Κυριακή 30 Ιουλίου 2023

Necrofier στο Metal View: Θέλουμε να περνάμε τον ήχο μας σαν βίωμα

Η Αμερική είναι μητρόπολη των πάντων, και η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της, ακόμα και στον σκληρό ήχο. Το απομακρυσμένο και καυτό Τέξας, έχει τους Necrofier να βάζουν το δικό τους λιθαράκι, με ένα κολασμένο και ζεστό black metal όπως αρμόζει στη γύρω περιοχή. Με το δεύτερό τους άλμπουμ, Burning Shadows In The Southern Night,  δείχνουν την εξέλιξη τους, και το Metal View, κάνει μια μουσική ανατομία στη μπάντα, με τον τραγουδιστή και κιθαρίστα Christian Larson σε μεταμεσονύχτια κλήση, άκρως κατάλληλη με την ατμόσφαιρα τους.

-Καταρχάς, ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις στο νέο σας άλμπουμ;

Είναι πολύ θετικές έως τώρα, έχουμε παίξει ήδη αρκετά shows με τα νέα τραγούδια και κάνουμε πραγματικά άγρια shows. Αυτό που έχει εξιτάρει πολύ κόσμο και με ρωτούν και οπαδοί και δημοσιογράφοι, είναι που έχουμε μια πιο παραδοσιακή heavy metal επιρροή μαζί με το black metal μας, αλλά ξέρεις είναι κάτι που μας έκανε να εμπνευστούμε από το ελληνικό black metal χαχα. Έχει ακριβώς την ίδια ρίζα. Πολλά νέα πράγματα έχουν βγει έξω με το νέο άλμπουμ, αλλά αυτό που αρέσει στον κόσμο και με κάνει να είμαι και εγώ υπερήφανος είναι η σύνθεση των κομματιών που είναι πιο heavy, ζεστή, φλογερή, και όχι το ψυχρό που συνηθίζεται.

-Συμφωνώ για τα νέα πράγματα που έχουν βγει προς τα έξω, και υπάρχει κάτι μαζικό και ποικίλο. Πώς προέκυψαν όλα αυτά;

Τα δύο αγαπημένα μου είδη είναι το κλασικό heavy metal και το black metal, οπότε θέλαμε να μπούμε λίγο πιο μέσα σε αυτή τη μίξη των δύο ειδών. Ο πρώτος δίσκος ήταν λίγο πιο κοντά στον ακραίο ήχο, αλλά τώρα λέγαμε να δημιουργήσουμε κάτι πιο κοντά στο στυλ των Bathory και των Rotting Christ, και ίσως κι ο επόμενος δίσκος να φέρει ακόμα πιο πολλά στοιχεία προς τα έξω. Προφανώς θα συνεχίσουμε να παίζουμε black metal αλλά θα πάμε και λίγο εσκεμμένα να ανακαλύψουμε νέα μονοπάτια. Θα δούμε πως θα πάει...

-Ένας δίσκος τόσο ζεστός και βαρύς, πιστεύεις ότι έχει βρει επιρροή από το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα του Τέξας;

Σίγουρα. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, είναι από τις πιο ζεστές μέρες που διανύουμε και γενικά ζούμε με πολλή ζέστη, οπότε αυτό και μας επηρεάζει και μας βάζει να εκφραζόμαστε πιο φυσικά και άμεσα στην ατμόσφαιρα της μουσικής μας. Θέλουμε να περνάμε τον ήχο μας σαν βίωμα και βοήθησε σε αυτό και η παραγωγή του δίσκου, αλλά κυρίως θέλουμε να δείξουμε με τον ήχο μας ποιοι είμαστε, εδώ από το νοτιότερο μέρος των ΗΠΑ.

-Ο τίτλος του "Burning Shadows In The Southern Night" μου βγάζει μια αποκρυφιστική εικόνα γύρω από την περιοχή που ζείτε. Είμαι κοντά στο σκεπτικό σας;

Σίγουρα, οι περισσότερες black metal μπάντες στην Αμερική θέλουν απλά να βγάζουν έναν κακό εαυτό. Εμείς είπαμε να δημιουργήσουμε μια ιστορία κοντά στα δικά μας θέλω και βιώματα. Λένε είστε από το Τέξας; Τι έχετε να μας πείτε; Και τους λέμε αυτά χαχα. Είναι το δικό μας πεδίο έκφρασης, η προσωπική μας ανάλυση στην περιοχή. Σκοτεινό και καυτό!

-Μιλώντας για heavy metal πριν, οι Eternal Champion από το παρελθόν σου και οι Night Cobra τώρα, έχουν αντίκτυπο στους Necrofier;

Βασικά στους Night Cobra εγώ γράφω κατά κύριο λόγο τη μουσική, όπως συμβαίνει και στους Necrofier, χαχα, αλλά εκεί θα βάλω και πιο thrash πτυχές, και υπάρχει μια διαφορετική ενέργεια και ζωντάνια μέσα. Μεγάλωσα με παραδοσιακό heavy metal, έχω παίξει και στο παρελθόν, οπότε δε λείπει. Παρόλα αυτά του ίδιου τύπου το heavy metal με επηρεάζει και στους Night Cobra και στους Necrofier, οπότε οι ρίζες και οι επιρροές είναι κοινές, απλά η μία μπάντα γίνεται πιο ακραία.

-Ως μια νέα μπάντα με ανάμικτα στοιχεία μέσα, το old school black metal συνεχίζει να σας επηρεάζει;

Σίγουρα, ξεκινήσαμε με στόχο αυτόν, θέλαμε αρχικά να παίξουμε κοντά στο ύφος των Dissection, Necrophobic, Immortal και νομίζω αυτή η ρίζα δεν έφυγε. Παίζουμε καθαρό black metal. Με την πάροδο του χρόνου απλώς εστιάσαμε και σε άλλα πράγματα, θέλαμε να δώσουμε και χώρο σε κάτι πιο "δικό" μας, νέο, να βάλουμε και τα κλασικά μας στοιχεία, οπότε το old school black metal έρχεται περισσότερο σαν βάση σε ό,τι κάνουμε πλέον.

-Τα μέλη των Necrofier προέρχονται από άλλου είδους μπάντες, ήταν δύσκολο να συγχρονιστείτε για να παίξετε black metal και να γράψετε μαζί μουσική;

Νομίζω ότι οι άλλες μπάντες των παιδιών έκαναν πιο εύκολο στο να είμαστε εστιασμένοι και προσηλωμένοι στον ήχο των Necrofier όταν θα παίζουμε και θα γράφουμε. Είμαστε οπαδοί της μουσικής, αυτό θέλουμε να δείχνουμε και με τις μπάντες μας, κι απλά έχουμε διάφορα και διαφορετικά γούστα. Βλέπεις δηλαδή τον ντράμερ μας, τον Dobber στους Oceans Of Slumber και τους Insect Warfare που είναι σε τελείως διαφορετικό ύφος. Οπότε και οι Necrofier βγάζουν ένα άλλο κομμάτι του εαυτού του, και όλων μας. Εδώ βάζουμε το black metal στο προσκήνιο όπως θα θέλαμε να ακούγεται και με βάση όλες τις μπάντες που αγαπάμε και όλα όσα θέλουμε να εκφράσουμε σε ένα πιο σκοτεινό στυλ. Όσον αφορά το black metal είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα, οπότε προχωρούμε χωρίς δυσκολίες με κοινές βάσεις και γούστα. 

-Ποιος είναι ο μεγαλύτερος black metal nerd στη μπάντα;

Προφανώς εγώ, χαχα. Όλοι έχουμε τις ισορροπίες μας και ακούμε κι άλλα πράγματα, αλλά λίγο παραπάνω χωμένος στο black metal είμαι εγώ, ναι. Πάντα θα ανακαλύψω νέες μπάντες, θα μου έρχονται διάφορα riffs, θα βυθίζομαι στους στίχους των τραγουδιών, γενικά μου αρέσει να το ζω το black metal. Παρατηρώ πόσες μπαντάρες βγαίνουν ακόμα από τη Νορβηγία και έχω κολλήσει τελευταία με τους Whoredom Rife. Πολλές φορές θα με βλέπεις με τον ίδιο ενθουσιασμό να πηγαίνω και στα άλλα παιδιά της μπάντας, οπότε καταλαβαίνεις. Μου αρέσει να κάθομαι στη γωνία μου και να ακούω όλη αυτή τη μουσική.

-Πιστεύεις με όσα ανέφερες και που βλέπουμε νέες μπάντες, ότι το black metal περνάει μια αναγέννηση κατά κάποιον τρόπο;

Δε ξέρω αν υπάρχει μια μαζίκή αναγέννηση, αλλά βλέπω πολλές μπάντες να παίζουν κοντά στο πρώτο και το δεύτερο κύμα του black metal, και το κάνουν καλά, αλλά εν τέλει το πολύ tremolo picking και μερικές κραυγές δε σε κάνουν απαραίτητα black metal. Από την άλλη υπάρχουν και μπάντες που έχουν επηρεαστεί από τα παλιά κύματα του black metal και ψάχνονται και μουσικά. Πέρα από αυτά όμως, το black metal δεν είναι image και δύο μουσικές νόρμες, είναι σκοτάδι, πόνος, πνευματισμός, είναι ένα εσωτερικό ταξίδι με μουσική και σκέψη. Καταλαβαίνω πως εννοείς την αναγέννηση, με τις μπάντες που υπάρχουν έξω, αλλά για να το δω μαζικά, πρέπει να δω και κάτι που τα χωράει όλα και υπάρχει δρόμος ακόμα.

-Πιο πάνω μου ανέφερες τους Rotting Christ, κι όντως υπάρχουν στιγμές που μου τους θύμιζαν στη μουσική σας, όπως επίσης και τα φωνητικά σου μου θυμίζουν τους Necromantia. Γενικά έχεις οικειότητα με την Ελληνική black metal σκηνή;

Αγαπώ και τους Rotting Christ και τους Necromantia, και χαίρομαι ότι αυτό που είπα πριν, βγαίνει και στο αποτέλεσμα του δίσκου. Και οι Varathron επίσης μου αρέσουν, και θεωρώ πως είναι μια ιστορική τριάδα αυτή για όλο το black metal παγκοσμίως, έχουμε κι αυτό το κοινό που ο αποκρυφισμός και η ακρότητα συναντούν το παλιό heavy metal των 80s για παράδειγμα.

-Πέρα από το heavy metal στοιχείο του black metal, που συζητάμε, οι Necrofier έχουν ένα κοινό και στους δύο δίσκους τους που είναι η τεχνική. Αυτό νιώθεις ότι δίνει κάτι νέο στο συγκεκριμένο είδος;

Πιστεύω πως ναι. Ξέρεις, δεν υπάρχουν πολλές μπάντες εκεί έξω με αυτό το στοιχείο, ενώ πολλοί παίζουν και απόλυτα βάσει των επιρροών τους. Γενικά εστιάζω στη μελωδία και το heavy ύφος παρά στην τεχνική, και είναι στοιχεία που λίγες μπάντες γενικότερα τα συνδύασαν με το black metal και οι περισσότερες είναι από τα παλιά. Προτιμώ μέσω του παρελθόντος να μιλάω στο σήμερα και να μη μένω στάσιμος. Μου αρέσουν και αυτές οι μουσικές, αλλά το δικό μου ημερολόγιο θέλω να συνεχίζει με τον τρόπο μου. Στην Αμερική παίζει πολύ με τις μπάντες να έχουν μια ωμή αισθητική και επιρροές από thrash ή punk, εγώ θέλω να παίζω όπως δεν παίζουν άλλοι, να είναι κάτι άλλο μέσα στο black metal. Μου αρέσει να συνδυάζω πράγματα και να τα προσαρμόζω, οπότε νιώθω σαν να έχω κάτι φρέσκο να δώσω.

-Οι Necrofier έχουν εξελιχθεί μέσα από τα δύο τους άλμπουμ και σε σύντομο διάστημα. Θα συνεχιστεί αυτό και στο μέλλον;

Σίγουρα, οι Necrofier από τότε που δημιουργήθηκαν μου έχουν δώσει πολλή ενέργεια και ξοδεύω χρόνο για να γράφω μουσική και να έχω συνεχώς ιδέες. Είμαι γεμάτος έμπνευση και στιχουργικά με θέματα που θέλω να θίγω και να δημιουργώ αλλά και μουσικά. Θέλω να εξελίξω τον ήχο και το στυλ των Necrofier και μου αρέσει που είμαστε όλοι παραγωγικοί μέσα σε αυτούς. Ετοιμαζόμαστε να πάμε ένα βήμα μπροστά απλώς θέλουμε τον κατάλληλο χρόνο. Θέλω να συνεχίσω στη ρίζα του νέου δίσκου αλλά πιο σκοτεινά και άμεσα. Δε βιαζόμαστε πάντως.

-Τέλος, ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;

Δισκογραφικά είναι όσα σου είπα, και τώρα θέλουμε να προωθήσουμε το νέο άλμπουμ. Γενικά καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία ακόμα μαίνεται, είναι δύσκολα τα πράγματα για τις μπάντες εκτός Ευρώπης, παρόλα αυτά ετοιμάζουμε κάτι για μια Ευρωπαϊκή περιοδεία και θέλουμε να παίξουμε και στη Σκανδιναβία και την Ελλάδα, που το black metal χαίρει εκτίμησης.

Γιάννης Χαρτζανιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: