Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

Luke Appleton (Iced Earth, Absolva) στο Metal View: O Jon Schaffer είναι η μεγαλύτερη μου επιρροή σαν μουσικός

Eίναι πιτσιρικάς, αλλά το πάθος του για την μουσική, η τρέλα της ηλικίας του και φυσικά τον ταλέντο του, τον έχουν κάνει γνωστό από το 2012, ως μπασίστα των Iced Earth. O λόγος για τον Luke Appleton ο οποίος πέρα από μέλος των θρυλικών Αμερικάνων, είναι κιθαρίστας των Βρετανών heavy metallers, Absolva, και φέτος κυκλοφόρησε την πρώτη του προσωπική, ακουστική δουλειά με τον δυνατό τίτλο "How Does It Feel To Be Alive". Ο Luke Appleton, μίλησε στο Metal View, σε ένα διάλειμμα της περιοδείας στο Βέλγιο, ως support του Blaze Bayley, σχετικά με το πρώτο του solo EP, το στρατόπεδο των Iced Earth, το τλευταίο τους πόνημα "Incorruptible" και φυσικά τα συναισθήματα του παίζοντας πλάι στον Matt Barlow.



-Πως προέκυψε η ιδέα για το προσωπικό σου CD;

Ήταν κάτι που από καιρό ήθελα να κάνω, ξέρεις με τον αδερφο μου τον Chris παίζαμε πολλά ακουστικά shows και είχε πολύ πλακά η διαδικασία έτσι παρεΐστικα όπως την κάναμε και διασκευάζαμε κομμάτια από τις μπάντες μας όπως τους Iced Earth και τους Absolva. Έτσι για αυτές τις εμφανίσεις, και επειδή είχα πολλά στο μυαλό μου, αποφάσισα να κυκλοφορήσω το "How Does It Feel To Be Alive", το οποίο έχει φρέσκιες ιδέες και επιτέλους παρουσιάζω ζωντανά, αυθεντικά, δικά μου κομμάτια.

-Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού στα lives σου σχετικά με το ΕΡ σου;

Ο κόσμος είναι πραγματικά ενεργός, χωρίς να το περίμενα. Ήταν λογικό με τους Iced Earth να υπήρχαν die hard οπαδοί καθώς και ένα καλό fan base στους Absolva, από την αρχή τους. Πλέον βλέπω αυτή την αντίδραση και στις σόλο στιγμές μου θυμίζοντας τις πρώτες μου μέρες στους Iced Earth, όπου ο κόσμος με υποδέχτηκε από την αρχή. 



-Όσον αφορά τους Iced Earth, και στην Ελλάδα νομίζω σε υποδεχτήκαμε απευθείας, μόλις μπήκες!

Ναι ναι ισχύει, το ξέρω. Από τότε που έχω μπει στη μπάντα έχω έρθει 5-6 φορές στην Ελλάδα και βλέπω πάντα τον ενθουσιασμό και την αγάπη του κόσμου. H Eλλάδα για εμένα είναι η καλύτερη χωρά του κόσμου σε κάθε τι. Αυτόν τον μήνα κλείνω έξι χρόνια στους Iced Earth και η χώρα σας είναι μακράν η πιο παθιασμένη χώρα, και αυτό βλέπω πως συνεχίζει.

-Σχετικά με την solo δουλειά σου, πόσο δύσκολο ήταν να κυκλοφορήσεις κάτι που περιέχει μόνο φωνή και μια ακουστικη κιθάρα;

Δε θα έλεγα ακριβώς πως ήταν δύσκολο, αλλά σίγουρα κάτι εντελώς διαφορετικό από όσα έχω συνηθίσει. Θα μπορούσα για παράδειγμα να βάλω ένα drum machine και να κάνω κάτι πιο κοντά σε κλασικά heavy metal πράγματα, αλλά προσπάθησα να γράψω μουσική με ότι είχα, και αυτό ήταν το ρίσκο της υπόθεσης. Οι ακουστικές μελωδίες της κιθάρας δημιούργησαν riffs τα οποία ήταν αρκετά δυναμικά και ήθελα με τη φωνή μου να δώσω έμφαση, οπότε με αυτή την δουλειά δοκίμασα λίγο και τις ικανότητες μου σαν μουσικός, οπότε όλο το εγχείρημα του ακουσικού μου CD θα το έλεγα διασκεδαστικό και όχι δύσκολο, αφού για 4 ώρες συνεχόμενα πειραματιζόμουν και έγραφα ώστε να βγάλω  τρία, τέσσερα κομμάτια του ΕΡ. Κάτι απλό, αληθινό και με ενέργεια.


-Πέρα όμως του ακουστικού του ήχου, το "How Does It Feel To Be Alive", έχει heavy metal αέρα και προσωπικά μου θυμίζει έναν συνδυασμό Iced Earth με κλασικό heavy metal. Eπηρρεάστηκες καθόλου από αυτό;

Φυσικά, ειδικά όσον αφορά τους Iced Earth, αφού ήταν από τις πρώτες μπάντες που άκουσα, και ο Jon Schaffer ήταν μια από τις μγαλύτερες μου επιρροές σαν κιθαρίστας. Σίγουρα υπάρχουν πολλές επιρροές και από άλλα πράγματα, που ούτε εγω ενδεχομένως να μη ξέρω πως προήλθαν, αλλά οι Iced Earth είναι σίγουρα κομμάτι από όπου πήρα ιδέες. Επίσης, έχεις δίκιο ότι ακούγεται τόσο heavy το ΕΡ, αφού θα μπορούσαν να ακούγονται από το background τύμπανα, αλλά κρατάει το ρυθμό έτσι έντονα η κιθάρα. Ίσως στο μέλλον να γράψω κάτι με περισσότερα heavy metal riffs μέσα.

Αποτέλεσμα εικόνας για luke appleton


-Υπάρχουν πλάνα για κάποιο full length;

Ναι, ήδη ετοιμάζω πράγματα. Το πρώτο CD ήταν κάτι σαν δοκιμαστικό και από τη στιγμή που και εγώ το ευχαριστήθηκα αλλά και ο κόσμος το δέχτηκε με χαρά, τότε είναι καιρός να προχωρήσω. Έχω κάνει ήδη πάνω από επτά shows με τον Blaze Bayley στην Ευρώπη και παρατηρώ πως βλέπει ο κόσμος τη μυοσική μου, και η ανταπόκριση αυτή αποτελεί ένα κίνητρο ώστε να ηχογραφήσω και κάτι ολοκληρωμένο.

-Στα  τραγούδια σου, υπάρχει κάτι που θέλεις να εκφράσεις προς τα έξω μέσω των στίχων;

Κάτα κάποιον τρόπο...Το ομώνυμο κομμάτι, "How Does It Feel To Be Alive" βγάζει τα συναισθήματα του κάθε ανθρώπου. Επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει μια ερώτηση του εαυτού μου προς εμένα και μπορώ να πω πως είναι ωραίο να ζεις! Τρέχω συνέχεια με τους Iced Earth και τους Absolva, κυκλοφορούμε δίσκους, ταξιδεύουμε, το ίδιο κάνω τώρα και για αυτό το άλμπουμ, οπότε είναι ωραίο να έχεις μια ζωή γεμάτη και να είσαι πολυάσχολος. Η μουσική είναι το πάθος και η ζωή μου, και αυτό που θέλω να βγάλω προς τα έξω είναι η θετική ενέργεια και σίγουρα σε αυτό βοηθάει και η ακουστική μουσική. 


Αποτέλεσμα εικόνας για luke appleton-Η ερώτηση που κάνεις με τον τίτλο του CD, είναι πάντα μία από τις βασικές ερωτήσεις του James Hetfield των Metallica,στο κοινό του. Επηρρεάστηκες από αυτό;

Ναι, ναι χαίρομαι που το πρόεσεξες. Ήθελα να κάνω τίτλο μια ερώτηση τόσο χτυπητή σαν αυτή. Η ερώτηση ήταν αυτή και μετά έχτισα μέσα σε αυτή. Βγήκαν όλα τόσο φυσικά στους στίχους, που μέσω αυτών δίνω απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση.

-Σχετικά με την άλλη σου μπάντα, τους Absolva, γιατί αποφασίσατε να κάνετε διάλειμμα;

Δεν είναι κάτι οριστικό, απλώς εγώ είμαι αρκετά απασχολημένος με τους Iced Earth μέσα στη χρονιά και τα υπόλοιπα παιδιά των Absolva αποτελούν τη μπάντα του Blaze Bayley, οπότε περιοδεύουν συνεχώς μαζί και εγώ είμαι για την Ευρωπαϊκή περιοδεία σαν support, Στα τέλη του 2018 θα έρθουν σημαντικά νέα για τη μπάντα και ημερομηνίες συναυλιών.


-Σχεδόν έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία του "Incorruptible" με τους Iced Earth, ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού;

Ο κόσμος το αγκάλιασε από την αρχή, δεν έχω ακούσει κάποιο σχόλιο ότι βγάλαμε ίσως ένα κακό άλμπουμ. Επίσης ο Jon Schaffer το έχει αγαπήσει ήδη πριν κυκλοφορήσει και σίγουρα άρεσε και σε εμάς πολύ. Είναι ένα δυνατό άλμπουμ με εντάσεις και μελωδίες και σίγουρα βοήθησε η παρουσία του νέου μας κιθαρίστα, του Jake Dreyer, ο  οποίος ήρθε με ιδέες κυρίως στα σολιστικά μέρη. Οι fans το υποστήριξαν και αυτό φάνηκε και στην Ευρωπαϊκή περιοδεία και στην Αμερικανική πριν λίγες εβδομάδες. Επίσης τα σχόλια των Ελλήνων για ακόμα μια φορά ήταν τρομερά, αν και νομίζω ότι κάθε μας δουλειά θα αρέσει στη χώρα σας!

-Όντως οι Έλληνες το αγάπησαν, και νομίζω πως ευθύνεται γιατί έχει κάποια παλιομοδίτικα στοιχεία.


Αποτέλεσμα εικόνας για luke appleton
Ισχύει πως έχει πράγματα από όλες τις περιόδους της μπάντας και σχόλια σαν τα δικά σας, τα δεχόμαστε και τα εκτιμούμε 100% και αυτά μας κάνουν να προχωρούμε. Είναι τρομερό συναίσθημα να παίζουμε σε τρελαμένα κοινά όπως το Ελληνικό που δίνουν τη ψυχή τους στα live και είναι ευλογία να επιστρέφουμε εκεί.

-Βοήθησες στις ιδέες για το τελικό αποτέλεσμα του νέου δίσκου, ή όλα περνούν από τον Jon ;

Λοιπόν, η βασική φόρμα βγαίνει πάντα από τον Jon, ο οποίος είναι ο βασικός συνθέτης και στιχουργός, και κινεί τα νήματα των Iced Earth. Από εκεί και περα είναι φυσικό ο καθένας να έχει ιδέες και ο Jon είναι πολύ ανοιχτός στο να τις ακούει και έπειτα να τις φιλτράρει, οπότε όλοι βοηθάμε λίγο ή πολύ. Εγώ έγραψα με τον Jon Schaffer δύο κομμάτια, το "Black Flag" και το "Defiance". Εντωμεταξύ είναι πολύ δύσκολη η διαδικασία της σύνθεσης καθώς όλοι μένουμε μακριά, καθότι εγώ είμαι στην Αγγλία, ο Stu στον Καναδά και οι υπόλοιποι διάσπαρτα στις ΗΠΑ, έτσι στέλνουμε ιδέες και riffs μέσω mail. Ο Stu ήδη από το "Dystopia" ασχολείται ενεργά με το στιχουργικό κομμάτι σε πολλά κομμάτια των τριών τελευταίων δίσκων. Προσωπικά νιώθω πολύ χαρούμενος που παρόλες αυτές τις συνθήκες έχω γράψει δύο κομμάτια, εκ των οποίων το ένα το απολαμβάνει και ζωντανά ο κόσμος, και θα ήθελα με την επόμενη δουλειά μας να δω τη συνεργασία του Jon με τον Jake στις κιθάρες, αφού ήρθε στη μπάντα την περίοδο που το γράψιμο του "Incorruptible" τελείωνε.

-Υπάρχουν ιδέες για την επόμενη δουλειά των Iced Earth;

Μπορώ να σου πω λίγα πράγματα, καθώς ήδη περιοδεύουμε για το "Incorruptible" και τώρα τελειώνει αυτό το σκέλος. Υπάρχουν διάσπαρτες ιδέες και δεν έχει δωθεί κάποια χρονική στιγμή για να ξεκινήσουμε μαζικές προετοιμασίες για το επόμενο άλμπουμ. Επίσης ο Jon ετοιμάζεται να επαναδραστηριοποιήσει τους Demons & Wizards του χρόνου, οπότε μετά την επόμενη δουλειά τους που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο νέο έτος, θα δουλέψουμε και στο άλμπουμ των Iced Earth. Όλα όμως θα μπουν σε σειρά με το τέλος της παγκόσμιας περιοδείας μας.

Σχετική εικόνα
-Πως αισθάνθηκες όταν μοιραστήκατε οι Iced Earth τη σκηνή με τον Matt Barlow πριν λίγες εβδομάδες;

Ήταν ίσως από τις καλύτερες στιγμές της ζωής μου. Ήταν μεγαλη τιμή και συγκίνηση που έπαιξα με τον Matt και μιλήσαμε, αφού ήταν η πρώτη φορά που τον συναντώ. Ήταν τρομερή εμπειρία να μοιράζομαι τη σκηνή με έναν από τους ανθρώπους που με έκαναν να ακούσω heavy metal. Ξεκίνησα να ακούω όταν ήμουν μικρός και ήταν ο πρώτος τραγουδιστής που λάτρεψα μαζί με τον Ronnie James Dio και τoν Bruce Dickinson, των Iron Maiden. Θυμάμαι τον είχα ακούσει πρώτη φορά στο "Melancholy" των Iced Earth, και πριν λίγες μέρες ήταν σαν να βρισκόμουν σε όνειρο. Ο Matt Barlow είναι ένας τρομερός άνθρωπος και τραγουδάει ακόμα τέλεια!

-Ευχαριστώ πολύ Luke για αυτή τη συνέντευξη, κλείσε όπως θες...

Θέλω να πω ένα μεγάλο "γεια" και "ευχαριστώ" στους Έλληνες fans, και να πω πως θα επιστρέψουμε και με τους Iced Earth και με τους Absolva!

Γιάννης Χαρτζανιώτης



Δεν υπάρχουν σχόλια: