Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021

Archspire στο Metal View: Mετά την εμφάνιση του deathcore, το tech death metal μπορεί να φέρει αρκετές φρέσκες ιδέες

Το tech death metal έζησε μια μεγάλη ακμή στα 90s με πολλές μπάντες που ήθελαν να κάνουν πιο βάναυσο, βαρύ και περίπλοκο τον ακραίο ήχο. Από εκεί και πέρα, κάποιοι χάθηκαν στον δρόμο, με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να περνάει μια φάση αναβίωσης, όπου χαρακτηριστικό παράγοντα αποτελούν με την μοντέρνα και ποικίλη αισθητική τους, οι Archspire. Το νερό του Καναδά κάτι φαίνεται να έχει, και για άλλη μια φορά μας χαρίζει θαυμάτουργες μουσικές, αποτέλεσμα των οποίων και το "Bleed The Future". Για αυτό το άλμπουμ και την ευελιξία του, μιλάει αποκλειστικά στο Metal View και ο κιθαρίστας τους Dean Lamb, παρακάτω.


-Πρώτα απ 'όλα θα ήθελα να σας ρωτήσω γιατί χρειαστήκατε 4 χρόνια για μια νέα κυκλοφορία; Σας επηρέασε η κατάσταση του Covid;

Γειά χαρά! Λοιπόν, ναι, ο Covid σίγουρα επηρέασε την κυκλοφορία μας. Χρειάστηκε χρόνος για την παραγωγή και την πορεία του merchandising μεταξύ άλλων, όπως και όλα τα υπόλοιπα κομμάτια της δουλειάς, συνέβαλαν σε ορισμένες καθυστερήσεις. Όσον αφορά το γράψιμο, προσαρμόσαμε το πρόγραμμά μας από 5 ημέρες την εβδομάδα συναντήσεων, σε κυρίως διαδικτυακή συνεργασία. Στέλναμε ιδέες πέρα ​​δώθε για περίπου δύο μήνες την άνοιξη/αρχές του καλοκαιριού του 2020, αλλά μετά ξαναγυρίσαμε στις πρόβες και γράφαμε ξανά 2-3 ημέρες την εβδομάδα μέχρι την ηχογράφηση τον Οκτώβριο. Φυσικά χάσαμε δύο ή τρεις ευκαιρίες περιοδειών, όπως κι όλοι οι άλλοι. αλλά νομίζω ότι ήμασταν αρκετά τυχεροί. Όσο για το χάσμα των 4 ετών, αυτό είναι αρκετά τυπικό με τους κύκλους των άλμπουμ μας.

-Από άλμπουμ σε άλμπουμ νιώθω ότι γίνεστε πιο τεχνικοί και πιο brutal. Είναι σκόπιμο, σαν κάποιο προσωπικό checkpoint; Πόσο εύκολο είναι αυτό;

Δεν προσπαθήσαμε να γίνουμε πιο τεχνικοί από την άποψη της πολυπλοκότητας, αλλά προσπαθήσαμε να γράψουμε πιο γρήγορη μουσική, διατηρώντας παράλληλα εύκολη ακρόαση και συνεκτική δομή τραγουδιών. Πάντα προσπαθούσαμε να ξεπεράσουμε τα όριά μας τόσο από πλευράς σωματικής ικανότητας, όσο και από πλευράς σύνθεσης κομματιών. Το νέο άλμπουμ προσφέρει την καλύτερη προσπάθειά μας για ένα πιασάρικο, εύηχο, τεχνικό death metal άλμπουμ, ενώ συνεχίζουμε να προχωράμε πιο γρήγορα και να βελτιώνουμε τους εαυτούς μας ως μουσικοί.

-Επίσης, έχετε πάντα τραγούδια μικρής διάρκειας και όλα ακούγονται τόσο ακριβή με τη μουσική σας. Είναι λοιπόν δύσκολο ή μπελαλίδικο να μείνεις στον στόχο χωρίς να πλατειάσεις;

Τα τραγούδια μας παραμένουν σύντομα για έναν πολύ καλό λόγο: την αντοχή. Ηχογράφηση και συναυλία είναι δύο εντελώς ξεχωριστές διαδρομές, μουσικά. Μπορούμε να ηχογραφήσουμε τα πιο τρελά riff, με πολύ υψηλούς ρυθμούς σε ένα τραγούδι 6 λεπτών, αλλά αν γράφουμε έτσι για κάθε κομμάτι της μουσικής μας, τότε στις ζωντανες μας εμφανίσεις θα υποφέρουμε. Προσπαθούμε επίσης να αφήσουμε το κοινό «να θέλει περισσότερα», να αδημονεί,  που σημαίνει ότι ένα σύντομο άλμπουμ είναι η καλύτερη επιλογή μας. Επιπλέον, χρειάζονται χρόνια  και προσπάθεια, για να γραφτεί αυτή η μουσική, γεμίζουμε ό,τι μπορούμε σε κάθε άλμπουμ και ελπίζουμε οι θαυμαστές να το απολαύσουν αυτό!

-Αυτό το άλμπουμ έχει επίσης μια μίξη μεταξύ brutal death metal, hardcore και κάποιων ραπ στοιχείων που ακούγονται στα φωνητικά. Λοιπόν, εμπνέεστε από άλλα είδη μουσικής;

Φυσικά! Ως συγκρότημα ξεκινήσαμε με την ιδέα να δημιουργήσουμε το πιο γρήγορο death metal που μπορούσαμε να παίξουμε, το οποίο προφανώς αντλήσαμε έμπνευση από μπάντες όπως οι Origin, Fleshgod Apocalypse, Brain Drill, Soreption κ.λπ. Επιπλέον, θέλαμε τα φωνητικά να είναι πολύ γρήγορο και τεχνικό, έτσι ο Tech N9ne είναι μια τεράστια έμπνευση εκεί, καθώς και άλλοι ράπερ με ταχύτητα όπως οι Busta Rhymes ή Twista. Επιπλέον, αγαπήσαμε τις νεοκλασικές αντιστικτικές αρμονίες των Spawn of Possession, οι οποίοι παίρνουν επιρροές από μπαρόκ συνθέτες όπως του J.S. Bach. Προσπαθούμε να συνδυάσουμε τα πάντα μαζί στις υψηλότερες τεχνικές και ταχύτητες που μπορούμε να παίξουμε.

-Βλέπω αυτά τα χρόνια ότι το tech death metal έχει κάπως ανέβει. Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό; Έχετε κάποια αγαπημένα συγκροτήματα του είδους;

Το Technical Death Metal έχει πάντα μια ισχυρή βάση θαυμαστών, αλλά υπήρξαν στιγμές που η συνολική ατμόσφαιρα γίνεται κάπως αποστειρωμένη. Οι Necrophagist άφησαν μια τεράστια τρύπα στο είδος και έτσι όταν πολλές μπάντες να προσπαθούν να αντιγράψουν το στυλ τους, τα πράγματα έγιναν λίγο βαρετά. Οι Faceless άλλαξαν επίσης κατεύθυνση μετά το "Planetary Duality", το οποίο οδήγησε επίσης σε πολλές μπάντες που προσπάθησαν να μιμηθούν το στυλ τους. Σήμερα, με την εμφάνιση του Deathcore και άλλων ειδών, το τεχνικό death metal μπορεί να φέρει αρκετές φρέσκες ιδέες για να το σπρώξει και να το διατηρήσει για λίγο. Προσωπικοί αγαπημένοι είναι οι Infant Annihilator, οι οποίοι για μένα ακούγονται σαν death metal από το μέλλον.

- Το 2021 συμπληρώνετε 10 χρόνια από το ντεμπούτο σας. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες διαφορές στο συγκρότημα από τότε και τώρα;

Λοιπόν, από το 2018 αυτή έχει γίνει δουλειά πλήρους απασχόλησης, οπότε αυτή είναι μια τεράστια διαφορά. Επίσης στο μεσοδιάστημα, υποδεχτήκαμε τον Jared Smith στο μπάσο από τους Relentless Mutation του 2017, ο οποίος έφερε μια εντελώς νέα προοπτική για το όργανο στη μουσική μας. Αλλά στην πραγματικότητα, ξεκινήσαμε το συγκρότημα απλά τζαμάροντας, προβάροντας, ψάχνοντας και, οδηγώντας ένα σαραβαλιασμένο βαν όλο θόρυβο για να παίξουμε και να πουλήσουμε το merch και τα CD μας σε οποιονδήποτε μπορεί να έρθει στις συναυλίες μας. Σε αυτό το κομμάτι, τίποτα δεν έχει αλλάξει.

-Σε ευχαριστώ για αυτή τη συνέντευξη, τα τελευταία λόγια είναι δικά σου...

Stay Tech! Το Bleed the Future κυκλοφορεί στις 29 Οκτωβρίου μέσω της Season of Mist!

Γιάννης Χαρτζανιώτης

ENGLISH VERSION

-First of all I would like to ask you why did you need 4 years for a new release? Has the covid situation affected you?

Hello! Well, yes Covid definitely affected our release. It took it's toll on the production and manufacturing of hard merchandise just like anything else, and contributed to some delays. As far as writing, we adjusted our schedule from 5 days a week, down to mostly online collaboration. We sent ideas back and forth for about two months in the spring/early summer of 2020, but then got back to rehearsing and writing again 2-3 days a week until the recording session in October. We of course missed out on two or three touring opportunities, just like most everyone else; but I think we got off pretty lucky all things considered. As for the 4 year gap, that's pretty standard with our album cycles.

-From album to album I feel that you are becoming more technical and more brutal. Is it intentional, like a personal checkpoint? How easy is this?

We haven't endeavoured to become more TECHNICAL from a complexity standpoint, but we have strived to write faster music, while maintaining a level of listenability and coherent song structure. We've always tried to push our limits both in terms of physical ability, but also from a song writing standpoint. The new album offers our best attempt yet at a catchy, listenable technical death metal album, while continuing to go faster and improve as musicians.

-Also, you always have small duration songs, and everything sounds so accurate with your music. So is it difficult or tricky to stay to the point without being rambled?

Our songs remain short for a very good reason: endurance. Recording and performing are two completely separate avenues, musically speaking. We can record the craziest riffs, with very high tempos across a 6 minute song, but if we write that way for every moment of music, then our live performance will suffer. We also try to leave the audience "wanting more," which means a short album is our best option. Plus it takes years to write this music, we cram everything we possibly can into each album, hopefully the fans enjoy this one!

-This album also has a mixture between brutal death metal, hardcore and some rap riming on the vocals. So, are you inspired by other music genres?

Of course! As a band we started with the concept of creating the fastest death metal we could play, which obviously we took inspiration from bands such as Origin, Fleshgod Apocalypse, Brain Drill, Soreption, etc. On top of that, we wanted the vocals to be very fast and technical, so Tech N9ne is a huge inspiration there, as well as other speed rappers like Busta Rhymes or Twista. In addition, we loved the neo-classical contrapuntal harmonies of Spawn of Possession, who take influences from baroque composers like J.S. Bach. We try to mash everything together at the highest speeds we can play.

-I see these years that tech death metal has kind of risen. Why do you believe that happens? Do you have any favourite bands of the genre?

Technical Death Metal always has a strong fanbase, but there have been times where the overall vibe gets somewhat sterile. Necrophagist left a huge hole in the genre, and so with plenty of bands trying to copy their style, things became a bit boring. The Faceless also changed direction somewhat after "Planetary Duality," which also led to plenty of bands attempting to mimic their style. Nowadays with the combining of Deathcore and other genres, technical death metal might just have enough fresh ideas to keep it going for a while. A personal favorite is Infant Annihilator, which to me sounds like death metal from the future. 

-In 2021 you complete 10 years of your debut album. Which are the biggest differences in the band between then and now?

Well, since 2018 this has become our full time job, so that's a huge difference. We also now welcomed Jared Smith on bass since 2017's Relentless Mutation, who has brought a whole new perspective on the instrument to our music. But really, we started the band in a greasy jam spot, driving around a shitty van that makes tons of noise trying to sell our shirts and CDs to anyone that might come to our shows. In that regard, nothing has changed.

-Thank you for this interview, the last words are yours...

STAY TECH! Bleed the Future comes out October 29th via Season of Mist Records!

John Hartzaniotis


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου