέο άλμπουμ μπορώ να πω ότι είχα χωθεί για τα καλά στον ήχο των White Stones χαχα. Παρόλα αυτά και με τον νέο δίσκο αλλά και με τον προηγούμενο ένιωσα πως βρήκα ένα ακόμα κομμάτι του εαυτού μου μουσικά, στο lockdown, και περνώντας χρόνο στο σπίτι για κάποιον καιρό. Νιώθω χαρούμενος που ξεκινήσαμε δυνατά με δύο δίσκους αλλά η έμπνευση έρχεται ξαφνικά μόνη της, εκεί που δεν το περιμένεις. 

-Οπότε όλη η περίοδος της καραντίνας βοήθησε κάπως, σωστά;

Δε ξέρω αν βοήθησε, μιας και μιλάμε για μια πανδημία, αλλά προσωπικά είχε τα καλά του αυτός ο καιρός, ναι. Έκατσα παραπάνω σπίτι, κι ξεκίνησα ένα εξ ολοκλήρου νέο συγκρότημα.

-Η μουσική των White Stones είναι αρκετά σκοτεινή και μυστηριώδης, εκτός από πιο ακραία. Υπήρχε γενικά στο μυαλό σου κάτι πιο βαρύ και δυστοπικό σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει στους Opeth;

Δεν υπήρξε κάποιο συγκεκριμένο πλάνο στην πραγματικότητα, και γράφοντας μουσική με τους White Stones δεν σκεφτόμουν καθόλου τους Opeth. Για εμένα είναι κάτι διαφορετικό εν τη γενέσει, και νιώθω ότι είναι πιο πολύ 'εγώ', αφού στο 100% οι ιδέες είναι δικές μου. Κατοπτρίζω τις επιρροές και τα θέλω μου και νομίζω πως όλα όσα αναφέρεις είναι και όσα υπάρχουν μέσα μου. Δεν είμαι απλά ο μπασίστας ή ο κιθαρίστας.

-Βλέπεις το "Dancing Into Oblivion" ως πιο μαύρο και βαρύ σε σχέση με το "Kuarahy";

Ισχύει πως είναι αρκετά διαφορετικό. Γενικά μου αρέσει να παίζω με τα συναισθήματα, να εστιάζω σε αυτά και να προάγω αυτή την ατμόσφαιρα στη μουσική μου. Πιάνομαι από τον χρόνο και από τις στιγμές, και όλα αυτά με επηρεάζουν. Όταν ξεκίνησα να γράφω τον πρώτο δίσκο υπήρχαν διαφορετικά ερεθίσματα, ενώ τώρα με τον δεύτερο δίσκο, όλα ήταν λίγο πιο σκοτεινά και πιεσμένα, έτσι κύλησε ο χρόνος και η πανδημία τα έκανε όλα ακόμα πιο αγωνιώδη. Δε ζούμε πάντα τις ίδιες καταστάσεις, οπότε όσο θα αλλάζει ο κόσμος η μουσική θα τον αντικατοπτρίζει. Έτσι βλέπω τις διαφορές που σχετίζονται στους δύο δίσκους.

-Τόσο ο τωρινός όσο και ο προηγούμενος δίσκος, σίγουρα βασίζονται στο death metal, αλλά δε λείπουν και πιο rock ή ανατολίτικα στοιχεία. Είναι δύσκολη μια τέτοια μίξη, κι αυτές οι ενώσεις θα μπορούσαν να καθορίσουν την ταυτότητα των White Stones;

 Χμ, ενδιαφέρον αλλά δε ξέρω χαχα. Είναι κάτι που έρχεται εντελώς φυσικά μιας και δεν έχω καθόλου πλάνα. Μου αρέσει να γράφω μουσική, τη μουσική που ακούω θέλω να την παίζω κιόλας. Έτσι έρχονται όλα. Όσο καλύτερη η μουσική στα αυτιά μου, τόσο περισσότερο θα απολαμβάνω και το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό με νοιάζει. Έτσι είναι ο τρόπος που γράφω, και δε σκέφτομαι τι έκανα πριν ή τι έκανα με τους Opeth ή τι έκανε άλλη μπάντα. Όλα είναι από μέσα μου κι αυτή μάλλον είναι και η ταυτότητα. 

-Πέρα από τον extreme ήχο έχεις επιρροές από ethnic μουσικές ή από το rock;

Εννοείται, είμαι ανοιχτόμυαλος γενικά. Ακούω πάρα πολλή μουσική, την αγαπώ και όλα αυτά τα μπερδεμένα ακούσματα μπορεί να με επηρεάζουν ώστε να βγάλω μετά τις συνθέσεις μου. Μπορεί όχι με τον πιο κλασικό, ορθόδοξο τρόπο και με ένα συγκεκριμένο στυλ, αλλά όλα στο τέλος σου βγαίνουν σε καλός και αντικατοπτρίζουν κάτι από εσένα.

-Οι White Stones με τους Opeth είναι δύο διαφορετικά συγκροτήματα, αλλά μπορώ να δω μέσα κάποιες επιρροές. Έστω και ασυνείδητα, πιστεύεις ότι υπάρχουν στοιχεία που να ενώνουν αυτές τις δύο μπάντες;

Σίγουρα. Παίζω με τους Opeth εδώ και 25 χρόνια, με τέτοια πληθώρα κυκλοφοριών. Αγαπώ τη μουσική των Opeth, οπότε σίγουρα κάπως με έχει επηρεάσει, έστω και τυχαία, χωρίς να το καταλάβω, αλλά όλες οι μουσικές που αγαπώ σίγουρα έχουν αφήσει το στίγμα τους, και η μουσική μου με τους Opeth έχει μια μεγάλη γκάμα στοιχείων για παράδειγμα. Πέρα από αυτό όμως διαχωρίζω τη μία μπάντα από την άλλη χαχα. Θα ήταν χαζό να βάλω στα μέτρα μου όσα για παράδειγμα γράφει ο Mikael και να παίζω το ίδιο πράγμα με δύο διαφορετικά συγκροτήματα.

-Να φανταστώ πως ούτε θα μπορούσες να δεις τους White Stones σαν αντικαταστάτη του death metal των Opeth όπως κάποιοι έχουν σχολιάσει;

Όχι βέβαια χαχα. Σίγουρα δεν ήρθαν οι White Stones για αυτόν τον σκοπό. Θα ήταν ηλίθιο να κάνω κάτι τέτοιο, κι όπως είπα έχω διάφορες επιρροές και διάφορες ιδέες για να γράψω μουσική, είναι μια ανασκαφή στο εσωτερικό του εαυτού μου. Μόνο αυτό θα μπορούσα να πω, και δε θέλω να συγκρίνω ή να σκεφτώ πράγματα για τις δύο μπάντες. 

-Παρόλα αυτά, εσύ σαν Μartin, έχεις νιώσει να σου λείπει το death metal στοιχείο από τους Opeth;

Μπα καθόλου, χαχα. Δε μου λείπει και δε με ενοχλεί που πλέον δεν υπάρχει. Πάντα είμαι ευχαριστημένος και πορωμένος με όσα κάνουμε στους Opeth, είναι η άλλη πλευρά του εαυτού μου, και η βασική μου μπάντα δηλαδή. Ακόμα πειραματιζόμαστε μουσικά, και μπορεί στουντιακά να λείπει το death metal, αλλά συναυλιακά, μιας και συνηθίζαμε να ταξιδεύουμε συνέχεια,  υπάρχουν τόσα κομμάτια που παίζουμε όπως το "Deliverance", "Demon Of The Fall" ή "Τhe Drapery Falls", οπότε το extreme στοιχείο πρακτικά δεν έχει φύγει χαχα.

-Με τους White Stones σκοπεύετε να περιοδεύσετε, ή μιας και είσαι πολυάσχολος, θα συνεχίσει σαν studio μπάντα;

Όχι, σίγουρα θέλουμε να κάνουμε κάποιες εμφανίσεις μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες, δε ξέρω σίγουρα για περιοδεία, μιας και ρίχνω πολύ χρόνο με τους Opeth, οπότε συνεχείς περιοδείες με δύο συγκροτήματα θα με σκότωναν χαχα. Παρόλα αυτά θέλουμε να παίξουμε και ζωντανά τη μουσική μας με τους White Stones σε κάποιες συγκεκριμένες εμφανίσεις ή φεστιβάλ.

-Θα μπορούσες να φανταστείς κάποια περιοδεία από κοινού με Opeth και White Stones;

Απίστευτο και απίθανο αυτό χαχα!

-Από το στρατόπεδο των Opeth μιας και το έχουμε αναφέρει, να περιμένουμε κάτι;

Είμαστε σε αναμονή. Περιμένουμε πρώτα αν τελειώσουμε όσες εμφανίσεις και περιοδείες μας έχουν μείνει για το προηγούμενο άλμπουμ, και μετά βλέπουμε. Είμαστε προσηλωμένοι έπειτα από τόσες παύσεις, να συνεχίσουμε δυναμικά την περιοδεία μας, και τα υπόλοιπα θα έρθουν σίγουρα με τη σειρά τους. 

-Μιας και είσαι ένας άνθρωπος που παίζει συνεχώς μουσική και γράφεις, να περιμένουμε το τρίτο άλμπουμ των White Stones σύντομα;

Σύντομα όχι, δεν το νομίζω. Έχουν κυκλοφορήσει ήδη δύο δίσκοι αρκετά γρήγορα, οπότε σίγουρα θα χρειαστώ ένα διάλειμμα, να δούμε πως θα εξελιχθούν και τα πράγματα, και να φορτίσω εννοείται μπαταρίες με την κατάλληλη έμπνευση. Δούλευα ασταμάτητα για τους White Stones δύο χρόνια, χώρις από όλες τις υπόλοιπες υποχρεώσεις.

-Παρόλα αυτά υπάρχει κάποια παραμικρή ιδέα για τη συνέχεια της μπάντας;

Δε ξέρω πως μπορεί να εξελιχθεί, αλλά νομίζω θα ήθελα να πάω παραπέρα το ύφος του νέου δίσκου. Θα δείξει τι θα φέρει ο καιρός.

-Σε ευχαριστώ Martin για τη συνέντευξη, ο επίλογος είναι δικός σου...

Σε ευχαριστώ κι εγώ φίλε. Ελπίζω να επιστρέψουμε στην Ελλάδα με τους Opeth και να σας επισκεφθώ επίσης και με τους White Stones. Θα ήταν πραγματικά ευχαρίστησή μου, και μια εμπειρία. Έχω τις καλύτερες αναμνήσεις, και ελπίζω όλα να πάνε καλά. 

Γιάννης Χαρτζανιώτης


Δεν υπάρχουν σχόλια: