Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

Kalandra στο Metal View: Οι παραδόσεις διατηρήθηκαν ζωντανές αφού επεξεργάστηκαν και αναδημιουργήθηκαν μέσα στους αιώνες

Οι Νορβηγοί Kalandra ξεκινούν σιγά σιγά να βάζουν πλώρη για αχαρτογράφητα ταξίδια μέσα στις γραμμές του μουσικού χάρτη. Με ήδη αρκετά χρόνια πορείας και με σημαντικές στιγμές στην καριέρα τους, μόλις φέτος κατάφεραν να κυκλοφορήσουν το ντεμπούτο τους, ενώνοντας τις folk παραδόσεις με τις μοντέρνες και πιασάρικες πινελιές pop, rock και heavy ήχων. Το συγκρότημα μίλησε αποκλειστικά στο Metal View με φιλοδοξία και πάθος, για το ολοκαίνουριο "The Line", την επιτυχία τους μετά τη διασκευή στους Wardruna, που μοιράζονται και την ίδια δισκογραφική στέγη, καθώς και όσα υπάρχουν γύρω από τη Σκανδιναβική κουλτούρα.


-Πρώτα από όλα τα συγχαρητήρια για το ντεμπούτο σας. Γιατί χρειαστήκατε τόσο πολύ χρόνο για ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ;

Ευχαριστούμε! Παίζουμε μαζί για περίπου εννέα χρόνια τώρα, οπότε έχει πάρει σίγουρα το χρόνο του, αλλά ήταν κάτι που το χρειαζόμασταν. Τόσο για να βελτιωθούμε ως συνθέτες και παραγωγοί, όσο και για να βρούμε ένα κοινό με την υπομονή και την κατεύθυνση που χρειάζεται, κάτι που φαίνεται σπάνιο όσον αφορά την προσοχή σήμερα. Έχουμε μάθει να διατηρούμε μερικά πράγματα όσο πιο απλά γίνεται με την πάροδο του χρόνου χωρίς να πιέζουμε τα πάντα σε ένα δίσκο, και το γεγονός ότι καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον καλύτερα, και ως άνθρωποι και ω μουσικοί,  επίσης κατάφερε να βελτιώσει τον συνολικό ήχο, πιστεύουμε. Επίσης, το κόστος της ηχογράφησης και της κυκλοφορίας ενός άλμπουμ από εμάς το έκανε αβάστακτο και δεν θέλαμε να κυκλοφορήσουμε κάτι που δεν είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι. Στην πραγματικότητα προσπαθήσαμε να ηχογραφήσουμε ένα άλμπουμ στο παρελθόν, αλλά αποφασίσαμε ότι τα μισά τραγούδια δεν ήταν αρκετά καλά, οπότε έγινε EP στο τέλος. Αυτό μας ανάγκασε επίσης να φτιάξουμε το δικό μας στούντιο ηχογράφησης, και να μάθουμε να παράγουμε και να ηχογραφούμε τη μουσική μόνοι μας, έτσι ώστε να ξοδεύουμε ό, τι χρόνο χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε τα τραγούδια όπως θέλουμε. Τον περασμένο χρόνο, προφανώς βοήθησε το συμβόλαιο μας στη ByNorse  μας ώθησε για κάτι τέτοιο, κι έτσι παράλληλα είχαμε περισσότερο χρόνο να επικεντρωθούμε στη μουσική και λιγότερο για τις επιχειρηματικές πλευρές των πραγμάτων. Όταν ήρθε ο Covid-19, ξαφνικά πήραμε πολύ περισσότερο χρόνο στα χέρια μας, και αυτό βοήθησε επίσης. Έπρεπε βέβαια να αναβάλουμε την τελική κυκλοφορία μερικές φορές. Αλλά εν τέλει τα καταφέραμε. Το αποτέλεσμα είναι ότι αγαπάμε αυτό που έχουμε δημιουργήσει και θα θέλαμε να το κάνουμε ξανά και ξανά, πράγμα που είναι μάλλον μεταδοτικό από μόνο του...συγνώμη για το λογοπαίγνιο!

Όσον αφορά την προώθηση του δίσκου και την κυκλοφορία του, η πανδημία δημιούργησε προβλήματα;

Είναι δύσκολο πράγμα σίγουρα. Όπως είπαμε, ο Covid-19 μας έδωσε χρόνο για να ολοκληρώσουμε τον δίσκο, αλλά αυτό θα έπρεπε και να προωθηθεί. Τούτου λεχθέντος, ναι, υπάρχουν μειονεκτήματα. Προφανώς δεν μπορούμε να παίξουμε ζωντανά όσο θα θέλαμε. Ακυρώσαμε μερικές εμφανίσεις παγκοσμίως και δεν κανονίζουμε πλέον τόσα πολλά. Θα θέλαμε να βγαίνουμε στο δρόμο προωθώντας την κυκλοφορία του άλμπουμ προσωπικά. Υπάρχουν επίσης λιγότερο προφανή μειονεκτήματα στον τρόπο που ο κόσμος είναι αυτή τη στιγμή. Ένα πράγμα είναι πώς το ταχυδρομικό σύστημα δεν λειτουργεί όπως παλιά. Τα πράγματα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για την αποστολή και σε ορισμένες περιοχές η μόνη διαθέσιμη αποστολή είναι πολύ ακριβή. Έχουμε πολλές ερωτήσεις σχετικά με αυτό από οπαδούς που έχουν απογοητευτεί και δε βρίσκουν λύση. Στο τέλος, σε καθαρά προσωπικό επίπεδο, επιλέγουμε να μην επικεντρωθούμε σε πράγματα που δεν μπορούμε να ελέγξουμε και ο Covid-19 σίγουρα μπαίνει σε αυτήν την κατηγορία. Είναι δύσκολο για πολλούς ανθρώπους. Απλώς πρέπει να προσαρμοστούμε στον τρόπο που γίνονται τα πράγματα. Υπάρχουν πάντα ευκαιρίες να ξανασκεφτούμε πώς γίνονται τα πράγματα και, μεταξύ άλλων, δοκιμάσαμε το livestreaming με κάποια επιτυχία. Κάτι που πιθανώς δεν θα είχαμε δοκιμάσει αν οι συνθήκες δεν ήταν οι υπάρχουσες. Έτσι, προσβλέπουμε σε μια στιγμή που μπορούμε να κινηθούμε πιο ελεύθερα. Ας ελπίσουμε ότι μπορούμε επίσης να βρούμε μια ημερομηνία και για την Ελλάδα.


-Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο concept μέσα από τον τίτλο του άλμπουμ, "The Line";

Λοιπον ναι. Όχι ... Ίσως ...! Θέλαμε να διατηρήσουμε το όνομα του άλμπουμ απλό και αντιπροσωπευτικό για όλα τα τραγούδια και ορισμένες πτυχές των στίχων. Υπάρχουν εννοιολογικές πτυχές εκεί, αλλά δεν είναι ένα concept album. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι το «The Line» μιλά για τα διαφορετικά όρια που συναντάμε στη ζωή. Είτε πρόκειται για ψυχικά εμπόδια, γραμμές στον χάρτη ή τους τοίχους που έχουμε τοποθετήσει μεταξύ μας. Πιστεύουμε ότι τα όρια βρίσκονται σε συνεχή αλλαγή. Η ζωή μπορεί να είναι ένα θαυμάσιο και τρομερό ταξίδι, αλλά διαπιστώσαμε ότι κάπου στην ευθεία, γίνεται πιο εύκολο.

-Ο ήχος σας είναι ένα μείγμα παραδοσιακής και pagan μουσικής με ροκ και πρώιμα ποπ στοιχεία. Αυτό ο συνδυασμός ήταν σκόπιμος από την αρχή των Kalandra ή ήρθε φυσικά κατά τη διάρκεια της συνθετικής δημιουργίας;;

Είναι σίγουρα μια φυσική πρόοδος και ήταν αδυναμία για εμάς αρχικά, αλλά τώρα είναι η δύναμή μας. Κάποιος στη μουσική βιομηχανία προσπάθησε να μας δώσει σωστές συμβουλές λέγοντας ότι δεν πρέπει να ακούσουμε τόσο πολύ διαφορετική μουσική, αλλά μάλλον να προσπαθήσουμε να συμμορφωθούμε με λίγα πράγματα, προκειμένου να είμαστε όσο το δυνατόν πιο καθαροί και πρωτότυποι. Αυτό δεν μας άρεσε πραγματικά. Ούτε θα ήταν αυθεντικό. Τα τραγούδια έχουν τη δική τους ζωή μέσα. Τα διαμορφώνουμε στην καλύτερη έκδοση του εαυτού τους με βάση τον συνδυασμό εμπνεύσεων και επιρροών μας. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε εκ μέρους της «σκηνής», αν υπάρχει. Δε θα λέγαμε πως είμαστε παγανιστές, ούτε είμαστε «viking», όπως φαίνεται να υποθέτουν ορισμένοι. Υπάρχουν στοιχεία folk μελωδιών στη μουσική μας, αλλά σε συνδυασμό με μια ποικιλία επιρροών. Στο τέλος της ημέρας πιστεύουμε ότι ίσως δημιουργήσουμε το δικό μας είδος. Έχουμε μια λίστα αναπαραγωγής Spotify στη σελίδα μας με την ονομασία "Kalandra under the influence", οπότε αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το τι ακούμε μπορείτε να τσεκάρετε.

-Πόσο δύσκολο είναι να συνδυάσεις αρχαίους ήχους με μοντέρνα μουσική και αισθητική;

Οι παραδόσεις διατηρήθηκαν ζωντανές αφού επεξεργάστηκαν και αναδημιουργήθηκαν μέσα στους αιώνες, οπότε για εμάς είναι θέμα να πάμε σε οποιαδήποτε πηγή που μπορεί να μας δίνει έμπνευση. Συγκροτήματα όπως οι Wardruna έχουν ανοίξει το δρόμο σε αυτό το θέμα, και όλοι έχουμε εμπνευστεί από τους σύγχρονους Νορβηγούς folk μουσικούς που διατηρούν τις παραδόσεις ζωντανές, αλλά το κάνουν επίσης ενσωματώνοντας κάτι νέο. Το να γνωρίζουμε πώς συνδυάζουμε το αρχαίο με το μοντέρνο δεν είναι κάτι που έχουμε επίγνωση κατά τη δημιουργία μουσικής. Για παράδειγμα, δεν υπάρχουν όρια στα οποία προσπαθούμε να παραμείνουμε εντός. Απλά το βάζουμε και βλέπουμε αν όλοι έχουν μια καλή αίσθηση από αυτό. Ό, τι αιωρείται στη συνείδησή μας θα βγει αργά ή γρήγορα. Ξέρετε, αυτό που ακούτε είναι οι καλοδουλεμένες εκδοχές κάποιον ακατέργαστων τζαμαρισμάτων που είχαμε. Δεν ακούγεται όλο το βάθος που σκάψαμε για να βρεθεί στο τέλος κάτι που πιστεύουμε ότι είναι χρυσός ή 'εστω και ασήμι ...

-Επίσης μεταξύ άλλων μπορώ να ακούσω κάποια στοιχεία των Pink Floyd, Eivor ή Katatonia, οι οποίοι μεταξύ τους είναι πολύ διαφορετικοί καλλιτέχνες. Έχετε ένα φάσμα επιρροών στη μουσική σας;

Ω ναι, εννοείται. Οι Eivor και οι Pink Floyd για παράδειγμα είναι σίγουρα παρόντες στην κορυφή των αποδόσεων μας. Οι Katatonia από την άλλη δεν είναι άμεσοι στον ήχο μας.

- Ενώ ακούω τη μουσική σας νιώθω ότι ταξιδεύω. Όταν γράφετε μουσική εμπνέεστε από τα συναισθήματα ή τη φύση;

Είναι υπέροχο να το ακούμε αυτό, και ναι, θέλουμε να σκεφτόμαστε τη μουσική μέσα από εικόνες και ιστορίες. Η Katrine μερικές φορές βλέπει τα τραγούδια μας ως εικόνα ή σκηνή που πρέπει να περιγραφεί λυρικά. Η φύση είναι μεγάλο κομμάτι έμπνευσης προφανώς, αλλά η φύση μπορεί επίσης να είναι μια καλή μεταφορά και για τις εσωτερικές μας διαμάχες. Είναι σημαντικό να είμαστε πλήρως παρόντες όταν δημιουργούμε ή παίζουμε το τραγούδι. Όταν ακούμε τη δική μας δουλειά, πρέπει να πιστέψουμε στα συναισθήματα που προσπαθούμε να μεταφέρουμε.

-Βλέπω το πρώτο τραγούδι που κυκλοφορήσατε ποτέ ήταν το 2013, αλλά γίνατε πιο διάσημοι στο κοινό μετά τη διασκεύη σας στο Helvegen του Wardruna. Πώς αποφασίσατε για αυτό; Πιστεύατε ότι μετά από αυτήν την επιλογή οι άνθρωποι θα αγκάλιαζαν τη μουσική σας τόσο πολύ;

Αποφασίσαμε να διασκευάσουμε το Helvegen απλώς και μόνο επειδή μας άρεσε πάντα το τραγούδι και πιστεύαμε ότι θα μπορούσαμε να το οδηγήσουμε σε μια μοντέρνα στροφή και να το κάνουμε το δικό μας με μια έννοια, αν είναι δυνατόν. Μας αρέσει να διασκευάζουμε κομμάτια στο προβάδικο μας και το YouTube είναι γεμάτο από διασκευές. Είναι πολύ συνηθισμένο στην ποπ βιομηχανία να κάνουμε εξώφυλλα, γι 'αυτό σκεφτήκαμε "γιατί όχι το Helvegen";!, και μας άρεσε εννοείται όλη η ανταπόκριση.

- Πιστεύετε ότι οι folk / pagan / neofolk ήχοι έγιναν πιο δημοφιλείς λόγω των ταινιών και των τηλεοπτικών σειρών, όπως το The Last Kingdom, το Vikings ή το Beforeigners, στο οποίο κάνατε και κάποια soundtracks;

Ίσως όλα να ξεκίνησαν μέσα μας με τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Ήμασταν απλά παιδιά τότε, διαβάζαμε  τα βιβλία και πήγαμε στον κινηματογράφο με τους γονείς μας και ήταν υπέροχο. Το Vikings και το Τhe Last Kingdom σίγουρα βοήθησαν να προσελκύσουν την προσοχή στους Wardruna και την Eivør και ίσως έτσι η νορβηγική / σκανδιναβική κουλτούρα να διατηρήθηκε ζωντανή με κάποιους τρόπους. Οι τηλεοπτικές εκπομπές σίγουρα συμβάλλουν στην προσοχή των ανθρώπων διεθνώς με κάθε τρόπο. Όσον αφορά τα soundtrack που κάναμε για τη σειρά Beforeigners στο HBO Nordic, δεν είναι είναι κάτι που θα γράφαμε για τον εαυτό μας, αλλά ήταν πολύ διασκεδιαστικό και μεγάλο προνόμιο για εμάς να συμμετέχουμε. Μας άρεσε πολύ που χρησιμοποιήσαμε παλιά όργανα ώστε μετά την ηχογράφηση να τα μετατρέψουμε σε ένα remix για τη neo-fusion-vikings ατμόσφαιρα της σειράς. Θα θέλαμε να συνθέσουμε ή να γίνουμε μέρος σε περισσότερες σειρές ή ταινίες στο μέλλον, ή ακόμα και παιχνίδια, αν ταίριαζε με το στυλ μας.

-Με την πάροδο των χρόνων μπορούμε να δούμε ότι ορισμένα παραδοσιακά στοιχεία εξαφανίζονται στις σύγχρονες κοινωνίες. Πιστεύετε ότι τέχνες σαν τη δική σας, μπορούν να κάνουν την παράδοση ζωντανή και συνάμα σύγχρονη;

Ζούμε σε μια ενδιαφέρουσα εποχή, αλλά είμαστε επίσης μάρτυρες της τάσης στη σύγχρονη κοινωνία που κάνει τους ανθρώπους να τυφλώνονται από την πρόοδο και την ανάγκη να πάνε πάντα μπροστά Ως άνθρωποι έχουμε μια κοινή κληρονομιά που πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να θυμόμαστε. Η μοναδικότητα των πολιτισμών που μας έφεραν εδώ, οι ιστορίες, οι μύθοι και η τέχνη που έχουν αποκαλυφθεί κατά τη διάρκεια των αιώνων. Υπάρχει πολλή σοφία εκεί πίσω. Θα οδηγηθούμε σε έναν πολύ ζοφερό κόσμο στο μέλλον αν προχωρούμε όλοι προς το ίδιο σημείο χωρίς συναίσθηση.  Δε θέλουμε ακριβώς εμείς να διατηρήσουμε ζωντανές κάποιες παραδόσεις, αλλά μας αρέσει να σπάμε τους κανόνες των καθιερωμένων και πρέπει να θυμόμαστε ότι όλα προέρχονται από κάπου, ακόμη και αυτό που θεωρούμε οι ίδιοι «παράδοση». Μπορεί να είναι άβολο αν βρεθούμε όλοι αντιμέτωποι με την αναπόφευκτη αλλαγή και τον θάνατο των πάντων, αλλά η παράδοση απλώς μας δημιουργεί ένα κάλυμμα ασφαλείας. Μας δίνει μια αίσθηση άνεσης, αλλά τίποτα δεν προορίζεται να διαρκέσει για πάντα. Ούτε καν αυτή η συνέντευξη.

-Σας ευχαριστώ για αυτή τη συνέντευξη, ο επίλογος είναι δικός σας...

The End!...πλάκα κάνω! Κάνουμε ό, τι καλύτερο μπορούμε να μιλήσουμε μέσω της μουσικής μας. Αν θέλετε, συνδέστε τα ακουστικά ή τα ηχεία σας και ακούστε το άλμπουμ μας από το Α έως το Ω ενώ αράζετε και κλείστε τα μάτια σας. Ευχαριστούμε.

Γιάννης Χαρτζανιώτης

ENGLISH VERSION

 -First of all congratulations for your debut album. Why did you need so much time for a full length album?


Thank you! We have been playing together for about nine years now, so it has certainly taken its time, but we needed it. Both to improve ourselves as songwriters and producers, and to find an audience with the patience to listen. Something which seems to be a rarity in today's attention economy. We’ve learned to keep some things simple through the years, instead of pushing everything into a record, and the fact that we understand each other better as humans and as musicians have also improved our overall sound we believe.  Also, the cost of recording and releasing an album ourselves has made it a daunting task, and we haven’t wanted to release something that we’re not totally pleased with. We actually tried recording an album in the past, but decided that half of the songs weren’t good enough, so it became an EP in the end. This also has forced us to make our own recording-studio, and learn to produce and record the music ourselves, so that we can spend whatever time we need to make the songs as we want it to be. In the last year, it obviously helped being signed to ByNorse, and getting that outward pressure while getting more time to focus on the music, and less time for the business sides of things. When Covid-19 came we also suddenly got a lot more time on our hands, so that helped as well. We still had to postpone the final delivery a few times. But we got there in the end. The result is that we love what we’ve created and we’ll love to perform for you over and over again, which is rather contagious in itself (pardon the pun).  

-The covid situation made things harder for you to release and promote your work?

It’s difficult to say for sure. As we said, Covid-19 gave us time to finish up the record, so maybe we wouldn’t have anything to promote if not? That being said, yes, there are downsides. Obviously we can’t perform as much as we’d like to. We have had a few international dates cancelled and there aren't many new bookings happening. We would have loved to be out on the road promoting the album release in person. There are also less obvious downsides to the way the world is at the moment though. One thing is how the post system isn’t working as it used to. Things take longer to send, and to some territories the only shipping available is very expensive. We get a lot of questions regarding this from frustrated listeners.  In the end, on a purely personal level, we choose not to focus on things we can’t control, and Covid-19 certainly goes into that category. It’s challenging for a lot of people. We just have to adapt to the way things are. There are always opportunities to rethink how things are done, and we have among other things tried the live-stream format with some success. Something we probably wouldn’t have tried if not for the way the world is at the moment. That being said we do look forward to a time when we can move around more freely. Hopefully we can sort out a date in Greece as well. 

-Is there a specific concept between the album title, "The Line"?

Well, yes. No... Maybe… We wanted to keep the name of the album simple and representative for all of the songs and certain aspects of the lyrics. There are conceptual aspects in there, but it’s not a concept album. What we can say is that ‘The Line’ talks about the different boundaries we come across in life. Be it mental barriers, lines on a map or the walls we put up between ourselves. Boundaries are under constant change we believe. Life can be a wondrous and terrible journey, but we’ve found that somewhere along the line, it gets easier.

-Your sound is a mixture of folk and pagan music with rock and early pop. This combo was it intentional from the beginning of Kalandra or came naturally during the working process?

It’s definitely a natural progression, and it used to be a weakness about us, but now it’s our strength. Someone in the music industry tried to give us well-meant advice by saying we shouldn’t listen to so much diverse music, but rather try to conform a little bit, in order to be as “clean and original” as possible. That didn’t really sit well with us. Nor would it be authentic either. The songs live their own life. We shape them into their best version of themselves based on our combined inspirations and influences. We can’t speak on behalf of the ‘scene’, if there is one. We’re not pagen, nor are we as “viking” as some people seem to assume. There are elements of folk melodies in our music, but it’s in combination with a variety of influences. At the end of the day we believe we’ll attract our own kind.  We have a Spotify playlist on our page called ‘Kalandra under the influence’, so if you’d like to hear more about what we listen to go check it out.

-How difficult is it to combine ancient sounds with modern music and arrangements?

Traditions have been kept alive and rediscovered and reimagined for centuries, so for us it’s a matter of going to whatever source is giving us inspiration. Bands like Wardruna have been paving the way in this regard, and we all have been inspired by contemporary Norwegian folk musicians that’s been keeping traditions alive, but also doing so by incorporating something new. Being aware of how we’re combining the ancient with the modern is not something we’re conscious about while creating music. There are no boundaries that we try to stay within for example. We just jam it out and see if everybody gets a good feeling from it. Whatever’s floating around in our consciousness will come out sooner or later. You know, what you hear is the refined versions of a once rather messy jam of a song we had. You don’t get to hear all the rubble we dig through in order to find something we think is gold, or even silver...

-Also I can hear some elements of Pink Floyd, Eivor or Katatonia, which are pretty  different artists. Do you have a spectre of influences on your music?

Oh yes. Eivor and Pink Floyd are certainly present at the top of our domes. Katatonia, maybe not so directly. 

-While I'm listening to your music I feel that I'm traveling. When you write music are you inspired by feelings or nature?

That’s lovely to hear, and yes we do like to think of music like pictures and stories. Katrine sometimes looks at our songs as a picture or a scene that must be described lyrically. Nature is a big inspiration obviously, but nature can also be a good metaphor for one's inner struggles too. It’s important to fully be present when we’re creating or playing the song. When we listen back to our own work we have to believe in the emotions we’re trying to convey. 

-I see the first song that you ever released was back in 2013, but you became more famous to the crowd after your cover to Wardruna's Helvegen. How did you decide for this cover? Did you believe that after this choice the people would embrace your music so much?

We decided to cover Helvegen simply because we’ve always loved the song and we thought we could do a modern twist to it and make it our own in a sense, if possible. We love to jam out covers in the rehearsal room, and YouTube is full of covers. It’s quite common in the pop industry to do covers, That’s why we thought “why not Helvegen”?!

-Do you think that the folk/pagan/neofolk sounds became more popular because of the movies and TV shows like  The Last Kingdom, Vikings or Beforeigners that you made some soundtracks as well?

It might all have started with The Lord of the Rings (for us). We were just kids back then reading the books and going to the cinema with our parents and it was magnificent. Vikings and The Last Kingdom certainly helped bring the attention to Wardruna and Eivør. Perhaps that Norse/Nordic culture has been kept alive in some ways. The TV-shows perhaps help bring it to people’s attention internationally. With regards to the soundtrack we made for Beforeigners series on HBO Nordic, that’s not usually what we would write for ourselves, but it was a fun commission to be part of. We loved incorporating old instruments in order to later completely mess with the “authenticity” of it and turn it into a remix for the neo-fusion-vikings in the series. We would love to compose or be part of more series or films in the future, or even games, if it’s the right fit for us. 


-All over the years we can see that some traditional elements disappearing in the modern societies. Do you believe that arts like yours, can make the tradition be alive? 

We live in an interesting time, and we also witness the tendency in modern society that makes people blinded by progress and the need to always move forward. As humans we have a shared heritage that we believe that it’s important to remember. The unique cultures that brought us here, the stories, myths and art that has been uncovered during the ages. There is much wisdom to be found there. And it would lead to a very bleak world in the future if we’re all progressing towards the same point. That being said, we don’t want to be responsible for keeping traditions alive. We love to break the rules of the established. And one must remember that everything comes from somewhere, even what we consider ‘tradition’. It can be uncomfortable to be confronted with everything's inevitable change, and death, but in terms of what humans regard as tradition, this can be viewed as some sort of safety net. It gives us a sense of comfort, but nothing is meant to last. Not even this interview.

-Thank you for this interview, the last words are yours...

The End! Just kidding. We do our best talking through our music. If you want, put on your best pair of headphones (or speakers) and listen to our album from A to Z while lying down on the floor. Close your eyes. Thank you. 

John Hartzaniotis

Δεν υπάρχουν σχόλια: