Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

Teloch (Mayhem, Bergeton): Χρειάζομαι να έχω τον απόλυτο έλεγχο σε ό,τι κάνω

O Teloch είναι ακραίος, ειλικρινής κι ωμός συνομιλητής όπως και η μουσική του με τους Mayhem, που σαν άξιος συνεχιστής της κληρονομιάς του Euronymous κάνει το ανίερο έργο των Νορβηγών ακόμα πιο μαύρο. Εκτός αυτού όμως, ο κιθαρίστας των θρυλικών metallers, δημιούργησε ένα ξεχωριστό solo project τιμώντας μια αντίθετη σκηνή, αυτή της electro/synthwave των 80s. Σχετικά με τους νεοσύστατους Bergeton, το ντεμπούτο τους "Miami Murder" και αν μη τι άλλο, το σχετικά πρόσφατο "Daemon"τον λόγο στο Metal View έχει ο ίδιος.



-Πρώτα απ 'όλα πώς αποφάσισες για αυτό το νέο project των Bergeton;

Δεν υπήρξε ποτέ πρόγραμμα στην πραγματικότητα, ασχολούμουν με ψηφιακές επεξεργασίες προσπαθώντας να δημιουργήσω μερικούς synth ήχους από το μηδέν. Eίχα να ασχοληθώ με τέτοιους ήχους σοβαρά από το 2005... υπήρξε μια περίοδος μεταξύ 2000 - 2005 όπου έγραψα περίπου 30-40 τραγούδια μόνο για την πλάκα μου. Αλλά έχω ακούσει και μουσική που σχετίζεται με τα synth από τότε που ήμουν παιδί, και μερικές φορές έπαιζα με αυτό, αλλά τίποτα σοβαρό. Έτσι οι Bergeton γεννήθηκαν από εμένα δημιουργώντας synth μουσικές αργά τη νύχτα μετά από μπύρες.


- Είδα ότι το αποτέλεσμα ήταν ήδη έτοιμο από το 2018. Γιατί χρειάστηκε τόσο πολύς χρόνος για την κυκλοφορία;


Στην πραγματικότητα χρειάστηκα περίπου ένα μήνα για να δημιουργήσω αυτά τα τραγούδια, τον Δεκέμβριο του 2018 νομίζω. Έγραψα περισσότερα από τα υπάρχοντα τραγούδια βέβαια, αλλά αυτά που έμειναν έχουν το ίδιο στυλ και μπορούσαν να χωρέσουν σε ένα άλμπουμ. Στις αρχές του 2019 ξεκινήσαμε να γράφουμε το Daemon, άρα έβαλα όλη μου την ενέργεια να γράφω αυτό. Δεν υπήρχε χρόνος να κάνω κάτι άλλο και δεν είμαι ο καλύτερος multitasker. Αφού τελείωσε το Daemon, βγήκαμε κατευθείαν σε συνεχείς περιοδείες. Η τελευταία περιοδεία σταμάτησε τον Μάρτιο λόγω του ιού και έτσι είχα χρόνο να κάνω άλλα πράγματα. Τον Απρίλιο ξεκίνησα να τελειώνω τις τελευταίες λεπτομέρειες στο εξώφυλλο και παράγγειλα βινύλια τον Μάιο.

-Ο ήχος του άλμπουμ σου είναι αρκετά δραματικός και σκοτεινός και ο τίτλος είναι "Miami Murder". Πίσω από τη μουσική υπήρχε κάποιο concept στο νου;


Δεν μπορώ πραγματικά να γράψω μέσα από μια συγκεκριμένη ιδέα. Εάν το δοκιμάσω δεν θα λειτουργήσει, γιατί δεν μου αρέσει να έχω περιορισμούς όταν γράφω μουσική. Χρειάζομαι την ελευθερία σε ό,τι θέλω να κάνω. Δεν υπάρχει λοιπόν concept, εκτός από το ότι έγραψα synth μουσική αντί για metal.

- Βλέπουμε τα τελευταία χρόνια πολλούς καλλιτέχνες οι οποίοι δουλεύουν σε αυτούς τους "retrowave" ήχους, νομίζεις πως είναι σαν τάση αυτή η  "επιστροφή στα 80s";


Από ό, τι ξέρω ήταν μια τάση πριν από μερικά χρόνια, αλλά δεν ξέρω αν συνεχίζεται. Συνήθως δεν το έχω με τις μόδες, καθώς είμαι πολύ κακός όταν παρακολουθώ οποιεσδήποτε σκηνές.


- Έχεις αγαπημένους καλλιτέχνες από το παρελθόν ή το παρόν στην ηλεκτρονική μουσική;

Όταν ήμασταν παιδιά, ακούγαμε όλες αυτές τις κλασικές synth μουσικές, όπως Franky Goes to Hollywood, A-Ha, Kraftwerk, Pet Shop Boys κ.λπ. Από τη σημερινή σκηνή πρέπει να πω ότι ο Carpenter Brut κατάφερε να φτιάξει το δικό του στυλ και ακούω μπάντες όπως Knife Party, αλλά και πάλι ... Είμαι πολύ κακός στο να ξέρω τι συμβαίνει σε οποιαδήποτε σκηνή την ώρα που γίνεται.


-Πόσο εύκολο είναι να διαχωρίζεις και να γράφεις μουσική για ένα black metal συγκρότημα όπως το Mayhem και το ηλεκτρονικό όπως το Bergeton;


Είναι πολύ εύκολο, αφού δεν υπάρχουν κιθάρες ή  άγριες φωνές στους Bergeton χαχα. Οπότε ξεφεύγουμε από το black metal.


- Σχετικά με τους Mayhem ... πώς ήταν η αντίδραση στο "Daemon" που κυκλοφόρησε πριν από ένα χρόνο; Θέλατε να βάλετε φρέσκο ​​αέρα στον παλιομοδίτικο, κλασικό ήχο της μπάντας με αυτό το άλμπουμ;


Φαίνεται ότι ήταν το άλμπουμ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις μετά το De Mysteriis Dom Sathanas. Αυτό είναι cool και κάτι που δεν περιμέναμε καθόλου. Απογυμνώσαμε τα τραγούδια τόσο πολύ που κουραστήκαμε μέχρι το τέλος. Επίσης, είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν να γράφουμε πιο περίπλοκα πράγματα, οπότε μείναμε έκπληκτοι που σε όλους άρεσε τόσο πολύ. Ίσως όλοι ήθελαν ένα διάλειμμα από τα τεχνικά πράγματα και χρειάζονταν κάτι πιο απλό από εμάς. Ίσως βέβαια να ήταν πραγματικά ένα καλό άλμπουμ. χε χε


-Το 2021 oι Mayhem θα περιοδεύσoυν στην Ευρώπη με τον Mortiis μετά την προηγούμενη αναβολή. Τι μπορούμε να περιμένουμε από αυτήν την περιοδεία; Σου έλειψε να βρίσκεστε στο δρόμο και να παίζετε ζωντανά;

Μπορείτε να περιμένετε επιτέλους μουσική παιγμένη στη σκηνή.

Ναι, φυσικά μου λείπει. Μου λείπει να βγάλω κάποια λεφτά, να βλέπω τους θαυμαστές μας, να ταξιδεύουμε σε περίεργα μέρη και να πληρωνόμαστε για να το κάνουμε αυτό, και φυσικά μου λείπει να βρίσκομαι στη σκηνή για να διοχετεύσω την κακία μου. Θα μπορούσα να υπονομεύσω την μοχθηρότητα μου για τα καλά αν δεν καταφέρναμε να βγούμε ξανά σύντομα να παίξουμε.

- Πολλές μπάντες συνδυάζουν ηλεκτρονικό ήχο με το ακραίο metal. Σκέφτηκες ποτέ να κάνεις ένα άλλο project με αυτούς τους ήχους;


Προσπάθησα κάτι πριν από πολλά χρόνια, αλλά δεν μπόρεσε να μου βγει σωστά. Έτσι, προς το παρόν ξεχωρίζω τα πράγματα μου και αφήνω τα υπόλοιπα στους Igorrr.


-Τέλος, υπήρξε κάποιο ξεκίνημα νέων συνθέσεων για τους Mayhem κατά τη διάρκεια της καραντίνας;


Συζητήσαμε για αυτό, αλλά είναι δύσκολο να γράψουμε τίποτα χωρίς κάποιον πραγματικό στόχο. Πρέπει πρώτα να βγούμε ξανά στον κόσμο για τις ανάγκες του Daemon και μετά θα ξεκινήσουμε με κάτι νέο.


Γιάννης Χαρτζανιώτης


ENGLISH VERSION


-First of all how did you decide for this new project with Bergeton?

Was not planned actually, I was playing around in my DAW trying to create some synth sounds from scratch. At the time I had not done any synth stuff since 2005, I had a period from 2000 – 2005 where I wrote about 30-40 songs just for fun. But Ive been listening to synth related music since I was a kid. And sometimes I played around with it, but nothing serious. So Bergeton was born out of me creating a synth-sound a late night into the beers.

-I saw that the result was done in 2018. Why did you need so much time for the release?

Actually I used about a month to create these songs, in December 2018 I believe. I wrote more than than these songs as well, but these songs where kind the same style and could fit on a album. In early 2019 we started writing on the Daemon album, hence I put all my energy into writing that one. There was no time to do anything else and I'm not the best multitasker. After Daemon was finished we went straight on tour. That tour stopped in March because of the virus and then I had time to do other things. In April I started on finishing the last details on the cover and ordered vinyls in May.
-The sound of your album is pretty dramatic and dark and the title is "Miami Murder". Behind the music did you have a concept on your mind?

I cant really write after a set concept. If I try it wont work, cause I don't like having restrictions when in writing music. I need the freedom to go whatever way I want to. So no concept, other than I was making synth music instead of metal.

-We see the last years many artists that work on these "retrowave" sounds, do you think that is like a trend for "back to the 80s"?

From what I know it was a trend a few years ago, but I dont know if its still going on. Im usually very late for trends as Im very bad at following any scenes.
-Do you have any favourite artists from the past or the present in electronic music?

When we were kids we listened to all those synth classics, like Franky Goes to Hollywood, A-Ha, Kraftwerk, Pet Shop Boys etc etc. From todays scene I must say Carpenter Brut managed to do his own style and I listen to bands like Knife Party, but again...I am really bad at knowing whats going on in any scene. 

-How easy is it for you to seperate and write music for a black metal band like Mayhem and electronic like Bergeton?

Its very easy, no guitars or guttural voice in Bergeton :) No black metal.

-About Mayhem...how was the reaction on "Daemon" that released a year ago? Did you want to put a fresh air on the old school/classic sound of the band with this album?

Seems it turned out to be our best selling album since Mysteriis. So thats cool and something we did no expect at all. We stripped the songs down so much they where close to getting boring for us to play almost. Also we are used to write more complex stuff, so we were surprised that everyone liked this so much. Maybe everyone needed a break from the tech stuff and needed something more simple from us. OR maybe it was actually a good album. hehe

-In 2021 Mayhem will tour in Europe with Mortiis after the previous postpone. What can we expect from this tour? Did you miss to be on the road and play live?

You can expect music from a stage.
Yeah of course I miss it. I miss having money, seeing our fans, traveling to weird places and get payed to do so, and last but nut least I miss being on stage to channel my evilness, I might implode my evilness if we cant get out again soon to play.
-Many bands combine electro sound with extreme metal. Did you ever think to make another project with this sound?

I did try something many years ago, but I couldnt get it right. So for now I seperate my stuff and leave the other stuff to Igorrr.

-Did you start any compositions for Mayhem during the quarantine?

We talked about it, but its hard to write anything without a goal for us. We first have to get the Daemon worldtour out of the way,then start on something new.


John Hartzaniotis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου