Τετάρτη 18 Αυγούστου 2021

Hooded Menace στο Metal View: Το νέο άλμπουμ έχει ένα ιδιαίτερο και αναζωογονητικό πνεύμα

Πιστοί στο έργο τους, οι Hooded Menace επιστρέφουν. Με κάτι ιδιαίτερο και βαθιά σκοτεινό, το Φιλανδικό συγκρότημα που διαγράφει τη δική του πορεία στο underground κυκλοφορεί το "The Tritonus Bell" με μια στροφή σε πολλά heavy ηχοτόπια. Για όλα αυτά μίλησε ο ιθύνων νους και κιθαρίστας του death/doom σχήματος, Lasse Pyykko στο Metal View.

-Πρώτα απ 'όλα επιστρέψατε μετά από 3 χρόνια από το προηγούμενο άλμπουμ σας. Είναι σαν παράδοση για εσάς αυτός ο χρόνος κυκλοφοριών;

Λοιπόν, δεν είναι πως το είχαμε σχεδιάσει έτσι, αλλά ναι, φαίνεται ότι ένα κενο τριών ετών μεταξύ των δίσκων λειτουργεί τέλεια για εμάς.

-Η κατάσταση της πανδημίας σας επηρέασε κατά τη διαδικασία του άλμπουμ;

Καθόλου, στην πραγματικότητα. Βασικά, σίγουρα μείωσε τον ενθουσιασμό μας να ταξιδέψουμε στη Σουηδία για τη μίξη άλμπουμ με τον Andy LaRoque στα Sonic Train Studios, αλλά και πάλι λίγο πολύ αποφασίσαμε να κάνουμε πράγματα με απόσταση ούτως ή άλλως είτε με την πανδημία είτε όχι. Έτσι δουλέψαμε, όπως και στο προηγούμενο άλμπουμ με τον Jaime Gomez Arellano που βρίσκεται στο Ηνωμένο Βασίλειο.

-Όλα τα μέλη παίζουν και σε διαφορετικά projects. Πιστεύετε ότι έχετε κάποια επιρροή από αυτούς;

Οχι.

-Αυτό το άλμπουμ είναι πιο προσανατολισμένο στο heavy metal με πολλές μελωδίες, επικά στοιχεία και καθαρά φωνητικά, από το προηγούμενο. Είναι σαν ένα βήμα μπροστά για εσάς;

Όταν πρόκειται για καθαρά φωνητικά, υπάρχει μόνο λίγο από αυτό που ο Tom G. Warrior μας επηρέασε  και στο Corpus Asunder, και ένα γυναικείο προφορικό μέρος στο Scattered into Dark, και αυτό είναι όλο! Δεν είναι σαν να χρησιμοποιούμε μελωδικά φωνητικά οπουδήποτε σε αυτό το άλμπουμ - αυτό είναι κάτι που θέλω να επισημάνω. Αλλά ναι, γενικά σίγουρα πιστεύω ότι τα κλασικά χέβι μέταλ στοιχεία της δεκαετίας του '80 και το πώς συνδυάζεται με το στυλ μας, μεταφέρουν τα πράγματα σε άλλο επίπεδο.

-Επίσης μπορώ να ακούσω κάποια στοιχεία από τέλη της δεκαετίας του '80-αρχές της δεκαετίας του '90. Ήταν σκόπιμο;

Λοιπόν, το metal στα τέλη της δεκαετίας του '80/στις αρχές της δεκαετίας του '90 είναι ο θεμέλιος λίθος των Hooded Menace. Θέλω να πω, πράγματα όπως οι Candlemass του 80, oι Autopsy, το πρώτο Paradise Lost και οι Cathedral. Φτιαχτήκαμε για αυτό το οποίο ήμασταν πάντα. Στο νέο άλμπουμ μόλις ρίξαμε μερικά πιο παραδοσιακά heavy metal πράγματα και πρώιμες επιρροές.

-Πώς έγινε η διασκευή του «The Torture Never Stops» των WASP; Έχει να κάνει με τα heavy στοιχεία του υπόλοιπου δίσκου;

Υποθέτω, θέλαμε να υπογραμμίσουμε τη 80η heavy metal επιρροή του άλμπουμ καλύπτοντας μια metal μπάντα των 80s. Οι WASP είναι ένα φαβορί στο στρατόπεδο Hooded Menace, κάτι αγαπημένο από όλους μας, οπότε δεν χρειαζόταν να διαφωνήσουμε γι 'αυτό. Το ντεμπούτο άλμπουμ των WASP είναι ένα από τα πρώτα μου heavy metal LP´, αν όχι το πρώτο, οπότε για μένα προσωπικά, η διασκευή ενός κομματιού τους είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποδώσω ένα φόρο τιμής. Τα αυθεντικά φωνητικά δεν είναι πολύ μελωδικά και το τραγούδι έχει αυτό το riff killer, οπότε το κομμάτι μεταφράστηκε αρκετά καλά στα δεδομένα μας, νομίζω.

-Είναι δύσκολο να συνδυάσεις κλασικές μεταλλικές επιρροές με έναν χαρακτηριστικό death/doom ήχο;

Λοιπόν, το να γράφεις τραγούδια δεν είναι τόσο εύκολο όσο περισσότερα άλμπουμ έχεις στη ζώνη σου. Το υλικό πρέπει να ταιριάζει με τα ποιοτικά πρότυπα που έχουμε θέσει για τον εαυτό μας, και είμαι επιλεκτικός απόλυτα. Αυτό που διαπίστωσα ότι ήταν ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση με την μίξεων του heavy metal των 80s με το death/doom, ήταν να γίνουν τα riff αρκετά σκοτεινά, ενώ εξακολουθούν να έχουν αυτή τη γεύση των 80's. Δεν ήθελα να ξεφύγω από αυτό. Δεν ήθελα να "ροκάρουν" πολύ, αν αυτό έχει κάποιο νόημα.

-Οι στίχοι σας όπως είδα στο δελτίο τύπου σας είναι συχνά εμπνευσμένοι από μια σειρά ταινιών τρόμου Ισπανίας και το εξώφυλλο του άλμπουμ με κάνει να φανταστώ κάτι από τη σειρά Masters Of The Universe. Είστε λάτρεις του cult και του κλασικού τρόμου και της φαντασίας;

Ναι, λατρεύουμε ταινίες τρόμου σίγουρα, προσωπικά μου αρέσει ιδιαίτερα η εποχή των 70 και 80. Η αλήθεια είναι πως ο τύπος που χτυπάει την καμπάνα είναι μια αναφορά στις ταινίες των Blind Dead. Το Masters Of The Universe δεν έχουν καμία σχέση με αυτό.

-Πιστεύετε ότι το The Tritonus Bell είναι το πιο ολοκληρωμένο άλμπουμ σας μέχρι τώρα ως συγκρότημα;

Ναι, ειλικρινά πιστεύω ότι είναι το καλύτερο άλμπουμ μας μέχρι τώρα. Δεν ξέρω αν πραγματικά ενθουσιάστηκα ποτέ με ένα νέο άλμπουμ Hooded Menace. Για μένα, υπάρχει μόνο αυτό το πραγματικά ιδιαίτερο και αναζωογονητικό πνεύμα, αλλά είμαι μόνο εγώ .. Τον Αύγουστο θα είναι ο καθένας εκεί έξω για να αποφασίσει για αυτό.

-Νιώθετε ότι οι Hooded Menace είναι μια μπάντα που λατρεύει να πειραματίζεται. Νιώθετε να βαριέστε ξανά και ξανά τα ίδια πράγματα;

Το "πειραματικό" δεν είναι μια λέξη που θα χρησιμοποιούσα απαραίτητα για τους Hooded Menace, αλλά σίγουρα δεν θέλουμε να ζωγραφίσουμε τη σκιά μας στη γωνία. Είναι σημαντικό να διατηρείς τον ενθουσιασμός και τα πράγματα συναρπαστικά και να εξελίσσονται πάντα.

-Ευχαριστώ για αυτή τη συνέντευξη, τα τελευταία λόγια είναι δικά σου ...

Ευχαριστώ για τη συνέντευξη! Ας ελπίσουμε ότι πολλοί αναγνώστες θα πάρουν το νέο άλμπουμ και θα το λιώσουν!

Γιάννης Χαρτζανιώτης

ENGLISH VERSION

-First of all you returned after 3 years of your previous album. Is it like a tradition for you??

Well, it’s not like we planned it like this, but yeah, seems like a three years gap between albums work for us. 

-The pandemic situation affected you during the process of the album?

Not at all, actually. Well, it certainly lowered our enthusiasm to travel to Sweden for the album mixes at Andy LaRoque´s Sonic Train Studios, but then again we pretty much decided to do things with distance anyway, pandemic or not. That’s how we worked on the previous album as well with the engineer (Jaime Gomez Arellano) located in the UK. 

-All the members play and in different projects. Do you think that you have any influence from them?

No. 

-This album is more heavy oriented with many melodies, epic essence and clear vocals,  than your previous one. Is it like a step forward for you?

When comes to clear vocals, there’s only a little bit of that Tom G. Warrior influenced moaning in Corpus Asunder, and a female spoken part in Scattered into Dark, and that’s all! It’s not like we are using melodic vocals anywhere on this album - that’s something I want to point out. But yeah, overall I definitely think the 80´s classic heavy metal vibes, and how it blends with our death/doom sound, take things on another level. 

-Also I can hear some elements from late 80s-early 90s stuff. Was it intentional?

Well, late 80´s/early 90´s metal is the foundation of Hooded Menace. I mean, stuff like 80´s Candlemass, Autopsy, early Paradise Lost and Cathedral. That’s what we have always been about. On the new album we just threw in some more traditional heavy metal stuff. 

-How did the cover of WASP's 'The Torture Never Stops' become? Is it about the heaviness of the rest of the album? 

I suppose, we wanted to underline the 80´s heavy metal influence of the album by covering an 80´s metal band. WASP is a collective favourite in Hooded Menace camp, so we didn’t really have to argue about it. WASP debut album is one of my first heavy metal LP´s, if not the first, so for me personally, covering one of their tracks is a great way to pay a tribute, so to speak. The original vocals aren’t too melodic and the song has that killer riff, so the track translated quite well, I think.

-Is it hard to mix classic metal influences with a significant death/doom sound?

Well, writing songs don’t get any easier the more albums you have under your belt. The material has to match the quality standards that we have set for ourselves, and I´m a picky bastard. What I found to be perhaps the biggest challenge with blending the 80´s heavy metal influences to death/doom, was to make the riffs dark enough while still remain that 80´s flavour to them. I didn’t want them to stick out like a sore thumb. I didn’t want them to “rock” too much, if that makes any sense.

-Your lyrics as I saw at your Press Release are often inspired by a Spanish Horror Movie Series, and the album cover makes me imagine something from the Masters Of The Universe series. Are you fans of cult and classic horror and fantasy?

Yeah, we dig horror movies for sure, I especially like the 70s and 80s era. The dude ringing the bell is a reference to the Blind Dead movies. Masters of the Universe has nothing to do with it. 

-Do you think that The Tritonus Bell is your most complete album so far as a band?

Yeah, I honestly think it’s our best album so far. I don’t know if I’ve ever been this excited about a new Hooded Menace album, really. For me, there’s just this really special and refreshing vibe to it, but that’s just me.. In August it’ll be out there for everyone to make up their own mind about it. 

-Do you feel that Hooded Menace is a band that loves to experiment. Do you feel bored with the same things again and again?

“Experimental” is not a word that I’d necessarily use with Hooded Menace, but we certainly don’t want to paint ourselves in the corner. It’s important to keep thing exciting and always evolving. 

-Thank you for this interview, the last words are yours...

Thanks for the interview! Hopefully a lot of the readers will grab the new album and dig it!

John Hartzaniotis


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου