Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023

Feleth στο Metal View: Τα "θεϊκά" δικαιώματα φέρνουν την καταστροφή στην ανθρωπότητα

Μπορεί να σας φαίνονται άγνωστοι, αλλά οι Feleth έχουν κυκλοφορήσει ήδη τρεις δουλειές, και αποτελούν δύναμη για το Νορβηγικό underground. Από τα πολύ βόρεια και κρύα της χώρας, το τεχνικό death metal τους έρχεται σκοτεινό αλλά πολύ καυτό, και αποδεικνύεται στην πιο πρόσφατη δουλειά τους. Ο λόγος για το δεύτερο τους ολοκληρωμένο άλμπουμ, Divine Blight, κι ο τραγουδιστής τους, Espen Dagenborg, δίνει όλες τις απαντήσεις στο Metal View.

-Καταρχήν θα ήθελα να ρωτήσω ποια είναι η ανταπόκριση στον τελευταίο σας δίσκο;

Λάβαμε πολύ καλά σχόλια για το τελευταίο μας άλμπουμ, «Divine Blight». Ο κόσμος μας βοήθησε πολύ, παρόλο που προχωρήσαμε από τον πιο thrashy-death ήχο και περισσότερο σε έναν πιο σύγχρονο death metal ήχο με έμπνευση από την τεχνική και το deathcore.

-Βγάλατε δύο άλμπουμ σε δύο χρόνια, πιστεύετε ότι η πανδημία σας έδωσε χρόνο και χώρο για περισσότερες ιδέες και δουλειά;

Πολύ καλή ερώτηση! Ξεφύγαμε από το ντεμπούτο EP μας το 2017 και κάναμε εξάσκηση αρκετά συχνά για πολλά χρόνια πριν κυκλοφορήσουμε το ντεμπούτο μας άλμπουμ «Depravity». Μέχρι να κυκλοφορήσουμε το “Depravity” είχαμε ήδη τελειώσει αρκετά τραγούδια που κυκλοφόρησαν στο “Divine Blight”. Δουλέψαμε ακόμη και μερικά τραγούδια από το Divine Βlight πριν ακόμα κυκλοφορήσει το Depravity, αλλά δεν ήμασταν έτοιμοι να ηχογραφήσουμε κάτι τέτοιο. Η πανδημία μας έδωσε τον κατάλληλο χρόνο να δουλέψουμε πιο ανεξάρτητα και να γράψουμε, χωρίς αμφιβολία εξελιχθήκαμε εκείνη την περίοδο, αλλά νομίζω ότι είχαμε έτοιμα τα περισσότερα τραγούδια για το Divine Blight όταν κυκλοφορήσαμε το ντεμπούτο μας άλμπουμ.

-Ποιο είναι το νόημα του τίτλου σας «Divine Blight»;

Είναι στην πραγματικότητα ένα είδος λογοπαιγνίου για το θεϊκό δικαίωμα των βασιλιάδων, καθώς πολλοί ευρωπαίοι βασιλιάδες επιλέχθηκαν από τον θεό κ.λπ. για να τους δώσει δικαιοδοσίες. Όταν κατέληξα στον τίτλο και τον έφερα στο συγκρότημα, ήταν μια αντίληψη για το πώς η ανθρωπότητα ισχυρίστηκε ότι έχει το δικαίωμα να καταστρέφει συνεχώς αυτόν τον κόσμο και αυτόν τον πλανήτη στον οποίο ζούμε, και απλώς συνεχίζει να καταστρέφει ο ένας τον άλλον, μέσα από ανούσιους πολέμους κ.λπ. Συνδυάζεται με το γενικότερο νόημα του άλμπουμ, όπου το γενικό θέμα είναι απλώς η παλιά καλή μισανθρωπία και η απόγνωση για το πώς είναι οι πολιτικές καταστάσεις στις μέρες μας.

-Ο ήχος σας, ειδικά στο νέο σας άλμπουμ, είναι γεμάτος ποικιλία που μερικές φορές ακούγεται χαοτικός, ή σκοτεινός ή βάναυσος ακόμα και όλα μαζί σε ένα τραγούδι. Πιστεύετε ότι αυτή η τεχνική εκφράζει περισσότερο τα συναισθήματα και τον χαρακτήρα των τραγουδιών;

Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση, δεν νομίζω ότι πραγματικά σκεφτήκαμε τα τραγούδια με αυτόν τον συγκεκριμένο τρόπο, αλλά προσπαθούμε να διατηρήσουμε ορισμένα «θέματα» σε κάθε τραγούδι και ότι διατηρούν τον σκοπό τους καθ' όλη τη διάρκεια, αν αυτό έχει νόημα. Πραγματικά απολαμβάνω όταν ο Thomas ή ο Alex γράφουν τραγούδια που αλλάζουν διάθεση καθώς προχωράει το τραγούδι, καθώς μου δίνει περισσότερα συναισθήματα και ατμόσφαιρες για να ανακαλύψω στη  στιχουργική μου πλευρά.

-Πιστεύετε ότι αυτό το σκοτάδι έρχεται ως επιρροή από το περιβάλλον της περιοχής που ζείτε;

Ναι, αλλά και όχι. Τα περισσότερα από τα όργανα προέρχονται απλώς από το doodling στην κιθάρα, ή από τζαμάρισμα, με έμφαση στο βάρος και ίσως κάποια πιο σκοτεινή ατμόσφαιρα στο μυαλό, αλλά οι στίχοι από την άλλη είναι πολύ προσωπικοί για μένα, με συγκεκριμένους τρόπους. Είναι μια διέξοδος από το πώς είναι η ζωή, σε ένα μικρό χωριό που δεν έχει πολλά να κάνει. Αγωνίστηκα πολύ με την κατάθλιψη και το άγχος στη ζωή μου, και μερικοί από τους στίχους διοχετεύουν αυτούς τους αγώνες στην τέχνη και μια διέξοδο.

-Επίσης, βλέπω ότι ο ήχος σας είναι πολύ μοντέρνος και γυαλισμένος. Τι είδους μπάντες είναι οι επιρροές και οι εμπνεύσεις σας;

Για το Divine Blight, συγκεκριμένα, υπάρχει ισχυρή έμπνευση από τους Archspire, Shadow of Intent, Fit for an autopsy, Inferi και Soreption. Πολλοί από εμάς διαμορφωθήκαμε στα νεότερα μας χρόνια από μπάντες όπως οι Iron Maiden, Judas Priest, Children of Bodom και Slipknot, αν και δεν παίζουμε σε αυτά τα είδη, μπορεί να υπάρχει κάποια έμπνευση από αυτές τις μπάντες.


-Πέρα από τη πασίγνωστη νορβηγική black metal σκηνή, πιστεύεις ότι το death metal γίνεται δημοφιλές στο underground της χώρας, ειδικά στις μέρες μας;

Πρόσφατα υπήρξε λίγη άνθηση στη death metal σκηνή της Νορβηγίας, εμφανίστηκαν αρκετά συγκροτήματα που είναι πραγματικά καλά. Αλλά τα περισσότερα από αυτά είναι ακόμα σε αρμονία με τον πιο παλιό ήχο. Τσεκάρετε για παράδειγμα τους φίλους μας, τους Contorted, οι οποίοι έβγαλαν πρόσφατα το ντεμπούτο τους EP.

-Υπάρχουν σχέδια για νέο άλμπουμ;

Υπάρχουν ΠΑΝΤΑ σχέδια για νέο άλμπουμ, χαχα! Αλλά μετά την κυκλοφορία του Divine Blight, έχουμε ξεμείνει από υλικό, οπότε γράφουμε και εργαζόμαστε για κάτι που πιστεύω ότι θα είναι ακόμα καλύτερο από το προηγούμενο άλμπουμ μας. Μπορώ να αποκαλύψω ότι θα είναι πολύ σκληρό για όλους μας να παίξουμε μερικά από αυτά τα νέα τραγούδια και ίσως να δοκιμάζουμε κάποια από αυτά ήδη στο 2024.

-Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2024;

Πρόσφατα κλείσαμε αρκετές εμφανίσεις για τον χειμώνα και την άνοιξη του 2024, προσπαθώντας να παίξουμε λίγο στη Νορβηγία, να ελέγξουμε τη διάθεση των Νορβηγών metal fans, προτού ίσως αρχίσουμε να ψάχνουμε για εξερεύνηση σε άλλες χώρες. Θα συνεχίσουμε επίσης να εργαζόμαστε για την επόμενη κυκλοφορία μας, οπότε θα δούμε πως θα πάει.

Γιάννης Χαρτζανιώτης

ENGLISH VERSION

-First of all, I would like to ask you, how are the reactions on your latest album?

We’ve gotten quite good feedback for our latest album, ‘’Divine Blight’’. People have been very supportive, even though we moved on from the more thrashy-death sound and more onto a more modern death metal sound with inspiration from tech and deathcore.

-You released two albums in two years, do you believe that the pandemic gave you time and space for more ideas and exercise?

Great question! We dropped our debut EP way back in 2017, and practiced quite often for many years before we released our debut album ‘’Depravity’’. By the time we released ‘’Depravity’’ we had already finished several songs that were released on ‘’Divine Blight’’. We even played some songs from Divine blight even before Depravity was released, but we weren’t ready to record. The pandemic gave us good time to do some independent practicing and writing, without a doubt, but i think we had most of the songs for Divine Blight ready when we released our debut album.

-Which is the meaning of your title "Divine Blight"?

It’s actually a kind of tongue-in-cheek take on the Divine right of kings, as many european kings way back ment they were chosen by god etc. to give them legitimacy. When I came up with the title, and brought it to the band, it was a take on how humanity has claimed that it has the right to continuously ravage this world and this planet that we’re living on, and just keep destroying each other over meaningless wars etc. It goes in with the red thread of the album, where the general topic is just good old fashioned misanthropy and despair over how the political situations are nowadays. 

-Your sound, especially on your new album, is full of variety that sometimes sounds chaotic, or dark, or brutal even together in one song. Do you believe that this technique gives more expression to the feelings and the character of the songs?

Very interesting question, I don't think we’ve really thought about the songs in that particular way, but we try to keep certain ‘’themes’’ in each song, and that they maintain their purpose throughout, if that makes sense. I REALLY enjoy when Thomas or Alex writes songs that have a change of mood as the song goes on, as it gives me more emotions and atmospheres to discover with my lyricism.

-Do you believe that this darkness comes as an influence from the environment of the area that you live in?

Yes, but also no. Most of the instrumentals just come from doodling on the guitar, or jams, with a focus on heaviness and maybe some darker atmosphere in mind, but the lyrics on the other hand are very personal to me, in certain ways. They are an outlet from how the living is, in a small village with not too much to do. I struggled a lot with depression and anxiety in my life, and some of the lyrics are me channeling those struggles into art and an outlet.

-Also I can see that your sound is very modern and sharp. What kind of bands are your influences and your inspirations?

For Divine Blight, in particular, there is strong inspiration from Archspire, Shadow of Intent, Fit for an autopsy, Inferi and Soreption. Many of us were molded in our younger years from bands such as Iron Maiden, Judas Priest, Children of Bodom and Slipknot, though we don’t play in those genres, there might be some inspiration from those bands, still.

-Besides the infamous Norwegian black metal scene, do you think that death metal becomes popular in the underground of your country, especially nowadays?

There’s recently been a bit of flourishing in the death metal scene of Norway, there’s appeared quite a few ones that are really good. But most of those are still in tune with the more old-school sound. Shoutout to our friends in Contorted, who’ve recently dropped their debut EP.

-Are there any plans for a new album?

There are ALWAYS plans for a new album, haha! But after releasing Divine Blight we’ve run out of material, so we’re writing and working towards something that I think will be even better than our previous album. I can tease that it’s gonna be quite painful for all of us to play some of those new songs, and we might be testing some of them out already in 2024.

-What are your plans for 2024?

We’ve recently booked quite a few shows for the winter and spring of 2024, looking to play a bit around Norway, check the mood of the Norwegian metal fans, before we might, perhaps, start looking to explore other countries. We’ll also continue working towards our next release, TBD.

John Hartzaniotis

Δεν υπάρχουν σχόλια: